54 (255)

54 (255)



Wzór potwierdza hiperboliczny charakter krzywych przedstawionych na rys. 23.11 uzyskanych z pomiarów oscylograficznych. Wskazuje również, że zwiększenie prędkości synchronicznej silnika prowadzi do zwiększenia energii kinetycznej i zwiększenia efektu tłumienia zmiennych momentów. Wielkość współczynnika przejścia zależy również od nachylenia charakterystyki mechanicznej silnika wyrażonej poślizgiem sn. Bardziej miękka

0    2    4    6.8 [i/s] W w'

Rys. 23.11. Zależność współczynnika przejścia zmiennego momentu od częstotliwości obciążenia udarowego sprzęgła wiroprądowego a = f (v) przy co0 = const dla różnych prądów wzbudzenia sprzęgła

/

charakterystyka silnika prowadzi do zmniejszenia amplitudy składowej zmiennej momentu, gdyż rośnie stopień wykorzystania energii kinetycznej układu.

Obie części sprzęgła przy normalnej pracy nie są ze sobą połączone na sztywno. Przy pracy występuje poślizg pomiędzy częścią pierwotną a częścią wtórną sprzęgła, widoczny z charakterystyki mechanicznej. Przy obciążeniu pulsującym część wtórna sprzęgła o momencie bezwładności J2 i związany z nią twornik prądnicy o momencie bezwładności Jzmniejszają amplitudę składowej zmiennej momentu oraz powodują przesunięcie fazowe sinusoidy momentu zależne od częstotliwości pulsacji cop i elektromechanicznej stałej czasowej Tm2 według wzoru:

u.

M =Mir+    m .== sin [co t-arctg(ct) ?;,,)],    (23.20)

'    sJl+(wpTm2)2

gdzie: Mn, sn — moment i poślizg znamionowy sprzęgła; coi — prędkość części napędzanej sprzęgła.

Krzywa obciążenia Msp=f(t) o zmniejszonej amplitudzie i przesunięta w fazie względem krzywej wejściowej ulega dalszemu tłumieniu na drugim stopniu.

Na podstawie pomiarów i analizy można sformułować następujące wnioski. Przy sztywnym połączeniu części pierwotnej z częścią wtórną sprzęgła (np. w przypadkach awaryjnych), można je traktować jako koło zamachowe i do analizy pracy przy obciążeniu udarowym wykorzystać wzory klasyczne.

Przy normalnej pracy sprzęgła występuje dwustopniowe tłumienie zmiennych momentów. Amplituda składowej zmiennej momentu ulega zmniejszeniu na pierwszym stopniu na skutek istnienia mas wirujących części wtórnej sprzęgła łącznie z mechanizmem napędzanym i zmiany prędkości obrotowej wynikającej z istnienia poślizgu sprzęgła. Również

i

t

331


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Image0095 BMP 9.8.2. Ogólny wzór dli utrat wlroprądowych Rozpatrzmy przedstawiony na rys. 8.2 odcine
Układ pomiarowy nie ma charakterystyki liniowej przedstawionej na rys. 14.2 , jednakże w ograniczony
Egzamin Podstawy automatyki Politechnika Poznańska PP Zbadaj możliwość stabilizacji systemu przedst
286 287 286 r—» 3.13. Graf projektowanego układu przedstawiono na rys. R.23. Kodując a-00, ji -
286 287 286 3.13. Graf projektowanego układu przedstawiono na rys. R.23. Kodując a-00, jł -01,
233 (42) METODA Fir.ME.NTU SKOŃCZONEGO 10.3/233 Funkcje ę0} i vu) są przedstawione na rys. 10.11. Ta
Załącznik 3 - wzór tabeli Tabela 1 Charakterystyka badanych przedsiębiorstw (wg klasyfikacji PKD i
IMG209 209 Charakterystyka mechaniczna przedstawiona na rysunku 17*2 została obliczona przy pominigc
IMG78 8 14 Przykładową charakterystyką obciążania akumulatora przedstawiono na rys. 16* 1400 ¥ opar
opony z nawierzchnią. Potwierdzenie takiej tezy może stanowić wykres przedstawiony na Rys. 14, na kt
odpowiednio mniejszą moc interferencji, co jest przedstawione na rys. 5. Na tej podstawie wzór (1) n
PDR00 diody są idealne, otrzymuje się charakterystykę prądowo-napięciową przedstawioną na rys. Pod
28 (444) 54 1.2.5. Dla sztywnych ram przedstawionych na rys. 1.43 określić reakcje więzów. Ciężary r
Rozdział 7. Charakterystyka rachunkowości w przedsiębiorstwie usługowym. (100) Kasa 11 000
Img00152 156 i krzemu przedstawiono na rys. 3.3—1. Są one charakterystyczne dla diamentu, stąd ten t

więcej podobnych podstron