6 7 (7)

6 7 (7)



. Rozdział 2 /

Międzynarodowe otoczenie przedsiębiorstw jako zespól uwarunkowań marketingu na rynkach zagrąnicznych......

2.1.    Pojęcie międzynarodowego otoczenia marketingu i jego podstawowe

elementy.............................................. ^

2.2.    Otoczenie ekonomiczno-rynkowe ........

2.2.1.    Otoczenie ekonomiczne. ............................... (9

2.2.2.    Otoczenie rynkowe..................................... ^

2.3.    Otoczenie demograficzne...................................

2.4.    Otoczenie społeczno-kulturowe............................... gg

2.4.1.    Pojęcie kultury........................................ gg

2.4.2.    Struktura społeczna.................................... raf

2.4.3.    Czynniki kulturowe a marketing międzynarodowy................ Ag

2.4.4.    Elementy wybranych klasyfikacji kultur i ich implikacje . ........... gg

2.4.5.    Tendencje zmian kulturowych .......................... 77

2.5.    Otoczenie polityczne i prawno-administracyjne. ......... 79

2.6.    Otoczenie technologiczne................................... 84

2.7.    Otoczenie naturalne....................................... 88

2.8.    Problemy analizy międzynarodowego otoczenia marketingu.......... 90

2.8.1.    Zakres i specyfika analizy................................. 90

2.8.2.    Cele i proces analizy — ujęcie macierzowe. .................... 93

2-8.3. Analiza otoczenia a stopień internacjonalizacji przedsiębiorstw ....... 96

2.9.    Pojęcie dystansu psychicznego (kulturowego).................... 97

Rozdział 3

Strategie wejścia przedsiębiorstw na rynki zagrąniczne ... 103

3.1.    Podstawowe pojęcia i zakres analizy............................103

3.2.    Rodzaje strategii wejścia na rynki zagraniczne....................105

3.3.    Strategie eksportu..........................................107

3.3.1.    Eksport pośredni......................................109

3.3.2.    Eksport bezpośredni....................................111

3.3.3.    Eksport kooperacyjny...................................113

3.3.4.    Podsumowanie........................................114

3.4.    Strategie kontraktowe (bez zaangażowania kapitałowego) ...........117

3.4.1.    Produkcja kontraktowa..................................117

3.4.2.    Sprzedaż licencji, firanchising........................ 119

3.4.3.    Kontrakty menedżerskie.................................124

3.4.4.    Podsumowanie.......................... 126

3.5.    Strategie wejścia na rynki zagraniczne z zaangażowaniem kąpita{owyrn . 126

3.5.1. Spółki mieszane (joint ventures)............................126

3.5.2.    Inwestycje bezpośrednie na rynkach zagranicznych...............^9

3.5.3.    Podsumowanie..........................................

3.6. Wybór strategii wejścia na rynki zagraniczne..............135

Rozdział 4

' Badania marketingowe rynków zagranicznych............143

4, J. Zagadnienia wstępne................. 143

4.1.1.    Dylemat emic-etic w badaniach rynków zagranicznych.............145

4.1.2.    Badania marketingowe w krajach o różnym poziomie rozwoju.....148

4.2.    Zapotrzebowanie na informacje w fezie wchodzenia na rynki zagraniczne 149

4.2.1.    Wstępna selekcja rynków zagranicznych.......................150

4.2.2.    Analiza poziomu ryzyka..................................151

4.2.3.    Badanie wielkości i potencjału rynku.........................153

. 4.2.4. Analiza branżqwa......................................155

4.2.5. Grupowanie i selekcja rynków.............................156

4-2.6. Problemy porównywania informacji z materiałów wtórnych........ . 162

4.3.    Zapotrzebowanie na informacje w fezie kształtowania programów marke-

tingowych dla wybranych tynków.............................165

•. 1    4.3.1. Uwarunkowania prowadzenia badań pierwotnych na rynkach zagranicznych............................................... 166

flg 4.3.2. Porównywalność danych.................................175

4.4.    Globalne zapotrzebowanie informacyjne........................178

4.4.1.    Monitorowanie otoczenia międzynarodowego i badania pierwotne.....179

A 4.4.2. Międzynarodowe systemy informacji marketingowych.............180

4.5.    Analiza segmentacyjna w marketingu międzynarodowym............185

4.5.1.    Makrosegmentacja i mikrosegmentacja.......................186

Hf 4-5.2. Segmenty transnarodowe.................................190

& 4.5.3. Segmentacja proaktywna i reaktywna ........................192

4.6.    gadania marketingowe w Internecie........................... 193

(Jtozdńał S>

Działania marketingowe na rynkach zagranicznych.......199

5. J. Produkt w marketingu międzynarodowym.......................199

V 5.J.l. Podstawowe strategie produktu........... 200

■’j 5. J.2. Międzynarodowa adaptacją ceęh produktu.....................204

k 5,1-3. Kształtowanie marki produktu .............................210

•    5-1.4. Międzynarodowy cykl życia produktu — aspekty marketingowe.......220

5,2. Kanały dystrybucji w marketingu międzynarodowym...............228

5.2.    |. Ogólna charakterystyka funkcji i rodzajów dystrybucji.............228

5.2.2.    Czynniki określające wybór kanałów dystrybucji................. • 232


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
SCAN0193 18 54 Międzynarodowe otoczenie przedsiębiorstw jako zespól uwarunkowań marketingu... nomist
50 51 (6) M Międzynarodowe otoczenie przedsiębiorstw jako zespól uwarunkowań marketingu, KYSUNEKt.1
60 61 (6) Miplgnifodowt otoczenie przedsiębiorstw jako zespól uwarunkowań marketingu o poziomie i te
66 67 (6) ftfcuunKfoHt otoczenie przedsiębiorstw jako zespól uwarunkowań marketingu, czebnie khsv ni
80 81 (7)
82 83 (7) 1 Mifdzynaiodo** otoczenie przedsiębiorstw jako zespół uwarunkowań marketingu t ryzyko utr
88 89 (5) Ul ^jpfiynaioJowg Otoczenie przedsiębiorstw jako zespól uwarunkowań marfcctingu,. • środki
98 99 (4) Jow owcitnił przedsiębiorstw jako zespół uwarunkować marketingu. gjfli MtfAąium o nich Dys
52 53 (6) PP Międzynarodowe otoczenie przedsiębiorstw jako zespól uwurunkotyań markeiingu.2.2. Otocz
56 57 (7) liedzymnxlow otoczenie praedsiębiorstw jato zespól uwarunkowań marketingu. byl oferowany w
70 71 (5) ĘjjĘ Mifflnnarodow* otocK*118 przedsiębiorstw jalco zespól uwarunltowart marketingu... • D
78 79 (7) ołowwilc pnedrięblontw jako zespól uwarunkowali marketingu... Irowic, sprawność fizyczny c
84 85 (6) ggf Mltdiynuodo** otoczenie przedsiębiorstw jako w^pó uwarunkowań nwutetlnm2.6. Otoczenie
90 91 (5) lMil.//wi1mKlfiwT ntw/rnlc prcnhlęblomw jako zespól uwarunkowań marketingu ir/plcnia ziemi
54 55 (5) I    otoczenie pradajtonw jako zespól uwarunkowań marietingnu nomist od 1
86 87 (5) Uj^piniuwdow otoczenie pncdfl^biotsiw jrio zespól uwarunkowań marketingu... ^ cencji lub p
Temat: Charakterystyka otoczenia przedsiębiorstwa jako element zarządzania projektami
76 77 (6) MżdifTunotbmc » pry<-d iębior%tv* jako topól uwarunkowali marketingu... ka), wpływająca
Przedsiębiorstwo, jako zespół składników materialnych i niematerialnych przeznaczonych do realizacji

więcej podobnych podstron