63 (266)

63 (266)



formy


*i\uh trutnie luty wwytlltit h    o W ŚWlwit* ft i'/Wlf\thfl H flM/

n««4Ń ą nie ip*i iJiutliw* Mntliwo tu to i enlnwn Inni iHifiowłtni# lypfilftffll fiu ni <ifKtfii(Mt'ji niinrjelnpi pumopy iwdfifffifjh Atinj iIlu utHtnlńw §/kól ufii.iiMiiidoi^ |m,i ii /nmimm lont Jtrintk hi, ile lyj wtopił In kit h pOWSfSlÓ jglt dotąd niewodu nią* tu, to nio tut ni ywftjty one poważnej roli W ItłUliWltuh iuul knitdh rhipiu intogni ylnyni. limitu '-w szkolnej integracji | (odejmują n m lirunn próby (wdawania lyi Kilowi i fonu organizacji kmttulrenin uli |ir|iina|iiiiwiiv,i li W i»K'ili iMiiylloo, lUUti, t) Uli; Ilutytlly, Pnckllnglofi, Limt, lwi. Mulak, ItiT/b, a. 4Ufi HtHil, luk iinfiiitf imiwuiyl A lUlrll (1007, u. HU), lyimlnffin to są do pieliła ImmUii iHKliiImr pod i^wnym względem, Doprecyzowując tę wypawMt, iwlriy •iwienlcr, to i /yimiki«-ni upodabniającym jesi ogólne kryterium i> i.i*y fikai yjau, fiiidufąe typologie foriłi organizacyjnych kształcenia nie-pułniwpfHwnynli, pMfagnd&y specjalni kierują się stopniem integrueyjnofii i Typoloflip te fulem ninj»\ rhafakier hierarchiczny, o wyróżnione lypy lwur<4 kimiiiiłiiim nd łiwlyryjnyeli placówek segregueyjnyeh, ui po Miody

ugninndMifprit'

Jciii iMfywitiie inliiwfi aby krylerium stopnia iulegraeyjności odiimdi iiik^e do poddała form apeojalnej porooGy pedagogicznej w Mknladi iigdliiodiwii.iniyt li. Wtedy powalałyby modele do Hiobie podobno, tdioć tu umiiiłiialytlł wądędów nie tożsame, Nie niu jednali pewności, czy /,id>iot( liki jpsl fiuilliwy. .i

),),!, Zatada najmniej ograntczaj^ctoo środowiska

iiddyija dslelonln form kształcenia niepełnosprawnych to względu nu iMMiiim inteigiiuyim»a« i sięga potząików upowszechniania kształcenia lnie-gmyinegH | jadąc / nirtoiyliońoici, Mark Q. Reynolds już w IM r. sformtt-jpwsl zasadę imjmnirj ograniczającego środowisku, która miała ohi* rakter iHgsiUfłuyjiiotentelyrzny. Zgodnie t tą zasadą etłukucju dzird m«'iiriinHi|ifttwny» li powinno byś organizowana możliwie wspólnie z odu* kleją dnitUri admwych.

OdnittM MMily najmniej ogntniciutjąpęgo środowiska do form orga hu«ii kfimlegnii wiedzie do poaUtloiu, aby miejsce kształceniu dziwi ntapąlliespwnyeh było ulokowane najbliżej, juk to możliwe, kłusy regu krn») i gby kształcenie tó było możliwie wspólne t dziećmi wirowymi pod Wltóttem isfDiturimu i frtaowyin, Nuwupuijty do lej uu»udy zuc/etu iwo-IN uyr odpowiednie podziały form organizacji kuziuk eiiiu niepełnosprawnych.


3.3,2. Typoloal* form organizacji kazt&ł&tnfa uczniów n I a pot n oapra wnych

hlttfyu iut iw u wio rw i*rfi winku, ptrwtma lmi& w t'*,i** /.rum*,

A. Kulka oltnltnowuki nfwtęifujfyfi nttffmitf.    HW.t

•    wity zeniu fi/,inni i młod/My of\ y,wyUtynh k\** w zwykty* t*

n/,l(f)lfU-h,

•    nppnjfihin klutty w zwykłych n/krtlm h,

•    „Mtytiodtkin" w/tUoly luft oinnlki pontrtenk-za

•    apecjulrie Htknly % tym, tn dtinct uptiilndzftnn tu znyty <\<, mch, mintttkuin w domu,

•    speejuloe e/koly wnt/ z mntliwitAni^ /minun/.knhu* w mteriuum,

0 nuueaanie w domu,

nVpo|oyju tu jeet duinnn nieadekwatna do wap^/k ze»ny^*h r^nlutw kuztak ««nia uczniów niepenitmprawnyell. Nie uw/ględnu* ona Iłowi^n, * + lego boifaetwa aktualnie aPmuwanyeh w święcie rozwiązań ••• */**(••/.»• yjny< w zakreaie kaztab enia aperialue^o uczniów a/kół ofyó i i ,< ;a i ^ j»t, y < i, i tut^k ukazuje raczej paletę rozwiązań, które zgodnie z dziaiejozym *tafuswi»kicrm nazwalibyśmy raczej aegregacyjnymi niż integracyjnymi. Nowaz«-aą oczywiście bardziej szczegółowe w części inr-egra* yjnej,

Heamua llegarty, K, Pocklingtan i I), f<ucaa (I9HI) zapr<ąj«»tt«»wah typologię alruktiu oiganizat yjnycb kazialcttuia niepełnosprawny* h, kic#«a obejmuje osiem typów, z czego połowę stanowią różu*- odmiany r«rgam^ą< j, nauczania niepełnosprawnych, bazujące na klasie regularnej;

•    klasy regularne bez dodatkowego wapaicia pedag<«gów &p* * )ah»y, j,

•    klasy regularne, w klasie dodatkowe wsparcie dla nauczyciela piuh

ucznia,

•    klasy regularne, dodatkowe wsparcie poza klasą,

•    klasa regularna jako bazowa, częściowe nauczanie w kb*«te spe< jatr,ł-jJ

•    klasa specjalna jako bazowa, częściowe nauczanie w klasie regularnej,

•    klasa specjalna,

•    częściowo w szkole specjalnej, częściowo w szkole regularnej,

•    szkuta specjalna.

Jeszcze dokładniejsze „kontinuum specjslnopediigiczno mu-gi*. v|,iyt ^ “»err zbudował A. UUrli (IW7, s, H7; por, ryc, :t.b).


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
skanuj0044 (63) 88 Formy organizacyjni Schemat 3 Formy organizacji kształcenia ^----......... zajęci
78568 skanuj0045 (63) 90 Formy organizacyjni• Są to prace wspierające główny proces kształcenia i wp
Przykładem tej formy stosowania prawa jest wyrok sądu w sprawie cywilnej o zapłatę należności Wyrok
Atlas muzyki6 Gatunki i formy / oratorium 133 iv«l mimem otatotiimi rozumiemy ogólnie ob-pWd?n« ogó
266 Anna Sowińska pracą, bezustannie o niej myślą i mają wyrzuty sumienia z tego powodu, że nie prac
img012 (8) NZOZ LABORATORIUM ANALIZ LEKARSKICH s.c.34-400 Nowy Targ ul. Orkana 19 tel./fax 266-28-63
img215 n] = 20 ,    n2 = 11, *. = (25,9 2184 266 1,78]7, v2 =(23.5 2168 243 2,64J7,
63 Luty 1957 (K. Smulikowski) i IV. Krystalografia (K. Smulikowski). Pierwszy, najobszerniejszy z
280 Indeks osobowy Lange Friedrich Albert 56, 57, 133, 140, 177, 178, 242, 266 Łask Emil 15, 62
NEUFERTW0 index INDEKS Drenaż powierzchniowy 63, 79 -    symbole graficzne 62 Dr
IMAG0356 (8) Izomeria optyczna ,. - Ibuprofen » 63 ±6% dawki izomeru R(-) ulega inwersji do formy S(
28 luty 09 (75) 75 em >0,05 / = 0.015 m Analogicznie jak w przykładzie P.3: h# =1.0- 0.75 -2
CCF20111211059 / 63 MŁODZI I MEDIA nr, że pewne formy są mniej fortunne, bo nieprcferowane przez ar
28 luty 09 (62) 63 htff =1.0 0,75 -3.01 = 2,26 m 63 2.26 0.30 7.53 = 0.053 em 0.016 t ~ 0.30 _
Formy akumulacji wodnolodowcowej    63 turze pagórków kutnowskich i w Borku, występuj

więcej podobnych podstron