57 (184)

57 (184)



6 i 9

41.    7

42.    7    i    8

43.    7    i    8

44.    8 i 15

45.    8 i 15

46.    6    i    8

47.    15

48    6    i    ! 5

49.    7 i 10

50.

51.

52.


40.


Rozkład liczby 10 na składniki / wykorzystaniem monet, centymetrów, odważników i kolorowych liczb.

Dodawanie i odejmowanie liczb w zakresie 10. Porównywanie liczb, sum i różnic w zakresie 10 różnymi sposobami.

Układanie i rozwiązywanie zadań do ilustracji, działań i grafów.

Układanie i rozwiązywanie zadań tekstowy ch związanych z liczeniem pieniądzy (monety, banknoty).

Rozwiązywanie zadań z zastosowaniem miarki centymetrowej.

Porównywanie oraz dodawanie i odejmowanie różnych wielkości.

Pomiary długości oraz. mierzenie, rysowanie i porównywanie długości odcinków.

Porównywanie pojemności oraz dodawanie i odejmowanie pojemności.

Układanie i rozwiązywanie zadań tekstowych z zastosowaniem równań i tabelek funkcyjnych.

Porównywanie i utrwalanie materiału działów 6    9.

Sprawdzian, poprawa błędów i wyrównywa n-ie braków.

2.6.4. Przykłady niektórych lekcji

Lekcja 1

Temat: Liczenie przedmiotów tr zakresie 10 różnymi sposobami Cele lekcji:    usprawnianie umiejętności liczenia z zapamiętaniem kolejności

liczebników i wi<iza/ue ostatnio wymówionego liczebnika z określeniem liczebność i zbioru:

- kształtowanie prawidłowego liczenia elementów w zbiorze w zakresie 10 poprzez dołączanie, Oillączanie i przemieszczanie elementów zbioru oraz odkrywanie własności niezależności zbioru od sposobu liczenia: wdrażanie do samodzielnego pokonywania trudności i samooceny. Metoda: ćwiczeń

formy organizacyjne: zbiorowa, indywidualna, zespołowa.

Środki dydaktyczne: orzechy, żołędzie, pudełko, liezmany, ilustracje zbiorów dla każdego ucznia.

Przebieg lekcji:

1.    Ocenianie na oko i polem Uczenie przedmiotów na ilustracjach zbiorów przez każdego ucznia (mogą to być ilustracje zbiorów grzybów, kwiatów, lalek itp.).

2.    Dorysowywanie w zbiorach po jednym elemencie (potem po dwa) i ponowne liczenie elementów ir zbiorach.

3.    Określanie na oko liczby zolędzi (lub orzechów j w pudelku do pytania: Jak sprawdzić. err starczy żołędzi (orzechów) dla 10 uczniów i sprawdzenie ich liczebności przez liczenie f wykładanie z pudelka na ławkę, rozdanie lit uczniom i ponowne wkładanie do pudełka).

f. I biadanie podanej liczby i liczmanów (od / do 10) i sprawdzenie przez przeliczanie od lewej do prawej strony i z różnych stron przy złączeniu liczmanów tr gromadkę (praca tr zespołach dwosohowych).

5. Przeliczanie 3 zbiorów i ustawienie ich w kolejności wzrastającej liczby elementów (praca w zespołach).

(>. Różne ćwiczenia z patyczkami ir liczeniu do W (praca samodzielna do poleceń nauczyciela).

'7. Liczenie gałek na liczydle klasowym (odliczanie określonej liczby, przeliczanie zbioru odsuniętych gałek, przeliczanie i dokładanie brakującej gaiki lub zabieranie zbędnej).

k.    Zamalowywanie określonej liczby kratek w dowolnym ułożeniu (praca indywidualna w zeszycie).

Lekcja 17

Lemat: Monografia liczby 6

( cle: zapoznanie uczniów z liczbą 6 i jej zapisem cy frowym,

kształtowanie pojęcia liczby 6 ir aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym,

wdrażanie do samodzielnej pracy.

Metoda: ćwiczeń, pokazu.

I ormy organizacyjne: praca zbiorowa i indywidualna.

Środki dydaktyczne: kolorowe liczby, klocki Dienesa, oś liczbowa, fazogram monografia liczby 6, figury geometryczne, liczmany.

Przebieg lekcji:

l.    Rozkładanie liczby 3 na 2, a potem 3 składniki oraz dodawanie i odejmowanie tr zakresie 5. Na przykład:

a) szukanie sąsiadów podanych liczb na paskach prostokątnych (aspekt porządkowy liczb tr zakresie 5).

I 1 1


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
skrypt 41 -42- Skrypt Już pod koniec XVII w. pojawiły się na Ukrainie wpływy kultury i sztuki baroku
Pm1 1 ml - Masa służb. par. z lendr. 184,41 Masa służb, tendra 75,51 Woda 32m3 Węgiel 101
s24 25 24 32. 5 33. 1 34. —oo 35.
.31 .32 .33 .34 .35 36 .37 .38 .39 .40 .41 .42 43 RADA KÓŁ NAUKOWYCH Koto Naukowe
IMG&42 41 42 43 44 b) Liczba osób z par homoseksulanych i heteroseksualnych zakażonych wirusemHn/^ w
instalacja światłowodowa Budynek 37,38,39,40,41,42 Budynek Budynek    Budynek 25,26,2
skanowanie0011 (109) —3 21.5 (23) 14,5 (13) 14 16 (17) 18 ^3 18.5 (19.5) 20.5 39.5 (41) 42.5Bezrękaw
10 (184) r "C. $ 41. Slerowanie własnych funkcji przez komórkę w wyniku uwalniania hormonówTtąz
150% 150% -150% - 37 38 39 40 41    42 43 44 45 46 47 48 ♦ inwestor A
Rozdział vPrzedsiębiorstwoBloki zajęć dwugodzinne Spis treści Lekcja 41 i 42. Rejestracja
Lekcja 41 i 42. Rejestracja działalności gospodarczej. Blok dwugodzinny. SCENARIUSZ LEKCJI 41 i
10 (184) 41. Sterowanie własnych funkcji przez komórkę w wyniku uwalniania ■ hormonów?tązywamy
20650 S4031535 i * i■j■> 41 42 43 yUbłlCyJ-i^ (AD figur* ggg83g8««a««gttflgftfc*** fc-fc plot
Poznaj C++ w$ godziny0114 Więcej o klasach 101 32 33 34:    < 35 36 37 38 39 40 41
26. 26. 27. 28. 29. 34. 36. 41. 42. Polsko-angielsko-ukraiński słownik terminów finansowych

więcej podobnych podstron