74 75

74 75



Cel: Ćwiczenie rytmiczne kształtujące pamięć, koncentrację uwagi oraz sprawność manualną.

1.    Ćwiczenie inhibicyjno-incytacyjne.

Dzieci maszerują swobodnie po całej sali w rytmie ćwierćnut.

•    Kiedy usłyszą melodię piosenki wykonywaną w wolnym tempie, w niskim rejestrze, choóząjak słonie - powoli, ociężale, kołysząc się na boki. Ich złożone ręce naśladują trąbę.

Na hasło hop zatrzymują się i grają na trąbce, mówiąc. tu-tu-tu-tu.

*    t    '    .    ‘

•    Kiedy zabrzmi melodia w wysokim rejestrze, w tempie szybkim -poruszają si ęjakmałpki. Chodzą na stopach opartych na zewnętrznych krawędziach, palce stóp mają zagięte do środka, ręce opusz-

V

czone, lekko ugięte w łokciach, dłonie zwrócone do środka.

Na hasło hop wykonują małpie skoki w górę: przykucają, a następnie wyskakują na obu nogach ugiętych w kolanach, mając ręce uniesione do góry.

2.    Nawiązanie do tematu i piosenki.

-    Czy zwierzęta, które naśladowaliście, mieszkają w naszych lasach?

-    Gdzie można je spotkać?    '    . -

-    Jakie inne egzotyczne zwierzęta znacie? (wyjaśnienie słowa

. tyczne).    ,

-    Jak wyglądają? Jak się poruszają?

3.    Zabawa ruchowa Egzotyczne zwierzęta.

Dzieci stają w kole. W środku znajduje się jedna osoba, która (z pomocą nauczyciela) pokaże, w jaki sposób porusza się, np. żyrafa {żyrafy chodzą na palcach, złączone ręce mają wyciągnięte do góry).

Dzieci w kole obserwują i starają się naśladować te ruchy. Następne osoby mogą naśladować inne zwierzęta, np.: węże, niedźwiadki, lwy...

4.    Słuchanie piosenki Dżungla (autor i kompozytor nieznani) w wykonaniu nauczyciela (lub jej nagrania na płycie CD).

* * .

Umiarkowanie mp C



ł. Dżun - gla,

Miesz -ka G7

dżun - gla, so - bie

ta - ka wiel - ka    dżun - gla,

w bam- bu - so - wej    chat ce

po-plą-ta - ne zwo-je dzi - kich lian. ^ Am-bo Sam-bo - wiel-kiej dżun-gli pan,



Stru


sie mu się w pas kła - nia - ją, mał - py



-go - nach


gra


1


i


$



na o-C


i


I


Am-bo tu, Am-bo tam, Am-bo tu i . tam.


5.    Rozmowa na temat piosenki.

Wyjaśnienie słów i zwrotów: dżungla, poplątane zwoje dzikich lian, bambusowa chatka...

6.    Zabawa ilustracyjna przy piosence.

Dzieci stoją w kole, przodem do jego środka. Tańczą rytmicznie w miej scu, przenosząc ciężar ciała z prawej nogi na lewą.

I

Dżungla, dżungla,

. . .

taka wielka dżungla,

poplątane zwoje dzikich lian.

Mieszka sobie w bambusowej chatce

Ambo Sambo — wielkiej dżungli pan.

• • *

x    «    •

Refren:

Strusie mu się w pas kłaniają,

małpy na ogonach grają.

• ’ • .**

Ambo tu, Ambo tam,

Ambo tu i tam.

II

Ambo Sambo, doskonale znam go, węża się nie boi ani lwa.

Dzieci naśladują kołyszące się drzewa (ręce mają uniesione do góry). / ■ Zataczają przed sobą duże koła (prawa ręka w prawą stronę, lewa w lewą stronę). Naśladują rękami wijące się rośliny - wykonują rękami pionowe ruchy.

Pokazujące/* chatki (ręce złożone w stożek). Wykonują 4 kroki wokół własnej osi oraz jeden zeskok płaski, uderzają na przemian w klatkę piersiową.

Kłaniają się w pas.

Prawą ręką trzymają małpi ogon, a lewą naśladują gre na ogonie.

Rytmicznie wskazują dłońmi na przemian prawą i lewą stronę.

Wykonują 8 kroków wokół własnej osi.. Naśladują wijącego się węża oraz ryczącego lwa.

75


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
68 69 Cel: Rozwijanie szybkiej orientacji, koncentracji uwagi oraz sprawności manualnej przy piosenc
84 85 Cel: Zabawy kształtujące wyobraźnię, koncentrację uwagi i sprawność manualną przy piosence Pis
94 95 Cel: Zabawy rytmiczne kształtujące poczucie rytmu i sprawność manualną przy piosence Ogródek.
74 75 Atlas ćwiczeń leczniczych Poniżej przedstawiono ćwiczenia umożliwiające utrzymanie prawidłowej
skanuj0045 (62) Metody pomocy ganię, wyobraźnia, myślenie, a obok nich: pamięć, koncentracja uwagi.
IMG) 8. Ćwiczenia kształcące percepcję wzrokowo-shichową oraz sprawności graficzne — różnicowanie
JAK TO ZROBIĆ MAM 5 LAT (03) Wykonując to ćwiczenie, dziecko kształci umiejętność skupiania uwagi,
I.    CEL ĆWICZENIA. Poznanie szczegółów konstrukcyjnych, zasady działania oraz
Cel ćwiczenia: Pomiar napięć sygnału bez detekcji oraz sygnału wyprostowanego za pomocą multimetru
2 1. Cel ćwiczenia: Dokonać weryfikacji elementów układu kierowniczego oraz układu hamulcowego. W wy
2 1. Cel ćwiczenia: Dokonać weryfikacji elementów przeniesienia napędu oraz pojazdu. W wyniku opanow

więcej podobnych podstron