7 (1434)

7 (1434)



1 96 Ujęcie: technika zdjęciowa

1 96 Ujęcie: technika zdjęciowa



5.41 W Nietykalnych scena rozmowy rozgrywa Się na pierwszym planie, jecnak scenografia i odlegle postacie także pozostają ostre.




5.38 Kadr z f Imu Lecsa Caraxa Boy Meets Giri

5.39 Kadr z filmu Ci 1 u itel Kane: wszystkie piany - od pierwszego, położonego najbliżej obiektywu (głowa Bernsteina), przez Kika planów pośrodku, aż do od eglej ściany w tle - są całkowicie ostre.

5.40 Kar i z • Imu Anthcnyego lvv.ni n The Ta'i Taiget

5.42 Mały rczrriar chipa w cyfrowej kamerze pozwala na osiągnięć e pełnej głąbi ostrości. Gdyby to jęcie z filmu Zbieracze i zbie-raczka Agnes Vardy zostało nakręcone na tradycyirej taśmie filmowe] to albo ręka Vardy, albo ciężarówka byłyby neostre.

,. Gdybym robił tUmy wysokobudże-towę postępowałbym tak samo iak twórcy dwadzieścia lat temu: stosowałbym 35,40 i 50mm    §

obiektywy z dużą ilością światła, dzięki czemu mógłbym uzyskać fxxdobną głębię ostrości, co daje elekt zaskoczenia. To pozwała nawykorzystanie całego wachlarza drobnych trików, ukrytych miejsc czyli małych punktów zaczepienia, w których możesz umieścić coś zaskakującego; miejsc w Irtórych niespodzianki pojawiają się nagle.

same z siebie, wewnątrz kadm.    i

14/ ten sposób można wykreować przestrzeli pozakacłrowfj za pomocą tego. co dzieje się w 'zadrzeBenoit Jacąuot reżyser


pozostawała nieruchoma, nie poruszałem także obiektywem. Każda klatka była rejestrowana osobno, jak nieruchoma fotografia. Na każde ustawienie ogniskowej przypadały cztery klatki. Opiszę to na przykładzie: pierwsze cztery klatki zarejestrowałem wykorzystując długość 50mm. Następne cztery sfotografowałem przy długości 55nun. Potem, przez pewien czas i na przestrzeni ok. 18 metrów, poruszałem się tam i z powrotem zmieniając ogniskową: cztery kadry i 50mm, cztery i 55mm, cztery i 50mm, następne cztery- 55mm, i tak dalej. To wszystko na mniej więcej 18 metrach. Później przerzuciłem się na zakres 45-60mm i powtórzyłem tan sam manewr co poprzednio, także na mniej więcej 18 metrach. Potem wypróbowałem parę 40-65mm i tak dalej”.

W rezultacie tych zabiegów powstał film przedstawiający rytmicznie pulsujący obraz - początkowo z małymi różnicami w rozmiarze i skali, później jednak napięcie między obrazem teleobiektywowym, a szerokokątnym staje sic coraz większe (5.35). Można powiedzieć, że w pewnym sensie głównym tematem Serene Velocity jest efekt, jaki wywiera zmiana ogniskowej na perspektywę.

5.45 Gdy w otwarciu filmu Ouentina Tarantino Kili BU! Vo! 1, pałająca żądzą zemsty panna młoda widzi pierwszą swoją ofiarę, wraca do niej wspomnienie okrutnej walki, które jest nałożone na obraz ,ej oczu w powiększeniu

5.46 Gorączka nafty (Boom Town).





5.43 W lyn u;ęciu z Ostatniego tanga w Paryżu zarówno kobieta, ławka jak i ściana w t e pozostają w purkcie ostrości, podczas gdy postać 'mężczyzny z pierwszego planu jest nieostra...


5.44 .. jednak gcy tylko kamera zmienia punkt ostrość., mężczyzna staje się wyraźny, a :lo zamazane.


5.47 W Zawrocie głowy Hitchcocka mcrsk krajobraz w Ile został nakręcony oddzielnie i wykorzystany w ujęciu jako tylna projekcja towarzysząca ścis kającym się bohaterom nagranym w studyjnym oświetleniu.

Obiektyw: głębia i zakres ostrości (focus)

Ogniskowa wpływa nic tylko na zmiany w kształcie i skali. Od niej zależy także głębia ostrości obiektywu, czyli zakres odległości, w którym fotografowane obiekty sprawiają wrażenie ostrych. Obiektyw z głębią ostrości od 3m do nieskończoności pokaże w tym zakresie wyraźnie każdy przedmiot, natomiast ostrość obrazu zmniejszy się, kiedy obiekt zostanie przesunięty bliżej obiektywu (powiedzmy


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Kapitał ludzki - ujęcie teorii neoklasycznej... 41 Kapitał ludzki jest dobrem tak samo rzadkim jak p
wsk1 Obsługa techniczna motocykli 41 tak się stało, należy spuścić powietrze i tak przekręcić ogumi
ScreenShot350 Otwarcie rozmowy - techniki •    Ma tworzyć dobrą atmosferę rozmowy •
R - 2006 b) szkło techniczne 30%    41% 69%    50% 1 % 1 % -
Podstawy chemii, ćwiczenia laboratoryjne4 Ba~’+ + SO;j“ -> BaS04 137,34    9
Zadanie 8 Spotkanie ze specjalistą od technik komputerowych. Po ciekawej prezentacji, rozmowa nt.
Zdjęcie0139 41 2.4. Dbacgo występują nietypowe zachowania konsumentów? Sytuacje nactypcme. kieds wie
Zdjęcie(41) J , r •    I A //// r e> *) fpctss. fi rf <£J&< ^ - j>
12571 Zdjęcie0478 Z 41 - Metodyka obliczania strumienia powietrza wentylacyjnego na podstawa minimal
13634 Zdjęcie0479 Z 41 cd • Melodyka obliczania strumienia powietrza wentylacyjnego • Całkowity - mi
Zdjęcie0478 Z 41 - Metodyka obliczania strumienia powietrza wentylacyjnego na podstawa minimalnych w
Zdjęcie0479 Z 41 cd • Melodyka obliczania strumienia powietrza wentylacyjnego • Całkowity - minimaln
12571 Zdjęcie0478 Z 41 - Metodyka obliczania strumienia powietrza wentylacyjnego na podstawa minimal
13634 Zdjęcie0479 Z 41 cd • Melodyka obliczania strumienia powietrza wentylacyjnego • Całkowity - mi
Zdjęcie152 n 41 r^Mobno trojv^tocriun^t?*

więcej podobnych podstron