76 (43)

76 (43)



pneumatyczny i rozsprzęglenie (odłączenie) regulatora prędkości obrotowej od pomp paliwowych. Mechanik może teraz swobodnie sterować bezpośrednio dawką paliwa, a więc i obrotami silnika poprzez zesprzęglenie dźwigni (a) z dźwignią (b).

Sterowanie zdalne

Przekazanie sterowania do CMK lub na mostek spowoduje przesterowanie przekaźnika 29C i połączenie regulatora prędkości obrotowej z przetwornikiem I/P (prąd/ciśnienie powietrza) 11HA.

Przetwornik 11HA zamienia sygnał elektryczny nastawy obrotów wysyłanych z dźwigni sterujących z CMK, (lub z mostka) na proporcjonalny sygnał pneumatyczny.

OPIS ELEMENTÓW

1.03 - regulator prędkości obrotowej,

3.11    - śruba ograniczająca wychylenie listwy paliwowej,

3.12    - dźwignia sterowania dawką paliwa,

SIO - przekaźnik sygnalizujący załączoną obracarkę,

9A - zawór alternatywny,

9B - zawór alternatywny;

11HA - przetwornik I/P zamienia sygnał prądowy na pneumatyczny. Wytworzony sygnał pneumatyczny służy do nastawy prędkości obrotowej. Sygnał jest podawany do regulatora przez przekaźnik 29C. W przypadku zaniku zasilania przetwornik utrzymuje obroty na uprzednim poziomie, następuje tzw. "zamrożenie obrotów",

15HA - zawór redukcyjny do ręcznej nastawy obrotów,

29C - zawór; przełącza sygnał nastawy obrotów. Przesterowanie tego zaworu następuje po zasileniu systemu zdalnego sterowania,

31HC - zawór; zasila sterowanie awaryjne po przestawieniu dźwigni 3.12 poza pozycję ZDALNE,

53HC - przekaźnik odpowietrzający siłownik sprzęgający regulator z listwą paliwową przy sterowaniu awaryjnym,

231HA - manometr wskazujący wartość sygnału sterującego przy ręcznej nastawie obrotów (zaworem redukcyjnym 15HA),

231HB - manometr wskazujący wartość sygnału sterującego przy zdalnej nastawie prędkości obrotowej przetwornikiem 11 HA.

□ SCHEMAT NR 07 - BLOKADA OD ZAŁĄCZONEJ OBRACARKI (rys.81; czH) OPIS DZAŁANIA

W przypadku załączonej obracarki, rozruch silnika uniemożliwiają dwa przekaźniki pneumatyczne: 38HA, oraz 38HB. Przekaźnik 38HA odcina powietrze zasilające blok E, gdzie umieszczone są przekaźniki wyboru kierunku jazdy i rozruchu (49...oraz 130.... ). Przekaźnik 38HB odpowietrza instalację rozruchową wysokiego ciśnienia - 3.0 MPa.

OPIS ELEMENTÓW

S13 - łącznik elektryczny; sygnalizuje załączoną obracarkę,

38HA(2.13) - przekaźnik blokujący rozruch silnika przy załączonej obracarce,

38HB - przekaźnik odpowietrzający rurociągi powietrza rozruchowego przy załączonej obracarce,

49HA...E - grupa przekaźników umożliwiająca sterowanie rozruchem ze stanowiska przysilnikowego,

130HA...E - grupa przekaźników umożliwiająca sterowanie zdalne (ze stanowisk w CMK oraz na mostku).

76


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
W pierwszej strefie regulacji prędkości obrotowej, od zera aż do tzw. prędkości bazowej nb, silniki
76 (92) SYSTEM WTRYSKOWO-ZAPŁONOWY BOSCH MONO-MOTRONIC —    regulacji prędkości obrot
skanuj0250 (4) • zakres regulacji prędkości obrotowych, niezbędnych w maszynach roboczych, jest najc
skanuj0250 (4) • zakres regulacji prędkości obrotowych, niezbędnych w maszynach roboczych, jest najc
IMG208 208a) Hya. 17«U, Charakteryetyki regulacyjne ailniko bocznikowego: a) dla regulacji prędkości
224 3 4. TURBINY PAROWE Rys. 4.24. Charakterystyka statyczna regulatora prędkości obrotowej
sterowania momentem poprzez odłączenie regulatora prędkości jak również wyzerowanie bloku „Sample an
I.    CEL ĆWICZENIA. Zapoznanie się z praktycznymi metodami regulacji prędkości obrot
66 (63) □ SCHEMAT NR 06 - NASTA WA PRĘDKOŚCI OBROTOWEJ (Sprawny regulator prędkości obrotowej) (rys.
startbezobc2 m. Regulacja prędkości obrotowej-sprzężenie od zakłócenia - otwarta pętla sprzężeniam
ukłbezsprzężenia1 -
wylobc4 m. Regulacja prędkości obrotowej-sprzężenie od zakłócenia - otwarta pętla sprzężeniam
wytłobcwiekszego7 m. Regulacja prędkości obrotowej-sprzężenie od zakłócenia - otwarta pętla sprzężen
wyłzasilania5 m. Regulacja prędkości obrotowej-sprzężenie od zakłócenia - otwarta pętla sprzężenia:
zalobc3 m. Regulacja prędkości obrotowej-sprzężenie od zakłócenia - otwarta pętla sprzężeniam
załobcRwieksze6 m. Regulacja prędkości obrotowej-sprzężenie od zakłócenia - otwarta pętla sprzężenia

więcej podobnych podstron