86 87 (19)

86 87 (19)



- 86 -

mówić o przekształcaniu osobowości, co odbywa się już jednak na zupełnie innej płaszczyźnie niż miało to miejsce w pracy z młoćzież&o

Nie dzieląc więc omawianych tu zagadnień na mniej lub bardziej ważne pragniemy jedynie zwrócić uwagę na inność problematyki występu-jącej zależnie od tego czy pracujemy z młodzieżą czy z dorosłymio Sprawę tę winien instruktor mieć na uwadze i adekwatnie do sytuacji przyjąć odpowiednie metody postępowania,

6„<*. Wpływ_ szkolenia żeglarskiego na rozwój osobowości i rola instruktora w tym procesie

V poprzednim rozdziale staraliśmy się przedstawić całą złożoność problemów, jaka występuje w procesie wychowania. Jak wykorzystać w nim szkolenie żeglarskie? Odpowiedź rozczaruje na pewno wielu Czytelników, bowiem nie posiadamy tu żadnych recept, gdyż ich po prostu nie ma o Podkreśliliśmy uprzed-aio wielokrotnie z naciskiem, że każdy człowiek,tak młody jak i dorosły stanowi niepowtarzalną indywidualność i tu tkwi sedno odpowiedzi,, Tan san problen u jednego człowieka wymaga odmiennych oddziaływań wychowawczych niż u drugiego i dlatego pierwszym zadaniem instruktora jest rozpoznać indywidualną osobowość każdego członka załogi o

Wstępną,, ogólnikową informację może stanowić formularz personalny czy przeprowadzona ankieta naświetlająca wiek,, pochodzenie środowiskowe. aktualne zajęcia /praca,, nauka/, zainteresowania mogące wskazywać uzdolnienia itp„ zależnie od inwencji instruktora,. Resztę musi instruktor dowiedzieć się sam w czasie rozmów delikatnie ukierunkowanych, podczas zajęć przez obserwację, w czasie wykonywania specjalnie zleconych zadań, mogących dać naświetlenie tej czy innej cechy osobowości członka załogi,Wspólne zabawy, imprezy będą na pewno debrą okolicznością do czynienia dalszych spostrzeżeń,,

Żeglarstwo posiada wielkie walory wychowawcze, które umiejętnie wykorzystane mogą doprowadzić do niewiarygoonych wprost pozytywnych zmian, niezależnie od wieku uprawiających go„


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
IMGP22 (2) X MCTOCT PRZEKSZTAŁCAKTA OSOBOWOŚCIi owuKucn Czapówow.e wykazują wpływ Moreno na badania
IMG19 (3) CZąjlfCZkiok i nimi krótkotrwałe kompleks) i przenoszą, obracając się w dwmirstwie lipid
IMG565 (2) 232 (De)Konstrukcje kobiecości mi, jest odzyskanie podmiotowości, co odbywa się zarówno p
™hiajh. n ■Co słanie się już niebawem? W księdze proroka Daniela, pokazany jest posąg,
Zamościa i jego mieszkańców, wydobyciu na światło dzienne tego, co pogrążyło się już w ciemności, je
Obraz4 Tynki i roboty tynkarskie f: Co powinno się wiedzieć o tynkach na bazie żywic syntetycznyc
492 Stanisław Lencewicz żania się lub podnoszenia powierzchni ziemi, co odbija się przede wszystkim
WokKuchnia azjatycka na co dzień Wok. najważniejsze w Azji naczynie kuchenne, zadomowił się już niem
II Język - system (coś, co da się ułożyć w strukturę na podstawie istniejących opozycji; de Saussure
Recenzje, omówienia i sprawozdania 241 i religijne, co starał się już wykazać Władysław Bochnak w sw
OrganizacjaQ 7.6. Praca na wysokościach Wiele procesów budowlanych odbywa się w warunkach pracy na w
19 1.    Głosowanie jest jawne. Głosowanie jawne odbywa się w sprawie każdej
Magazyn6 8801 980 DYPLOMACJA mówić się w tym języku. Już jednak na kongresach i konferencjach mię
CCF20140103030 wybacza nawet, ale nie jestem w stanie cofnąć czasu i zmienić tego, co stało się już
tego co dzieje się w świecie. Wpływają na poziom energii jaką człowiek ma do wykorzystania, aby podj

więcej podobnych podstron