88 (48)

88 (48)



Sztuka argumentacji - Krzysztof Szymanek, Krzysztof A. Wieczorek, Andrzej S. Wójcik - iLibrary Reader

Strona 88/150


HU    % Limit wydruku: 0

K. Szminek. K. A. WKcecrik. A. S. HWjcifc SHułu at^mutuuiłl    u A1AwA» .usiwioifd... Wjrwua. 20KI. ISBN 1J Ol • 14069 U. C by WN PWN 20UJ

88 Wybrane problemy argumentacji_

(b)    To bardzo ładnie, te organizujemy różnego rodzaju akcje humanitarne mające pomóc głodującym dzieciom w A fryce, czy też ofiarom trzęsień ziemi H' Azji. Czy nie należy jednak zwrócić się najpierw w stronę polskich rodzin, których sytuacja jest również tragicznaludzi bezrobotnych, chorych, starych? Czyż nie powinniśmy im pomóc w pierwszej kolejności?

(c)    Każdy kierowca wie, te gdy będzie chciał zbyt wiele „zaoszczędzić" na okresowych przeglądach samochodu, nie będzie na czas wymieniał oleju, kupował nowych filtrów itp., to za pew ien czas będzie musiał zapłacić o wiele większą sumę za naprawę poważnych awarii, jakie niechybnie powstaną w samochodzie przy takim postępow aniu. O lej prostej praw dzie zapominają chyba ci, którzy postulują zmniejszenie publicznych wydatkówna bezjtieczeńst-WO.

(d)    Nienarodzone dziecko do około 26 tygodnia od poczęcia nie jest w stanie przeżu ć poza organizmem matki. Matka pehii więc w tym czasie rolę swoistej aparatur)' podtrzymującej życie dziecka. Usunięcie dziecka z tego środowiska i spowodowanie ten sposób jego śmierci jest zatem jak odłączenie aparatury chwilowo podtrzymującej życie choregona przykład podczas operacji. Działanie takie określilibyśmy jako morderstwopodobnie morderstwem jest przerwanie ciąży.

(c) Niektórzy próbują nam wmówić, te pornografia nie wpływa na zachowanie oglądających ją osób. Jeśli jednak obrazy nie mają wpływu na zachowanie tych, którzy je oglądają, to biura turystyczne trwonią ogromne sumy pieniędzy na produkcję folderów'przedstawiających hotele, plaże, ośrodki wypoczynkowe itp., mających zachęcić ludzi do ich odwiedzenia. Oczywiście, że takie reklamy odnoszą skutek. Na podobnej zasadzie działa pornografia.

(0 Możemy oddziaływać na materię, gdyż poznaliśmy prawa nią rządzące. Kiedy więc poznamy prawa społeczne, wówczas równie łatwą sprawą będzie oddziaływanie na społeczeństwa.

(g)    Skoro zakazuje się produkcji narkotyków i handlu nimi ze względu na ich szkodliwość i wywoływanie uzależnienia, więc powinno się zakazać sprzedaży alkoholu, który jest bardzo szkodliwy i wywołuje uzależnienie.

(h)    Na pew no za złe uznalibyśmy, gdyby jakieś pozaziemskie istoty o wyższym od naszego poziomie rozwoju zadawały nam, ludziom, ból i zabijały nas jako swoje pożywienie. Podobnie złem jest zabijanie i zjadanie przez nas niżej od nas stojących zwierząt.

(i)    [Noce i dnie, t. 5, rozmowa księdza Komodzińskicgo z Agnieszką)

[Agnieszka:) — Płatnię? Więc niechże ksiądz mi wytłumaczy— W Kalińcu pod kościołem siedzi w pudełku z łachmanami taka postać, bo trudno to nazwać człow iekiem. Istota wielkości rocznego dziecka. Kretyn. Pokraka. Nie słyszy, nie widzi, nie mówi. Zamiast twarzyjakieś okropne miejsca poznaczone zaczątkami oczu, nosa i ust. Kładzie mu się groszaki na rękę... laką jak dłoń embriona czy niemowlęcia. (...] Czym to jest w świetle nauki o nieśmiertelnej duszy ? Jak oświecić ten stwór łaską boską, jak zbawić, jak potępić?znikała prawie.Jedynie tylko, jeśli przyjąć, te nieśmiertelne i wieczne jest

13:00


1

J Start HE Gra FreeCell #30416    87 - Paint    j? Itelix iLibrary Reader    jjp Sztuka argumentacji .


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
57 (117) I? Sztuka argumentacji - Krzysztof Szymanek, Krzysztof A. Wieczorek, Andrzej S. Wójcik - iL
58 (102) I? Sztuka argumentacji - Krzysztof Szymanek, Krzysztof A. Wieczorek, Andrzej S. Wójcik - iL
62 (93) Sztuka argumentacji - Krzysztof Szymanek, Krzysztof A. Wieczorek, Andrzej S. Wójcik - iLibra
64 (87) Sztuka argumentacji - Krzysztof Szymanek, Krzysztof A. Wieczorek, Andrzej S. Wójcik - iLibra
71 (72) Sztuka argumentacji - Krzysztof Szymanek, Krzysztof A. Wieczorek, Andrzej S. Wójcik - iLibra
74 (66) I? Sztuka argumentacji - Krzysztof Szymanek, Krzysztof A. Wieczorek, Andrzej S. Wójcik - iLi
29 (272) Sztuka argumentacji - Krzysztof Szymanek, Krzysztof A. Wieczorek, Andrzej S. Wójcik - iLibr
31 (256) Sztuka argumentacji - Krzysztof Szymanek, Krzysztof A. Wieczorek, Andrzej S. Wójcik - iLibr
75 (65) Sztuka argumentacji - Krzysztof Szymanek, Krzysztof A. Wieczorek, Andrzej S. Wójcik - iLibra
78 (60) I? Sztuka argumentacji - Krzysztof Szymanek, Krzysztof A. Wieczorek, Andrzej S. Wójcik - iLi
82 (53) I? Sztuka argumentacji - Krzysztof Szymanek, Krzysztof A. Wieczorek, Andrzej S. Wójcik - iLi
85 (51) I? Sztuka argumentacji - Krzysztof Szymanek, Krzysztof A. Wieczorek, Andrzej S. Wójcik - iLi
87 (49) I? Sztuka argumentacji - Krzysztof Szymanek, Krzysztof A. Wieczorek, Andrzej S. Wójcik - iLi
90 (43) I? Sztuka argumentacji - Krzysztof Szymanek, Krzysztof A. Wieczorek, Andrzej S. Wójcik - iLi
91 (43) I? Sztuka argumentacji - Krzysztof Szymanek, Krzysztof A. Wieczorek, Andrzej S. Wójcik - iLi
92 (42) Sztuka argumentacji - Krzysztof Szymanek, Krzysztof A. Wieczorek, Andrzej S. Wójcik - iLibra
95 (41) Sztuka argumentacji - Krzysztof Szymanek, Krzysztof A. Wieczorek, Andrzej S. Wójcik - iLibra
96 (39) Sztuka argumentacji - Krzysztof Szymanek, Krzysztof A. Wieczorek, Andrzej S. Wójcik - iLibra
97 (37) I? Sztuka argumentacji - Krzysztof Szymanek, Krzysztof A. Wieczorek, Andrzej S. Wójcik - iLi

więcej podobnych podstron