8 (1286)

8 (1286)



(45 proc-). Innym «»y» W»— i« "““l* <—* “ .*“■ I Binro nlincgo aarim    i* -J"'! “>

.0 ncfscia do b.djnlo Korowe,o. Natomiast naiblrżo, brom ,Kwrro,o menedżera an.jd.Jc * birrrt, B=»wKk, ds. pr.cow.ro.job fflormm.

' 'rSirSd^co™ wioJs^m OTKo symbole sOloso s.ly s« .r«ro-( darni. Bony *«* p.blibowad doB.doe i .ummKe orrra wykresy które pokamja każdemu aarnidruorremu jego pmycK w S2SŁ-tóowlBkd.. N. ,wykład fam. Ford M.ror gr.pan, usranowita 27 różnych jmżiontów w nwkmgu. «■ ^druk. do kHonmr-! ka zalotp każdy . własnymi wyodrębnionymi symboKrnr staomu. Zdoby-1 “ ZSe „mi Wdeksrn mernKe i me.y.aj, byd .oma brndare, deoe-i niie pr.cz pmeo.odkdw. Symbole tU* ™ łSS^gSŹff powierMtóo - falayczna n.graK i -Bil'-"

Ło symboliki należ, rdwni.ż ntóa.me przywilej., tymly. "F «

„ob polskich firmach ,obornika nazywa sic myślenie, menedżer, spw,-taiac. - konserwalorcm powierzchni pieskich, tworzy sic now £ w hi..aSBro„-..cyjnej, np. osobisty asystent, wrcepre.yde.l, członek klubu ilp.

2.3.2. Sposoby komunikowania się

Do najważniejszych sposobów porozumiewania się należą:

•    język: wspólne wyrażenia, skróty myślowe, wyrazy trudne do

zumienia dla kogoś z zewnątrz    7wrn.v

•    formuły lingwistyczne, hasła zawołania, przydomki, krótkie zwroty

•    sposób przyjmowania interesantów, klientów

•    IpJsób odnoszenia się ludzi do siebie nawzajem, yyiefżitóimeii i z»i»k6w, goip fornialnych ez,

używa spee^iczaego jeżyk, jako ,Keltów identyflktój. ezloąkd. P=«_ nel kultury czy subkultu„. Pofnzrz opanowmne tego jeżyka ezionko ZS poLriadczaj. niejako sw, przy.Ke.eoSd do kultury, W ia te kulturę stabilizować.    , , . .    „ ...

Wraz z upływem eman m.wij. sieJiidkmow, jeżyk. Udzie posK-aujac Sie neologizmami, utym.ja sobie tylko znanych nazw, opisując wyposażenie, naradtó. prany, przełożonych, dostawców, klientów czy pro dukty związane z działalnością firmy.

Nowi pracownicy są zazwyczaj szybko zaznajamiani z nowym dla nich żargonem językowym i po kilku miesiącach pracy w firmie nie znany im początkowo język staje się całkiem naturalny.

Można zauważyć, że język organizacji składa się z odpowiednio dobranych słów łatwo zapadających w pamięć, nieskomplikowanych, powszechnie znanych. Używając takiego języka, łatwiej jest potem stworzyć wartości i zasady, które mogą być aprobowane dzięki prostocie przekazu. Zdarza się. że firma opracowuje specjalnyjjrogram treningowy, który uczy kultury i zasad organizacji, opierając się na takim charakterystycznym języku. Na przykład, szkoli się osoby nowo zatrudnione. Nowy pracownik ma przygotować, a następnie przedstawić na forum grupy dziesięciominutowc przemówienie mówiące o wartościach firmy, używając odpowiedniego języka.

2.3.3. Rytuały jako sposoby przekazywania treści Cechy charakterystyczne rytuałów to na przykład sposób:

•    obchodzenia szczególnych uroczystości: imienin, urodzin, ślubów.

•    spędzania przerw w pracy

•    spędzania wolnych dni. np. pikniki firmowe, w spólne lunche, wy jazdy na wycieczki integrujące.

Ry tuał zawiera przekaz, a także powtarzalność gestów i sytuacji.

Oto kilka przykładów. Miliony ludzi na całym święcie, wszystkich ras i narodowości, ogląda co cztery' lata w telewizji transmisję z olimpiady sportowej - biegi, wyścigi kolarskie, skoki, rzut dyskiem, zawody pływackie, gimnastykę artystyczną itd. W ceremonii otwarcia na płytę stadionu wychodzą tysiące ludzi. Maratończyk wbiega na wysokie schody i podświetla wielką pochodnię. Parada sportowców ubranych w reprezentacyjne stroje, niosących przed sobą w pochodzie flagi narodowe. Na czele podąża grupa zawodników-gospodarzy. niosąc flagę olimpijską. Każde zawody są uwieńczone rozdaniem medali, przy czym trzej zwycięzcy wstępują na specjalny cokół. Gdy najlepszy otrzymuje zloty medal, z głośników płynie melodia hymnu narodowego. Ceremonia ta jest powta-


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
zz1 25252520006 MMeriafc Matcrtal poefc:a~o~y ostr: 55-SS ✓ kil 00 ba*y, C<T05DCiW. .mnaiittefrr,
poel wykl19 —Y 4-^YTTO--i£z.y-—✓ ( Cftlya. pa y-tii
poel wykl19 —Y 4-^YTTO--i£z.y-—✓ ( Cftlya. pa y-tii
dzieci świata8 4f&jnrr. w«?y3DIUSIM / •v.rf .......* • • •* » }‘y^ yŹ: "i§ ^:2V-- - ■
/ J > * y» — a. o §r»5n 3 O sss *s ss csr •I •*
DSCN2602 if    1 »y*>W» i-m,. tlHtetó g t»! ffl
Zdj?cie137 (2) fFFffWf! : lin, Walaal) silnie podkrnUit — «w>—i n w m,
IMGY72 (3) ; I M»
skan002 J1 ., 1 ^    “•"“1 «■“■ r.*~ w~I.. ^ ■ W i    l*^]*^*^,**
gallery 80301457 500x500 s ś;/ śy    śs s s •■_/ •i/ śs śy s s ^ s s %✓ W •-.✓ •■.
Logistyka L0LN1_A2 cl .Iclkyt budżetowy; 1A w««» ............... »---- ■I) /jiws/c
«+#>< W • ;> • «£ iMa* ..... X ’i> sś
78374 scan0004 (45) iS- Spt
43246 t?72?04 (2) ł * * # i •* X ■w * * i * t * # i # *■ i * * * * *: * * i i» *■ 1 * *

więcej podobnych podstron