93 (17)

93 (17)



Układ przeniesienia napędu 93

Układ przeniesienia napędu 93

Rys. 4.7. Współosiowe ustawianie tarczy sprzęgła

1 — przyrząd A.70081 do współosiowego ustawienia tarczy sprzęgi a (strzałki wskazują śruby umocowania oprawy sprzęgła)


Tarczę sprzęgła (79, rys. 4.4) z zużytym wielo wypustem, uszkodzoną piastą, popękanymi segmentami sprężystymi lub osłabionymi sprężynami amortyzującymi należy wymienić na nową.

4.1.6, Montaż i regulacja sprzęgła

Montaż sprzęgła do koła zamachowego należy wykonać w następujący sposób.

•    Ustawić tarczę sprzęgła współosiowo z otworem łożyska osadzonego w wale korbowym za pomocą specjalnego trzpienia lub wałka sprzęgłowego (rys. 4.7).

•    Założyć pierścień dociskowy w oprawie i przykręcić go sześcioma specjalnymi śrubami (środkując pierścień na kole zamachowym); śruby (10rys. 4.4) dokręcić momentem 15...20 N-m.

•    Wmontować do samochodu skrzynkę biegów i przykręcić do niej wał napędowy.

Sprzęgło po naprawie należy wyregulować. Regulacja polega na ustawieniu jałowego skoku pedału sprzęgła w granicach 25...33 mm. Regulację wykonuje się wkręcając lub wykręcając nakrętkę (15, rys. 4.3). Wkręcanie nakrętki regulacyjnej powoduje zmniejszanie, a odkręcanie zwiększanie jałowego skoku pedału sprzęgła.

Po regulacji należy zabezpieczyć końcówkę przed odkręcaniem się nakrętką zabezpieczającą (21).

Sprawdzanie działania sprzęgła

Należy sprawdzić:

— jałowy skok pedału sprzęgła;

-— czy naciśnięcie pedału sprzęgła do oporu wyłącza całkowicie sprzęgło (podczas pracy silnika na biegu jałowym I i wsteczny bieg powinien włączać się bez zgrzytów);

—    płynność włączania sprzęgła podczas ruszania samochodem (bez szarpnięć i hałasów);

—    czy sprzęgło pracuje bez poślizgu podczas jazdy na II lub III biegu (szybkie naciskanie na pedał przyspieszenia nie może powodować dużego wzrostu prędkości obrotowej silnika przy minimalnym wzroście prędkości jazdy);

—    czy podczas jazdy ze zmienną prędkością nie występuje hałas i brzęczenie przenoszące się na wał napędowy.

W przypadku występowania wymienionych niesprawności sprzęgła należy odnaleźć przyczynę (tabl. 4-2), usunąć niesprawność i w razie potrzeby powtórnie wyregulować sprzęgło.

4.2, SKRZYNKA BIEGÓW TS5-21

W samochodach Lublin jest stosowana pięciobiego-wa skrzynka TS5-21. Czterobiegowa skrzynka A 13.3 była stosowana od początku produkcji do 15 października 1996 r. (w samoch. ,,33”).

Skrzynka biegów umożliwia jazdę samochodu z różnymi prędkościami, zmianę wartości momentu obrotowego oraz jazdę samochodem do przodu i do tyłu. Skrzynka pięciobiegowa jest stosowana od dnia 15 października 1996 r. we wszystkich samochodach Lublin 33 i 35.

Płynne włączanie biegów do przodu umożliwiają synchronizatory umieszczone wewnątrz kół zębatych. Koła zębate mają zęby skośne (stale zazębione), co zapewnia cichą pracę skrzynki biegów. Dane techniczne skrzynki biegów TS5-21 podano w tablicy 4-3.

Dane techniczne skrzynki biegów

Nazwa

Wartość liczbowa

Typ

TS5-21, synchronizowana,

pięciobiegowa z nadbiegiem

Maks. moment obrotowy (wej-

210 N-m

ściowy)

Odległość osi wałków

80 mm

Wartości przełożeń na biegach:

I bieg

4,38

II bieg

2,48

III bieg

1,57

IV bieg

1,00

V bieg

0,87

bieg wsteczny

3,85

Wymiary zewnętrzne długość /

586/215/400 mm

/ szerokość / wysokość

Masa własna (bez oleju)

37 kg

Gatunek oleju

olej przekładniowy, wielose-

zonowy Hipol 10 ZF

TSość oleju

1,6 dm3



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Obsługa i naprawa Audi (93) ■ m Rys. 2.123. USTAWIANIE ROZRZĄDU W SILNIKU SZESNASTOZAWOROWYM A - nac
89 (17) Układ przeniesienia napędu 89 Układ przeniesienia napędu 89 Rys. 4.1. Sprzęgło Valeo I
91 (17) Układ przeniesienia napędu 91 Niesprawności sprzęgła Objawy Przyczyny Sposób
95 (17) Układ przeniesienia napędu 95 Układ przeniesienia napędu 95 Rys. 4.9. Przekrój poprzeczny sk
97 (17) Układ przeniesienia napędu 97 Dane nastawcze i momenty dokręcania części ziącznych skrzynki
99 (17) Układ przeniesienia napędu 99 Układ przeniesienia napędu 99 Typowe niesprawności skrzynki
88 (17) 4UKŁAD PRZENIESIENIANAPĘDU Samochód Lublin ma klasyczny układ napędowy. Silnik, umieszczony
18813 Strona 110 Układ przeniesienia napędu8 10 Rys. 2.44. Wyciąganie półosi napędowej ze skrzynki p
Strona 092 Układ przeniesienia napędu Rys. 2.8. Ustalanie położenia tarczy dociskowej sprzęgła wzglę
Slajd5 (17) UKŁAD HEKSAGONALNY...
0000029 (14) 17.2.2. Dyspersja przenikalności i przewodności elektrycznej Zachowanie się komórek umi
skrypt072 (2) 142 Laboratorium Podstaw Kkktrotechnlki 1 O C °-« B o-mK>- A °——o W, Rys.8,17. Ukła
skanuj0076 2 Pomiary twardości 77 Rys. 5.17. Układ lampek kontrolnych sterowania siłą w aparacie Mik
Laboratorium Elektroniki cz I 8 132 Rys. 6.17. Układ pomiarowy do wyznaczania charakterystyk staty

więcej podobnych podstron