79 (57)

79 (57)



promocji oraz akceptowanie jej rezultatów. Przedstawienie listy czynników, od których zależy powodzenie działań promocyjnych ma na celu zwrócenie szczególnej uwagi na szanse i zagrożenia, jakie mogą wywrzeć swój wpływ na realizację zadań. Jednocześnie uświadamia się potencjalnym nabywcom oferty miasta ich przyszłą pozycję w lokalnej społeczności i możliwości oddziaływania na wizerunek miasta. Do zadań realizowanych w tym etapie należą:

1.    Wyjaśnienie najważniejszych korzyści wynikających ze zlokalizowania się w mieście, w lokalnej społeczności.

2.    Zademonstrowanie, jakie korzyści będzie miało miasto, lokalna społeczność i mieszkańcy z obecności turystów, biznesmenów, inwestorów itd.

V.    Kształtowanie produktu miasta

Jest to zestawienie faktycznej zawartości oferty miasta, która jest dostępna w momencie realizacji działań promocyjnych przez podmioty promocji. Tworzenie oferty obejmuje wykorzystanie czynników lokalizacyjnych, takich jak np. położenie, środowisko naturalne, charakterystyka profilu gospodarczego itd. oraz przedstawienie planowanych zamierzeń wraz z wskazaniem czasu i możliwości pozyskania ich dla ewentualnego nabywcy. Istotną sprawą jest także wykazanie, jakie koszty musi ponieść potencjalny klient, by zdobyć ofertę, jakie kryteria musi spełniać, by zostać pozytywnie zaakceptowanym przez lokalną społeczność, jakimi środkami powinien dysponować, jaki rodzaj działalności gospodarczej byłby szczególnie mile widziany przez mieszkańców, władze lokalne itp.

VI.    Analiza rynku dla oferty miasta

Ma na celu uzyskanie odpowiedzi na następujące pytania:

1. Kto może być potencjalnym nabywcą oferty miasta? Jakie segmenty rynku możemy wyróżnić?

2.    Jakie segmenty klientów chcemy przyciągnąć? W jakiej kolejności? Kiedy?

3.    Jakie są cechy klientów? W jakim są wieku, jakiej płci, całe rodziny?

4.    Jeżeli chcemy przyciągnąć turystów, to czy jest w mieście dość dużo atrakcji, by utrzymać ich przez zamierzony okres, na jak długo wystarczą miejscowe atrakcje, czy są sezonowe, nocne, dzienne?

5.    Jeżeli chcemy przyciągnąć inwestorów, to czy oferta miasta zawiera wystarczająco dużo możliwych do pozyskania korzyści? Czy jest konkurencyjna?

6.    Czy lokalne zasoby stwarzają szanse osiągnięcie zadowalających zysków z prowadzenia działalności gospodarczej?

79


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Image097 Na rysunku 4.15b przedstawiono charakterystykę przełączania bramki oraz odpowiadającą jej z
Streszczenie W artykule przedstawiono podstawowe zagadnienia z zakresu fotogrametrii oraz obszarów j
PLAN GOSPODARKI ODPADAMI DLA GMINY PIERZCHNICA konieczność akceptacji jej strategii gospodarki odpad
konspekt (23) Przedstawienia umysłu podzielił na doznawane empirycznie wrażenia oraz na powstające w
rodzaje regeneracji (traumatyczna i fizjologiczna) oraz jej fazy; przedstawia problem narkomanii w P
lub pozyskania kapitału obrotowego, sposobami oceny kondycji finansowej przedsiębiorstwa oraz szacow
143Polityka rachunkowości w małych i średnich przedsiębiorstwach oraz opisał jej miejsce w nauce
podst pedagogiki przedszkolnej z metodyka9 20 Rozdział 1 i niżej. Wdrażał do systematycznej pracy,
Image455 a o E Y +27~ Funkcję spełnianą przez układ oraz jego schemat logiczny przedstawiono na rys.
img303 3 przedsiębiorstwie oraz aktualnych i przyszłych zasobach przedsiębiorstwa i związanych z tym
Str. 11 PROJEKT WYKONAWCZY wierzchni oraz warunki jej odbioru technicznego zawarty jest w ST. M - 01

więcej podobnych podstron