autyzm2012

autyzm2012



Czy


?


?


' Sprawdź i skonsultuj!


dostrzeżesz u dziecka, że:

bawi się „dziwacznie”, stereotypowo i mechanicznie, nie mówi, nie rozmawia, nie nawiązuje kontaktu z otoczeniem, manifestuje stereotypowe, dziwne zachowania, jest chłodne uczuciowo niezdolne do wzajemnych


Jeśli po pierwszym roku życia


f życia Twoje dziecko:


nie uśmiecha się do Ciebie,

nie potrafi nauczyć się wskazywania

palcem,

nie przywiązuje się do bliskich mu osób, ma ubogą mimikę, unika kontaktu bądź kontaktuje się fizycznie w sposób dziwny/nietypowy...



relacji emocjonalnych


?


W porównaniu z rówieśnikami:



POLSKIE TOWARZYSTWO LOGOPEDYCZNE

ODDZIAt ŚLĄSKI


powtarza wypowiedzi innych (echolalie), rozwija się wolniej i gorzej, nie interesuje się otoczeniem, nie przyswaja wielu umiejętności, nie umie naśladować, nie toleruje zmian w otoczeniu, prezentuje jednostronne i nietypowe zainteresowania


nie odkładaj konsultacji u specjalisty na później • J uruchom proces diagnozy i terapii jak najwcześniej •


Dzieci z rozpoznanym zaburzeniem ze spektrum autyzmu mają szanse na uzyskanie postępów rozwojowych, mimo że odbywa się to inaczej niż u rówieśników. Konieczna jest wczesna stymulacja i terapia wielospecjalistyczna pod kierunkiem: psychiatry, psychologa, pedagoga, logopedy i fizjoterapeuty oraz aktywne wspomaganie ze strony rodziny.


Bibliografia:

MaciarzA., Biadasiewicz M., (2000). Dziecko autystyczne z zespołem Aspergera. Studium przypadku, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.

Młynarska M., (2008). Autyzm w ujęciu psycholingwistycznym. Terapia dyskursywna a teoria umysłu, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław.

Osterling J., Dawson G., (1994). Early recognition of children with autism: a study of first birthday home videotapes. „Journal of Autism and Developmental Disorders”, nr 24, s.247-257. Pisula E., (2001). Autyzm u dzieci. Diagnoza, klasyfikacja, etiologia, WSPS, Warszawa.

Randałl P., Parker J., (2001). Autyzm. Jak pomóc rodzinie, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.


(J)



TOMOGRAFIA

KOMPUTEROWA

REZONANS

MAGNETYCZNY


UROLOGIA


REHABILITACJA


USG


1^4


HELIMED

Diagnostic Imaging


INFORMACJA I REJESTRACJA

801 98 40 40

785 86 87 88 www.helimed



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Autyzm na co dzień Ponad 150 sprawdzonych sposobów postępowania z dzieckiem ze spektrum autyzmu Wyda
PICT5433 9 Dziecko niechętnie bawi się układankami. klockami lego, puzzlami lub nic potrafi ich
PICT5433 9 Dziecko niechętnie bawi się układankami. klockami »234 »234 »234 1 234 12 34 12 34 1 2
img085 (25) 5.    Czy dziecko bawi się w „udawanie”, np. przygotowuje herbatę, używaj
skanuj0002 (346) to, że zawarte w niej motywy czy tematy nie budzą dzieckiem wielką przewagę, domina
poflCl NAGtoc.—M Czy wystarczy piłek dla wszystkich dzieci? Sprawdź, łącząc każde dziecko z jego
połącz połicz NAGroc Czy wystarczy piłek dla wszystkich dzieci? Sprawdź, łącząc każde dziecko z
4. czy sprawdza czy potrzeba została zaspokojona 2. uwarunkowanie pośrednie temperament dziecka 
„podniebna limuzyna . Łapię się na tym, że gapiąc się na prędkościomierz, sprawdzam czy wciąż lecę z
img042 (40) można sprawdzać, czy słuszne są wynikające z obserwacji spontanicznego zachowania się do
img220 (10) cuje. Dopiero po sprawdzeniu, czy wszystkie ruchy ręki dziecka są prawidłowe, poleca się
Tempie Grandin Debra MooreKOCHAJ IPOMOZ DOROSNĄĆ Jak pomóc dziecku ze spektrum autyzmu wejść w doros
plakat czy moje dziecko sie jaka Widzę, że martwicie się, kiedy nagle zaczynam mieć kłopoty z mówien
IMAG0785 (4) LIII łożeń. Nie dostrzegał tego, że dziecko rozpoczynające nauką jest istotą aktywną, ż
gddfgfd 3 f pd»CZ Czy wystarczy pHek dla wszystkich dzieci? Sprawdź, łącząc każde dziecko z jego pił

więcej podobnych podstron