Bez nazwy 7 (9)

Bez nazwy 7 (9)



10. Sytuacja pomocy aa ulicy {brakpropozycji odpowiedz:)

dobór krewni aczy - skłonność do pomocy jednostkom podobnym genetycznie

-    norma wzajemności - gwarancja zwrotnego otrzymania pomocy

-    teoria wymiany społecznej - decyduje interes własny (zyski/straty)

hipoteza empatii-altruizmu - (współczucie, pomocnictwo, wczucie się w daną sytuację) osobowość aitnristyczna - gotowość do przychodzenia z pomocą (ostrożnie dawkować nagrody, mężczyźni -heroizm i rycerstwo, kobiety -"długotrwałe poświęcenie i wyrzeczenia wpływ ma również nastrój

typ środowiska - na wsi większe szanse pomocy - działa hipoteza przeładowania urbanistycznego (zamknięcie się w sobie ludzi) •

efekt widza - im więcej obserwatorów tym mniejsze skłonności do pomocy - tu występuje „infcrmacyjny wpływ społeczny” - skumulowana ignorancja - jeśli tylu widzi i nie pomag to widocznie pomoc nie jest potrzebna

pomoc me może zagrażać wtasnej samoocenie

dyfuzja odpowiedzialności: - jeden ogląda się na drugiego t nie pomaga dzielenie wspólnego losu i sytuacja „twarzą w twarz” skłania do pomocy

V

Ii. Paradoks autopromacji (autoprezentacji) - strategie

( orek propozycji odpowiedzi)

r/podebać (grozi rozsm/trowaniem intencji) stwc przebrania miary tub transnia na wiedzą


orustet


- ingracjacją -schlebianie by się prz -cromowanie siebie (niebezpieczer.

strony c naszych słabościach)

ue w nrzyn-aCKU nienowe


-pławienie się w cudzej chwale „usprawiedliwianie możliwej porażki (gotowe wytłumia 0. Ageizm

uprzedzenie do ludzi starych l3.|Whitej

. kompromis interakcji z a toczeni em    in)

wywierać weryw. iccr.rrciowac-


1 I Koncepcja sprawstwa — wiedza : możliwość: abv móc w otoczenie co jesr źródłem radości (wewr. \ zewu.)

oadaama nad stylami kier. grupą (dem. auto kr., Liber)

• podobieństwo atrakcyjności decyduje c trwałości zwiazk ■7 dostosowanie idei dc swoich działań


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
77946q1030942262597?2124048 o 10. Sytuacja pomocy na ulicy [brakpropozycji odpowiedz:) -   
Bez nazwy 1(10) PomunBmmi JEŚLI W LODÓWCE NIEZBYT ŁADNIE PACHNIE, PRZEDE WSZYSTKIM SPRAWDŹ,CZY NIE P
Bez nazwy 6 ^iJCocJcu— cX vc<Aa.    ^ę- -ćc^^C,. ”D<lxviL ^>1=0,4/w, yA~ bO°
Bez nazwy 10 10 (1.8)La. So gdzie F— sifa odpowiadająca pierwszemu maksimum na krzywej rozciągania,
Bez nazwy (10) •    faza przesuwania urobku (nóż lemiesza w poziomie płaszczyzny jaz
Bez nazwy (10) Połqcz ryby w pary falistą linią. Pokoloruj obrazek. Otocz kółkami ryby, które płyną
Bez nazwy (10) r “ Sprawdź, co złowił Daniel. Mazakiem pokoloruj chłopca i rybę, którq złowił; poc
Bez nazwy (10) --- N Ćwicz rysowanie szlaczków od lewej strony do prawej. v
Bez nazwy (10) fr.tCL /h -£ h i . m (yyiłyi) Z2 -Trr-fr**) f&r&u CA^cAL^o _;
Bez nazwy (10) /- Spójrz, słoń puszcza bańki mydlane, które przypominają koła! Połącz kropki, jak w
Bez nazwy (10) Z—- Poznajesz te okrqgłe figury? Tak, to sq koła, które Daniel przekształcił w różne
Bez nazwy 1 (10) A *) - Narzędzia główne Wstawianie Układ strony budzet_form.xls [Tryb zgodności] -
Bez nazwy (10) Mama powiesiła na sznurkach mokry sweter i skarpety Daniela. Narysuj wzorki na ubran
Bez nazwy (10) Daniel rysował leśne skarby. Dorysuj do obrazków brakujące części. Pokoloruj je tera
Bez nazwy# (10) - Wytnij 5 części obrazka. Ułóż z nich logiczną całość i wklej w ramkę na karcie 31.
Bez nazwy$ (10) -— Narysuj w kratkach Iwa zgodnie z poniższą instrukcją. Pamiętaj że: •
Bez nazwy (10) A teraz narysuj w kratkach żółwia zgodnie z poniższą instrukcją i uwagami na poprzed

więcej podobnych podstron