CCF20100217032

CCF20100217032



Parowóz P147-28, Wałbrzych 24.05 1992    C. , A    Fot. Paweł Terczyński



Układ osi    1 'D1'

Śred.cyl.x Skok tłoka    630x700 mm

Ciśnienie pary w kotle    15at

Pow.ogrzew.+przegrz. 239,2+99,0 mJ Prędkość maksymalna 110 km/h

Seria tendra    34D48/33D48

Zapas wody, węgla 34/33 m', 10/17 1 Średnica kół 1000/1850/1200 mm Masa służbowa 178 400/182 100 kg Długość całk. 23 835/24 255 mm

Parowozy serii Pt47 przeznaczone do obsługi ciężkich pociągów pospiesznych i osobowych dalekobieżnych zostały zbudowane dzięki wykorzystaniu przedwojennej dokumentacji lokomotywy Pt31, produkowanej w Chrzanowie w latach 1932-1940. W stosunku do pierwowzoru wprowadzono niewielkie zmiany: stalową skrzynię ogniową, rury cyrkulacyjne, zamkniętą budkę, zmieniono armaturę. Większość maszyn z pierwszych dostaw miała adaptowane tendry typu niemieckiego (34D48), później opracowano nowy typ tendra serii 33D48. W latach 50. większość maszyn wyposażono w stokery, a ich tendry oznakowano serią 27D48. Seria Pt47 była najliczniejszą grupą pospiesznych lokomotyw parowych na PKP. Ostatnie egzemplarze wycofano z eksploatacji w 1988 roku, pozostawiając czynne parowozy Pt47-28, PI47-65 i Pt47-1 12.


Układ osi

Śred.cyl.x Skok tłoka Ciśnienie pary w kotle Pow.ogrzew.+przegrz. Prędkość maksymalna

2'C

575 x 630 mm 12 at

147,4+58,9 m‘ 100 km/h

Seria tendra Zapas wody, węgla Średnica kół Masa służbowa Długość całkowita

22D2 21,5 m‘, 7 t 1000/1750 mm 129 700 kg 18 590 mm


Parowozy serii P8 pruskich kolei państwowych były produkowane od 1906 roku; w ciągu 17 lat wytwarzały je prawie wszystkie niemieckie fabryki lokomotyw dostarczając ponad 3 500 egzemplarzy. Łącznie ze zbudowanymi na eksport oraz produkowanymi od 1932 roku na licencji w Rumunii zbudowano prawie 4 tysiące lokomotyw, eksploatowanych niemal w całej Europie. W Polsce, oznaczone serią Oki były przez kilkadziesiąt lat podstawowym typem lokomotywy do pociągów pasażerskich, również pospiesznych. W okresie międzywojennym eksploatowały 257 (w tym 65 zbudowanych na zamówienie PKP), po wojnie aż 429 tych parowozów. Ostatni z nich, Okl-359 (Schwartzkopff 6 188/1917) po wycofaniu z ruchu na początku 1981 roku pozostawiono w I)()KP Poznań jako c zynny egzemplarz historyczny.

Numery inwentarzowe

Ok I-I... 429

Producent

różne wytwórnie

Lata budowy

1906-1923

Ilość

429



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
CCF20100217021 Lokomotywa SM42-072, Wrocław Brochów 9.05.2001 Fot. Paweł Terczyński Bo Bo a8C22&nb
CCF20100217036 Parowóz Ty3-2, Wolsztyn 2.05.1994 Fot. Paweł Terczyński 1 E 630x660 mm 16 at 99
CCF20100217038 Parowóz TKI48-191, Kraków Płaszów 14.05.1993 Fot. Paweł Terczyński Układ osi Śred.cy
CCF20100217008 ET41 Lokomotywa ET41-176, Spytkowice 27.05.2000 Fot. Paweł Terczyński Układ osi
CCF20100217006 Lokomotywy EM 10-1 Ol, Katowice 9.02.2000 Fot. Paweł TerczyńskiUźM 12 A-t-i 4- M4- U
CCF20100217007 ET22 Lokomotywa ET22-527, Dębica 1.02.2002 Fot. Paweł Terczyński Co Co EE 541. 
CCF20100217024 Lokomotywa SU45-085, Olsztyn 17.03.1995    Fot. Paweł Terczyński N i
24 05 Ghoslyiew, yersion 1.5/usr/doc/Xbae-4.6.2-2/i
joanna Joanna Joanna : 02.02, 04.02, 01.03,12.05, 24.05, 30.05, 17.08, 21.08 jest duża indywidualnoś
kolejność wykonywanai działań do 2 Kolejność wykonywania prostych działań Działania w zakresie 20a
Konspekt lekcji otwartej z języka polskiego przeprowadzonej w dniu 24. 05. 2007 r w ZS nr w Lublinie
2015 01 28 49 24 25 taŁZAGRANICZNY w polskiej prasieir    I f(jy Hirtreiter dowiaduj
Piątek, 24 maja 2013, data aktualizacji serwisu: 24.05.2013biuletyn    Komenda Wojewó
P1000554 Dat* 24-05-2008 Obiekt CAWinKalkdz614_2 [12] Ks.rob:
P1000555 Ks.rob:    12/2008 KERG:BOR-111/2008 Dala: 24-05-2008 Obiekt C:WinKalkdz614_
Ostatni sprawdzian z Ekonometrii!! © Czas: 180 min. 24-05-2004 Imię Własnoręczny

więcej podobnych podstron