CCF20111211039 (2)

CCF20111211039 (2)




O P Ul. ARNA 2010 NR I il


nr; MŁODZI 1 MEDIA


43


likaniem tego ryzyka fragma dużej mierze na uwspólnia podrzucanie na pendrivie, lirni związanych (np. wspóla ają), zawłaszczaniu treści (fila rupę młodych łudzi nagryw

i    ulubionej flashowej animad

ii    o „fajnych” i „niefajnych” tlenia się, cyrkulacji wytworu risk związanych tyleż z aspe ści grupowej i indywidualni


i spójność tym praktykom je w rozpoznawalne dla wid iadczenia, jak to, gdy ściąga stem do zabawy na osiem] any dążących do zapewnieni towinna być adekwatna do s enie się ludzie nie są ekom y cyfrowy obieg kultury lej dycyjnie zainteresowanej s, 2000 [1950]; Derrida, n



sadami. Przede wszystkim:: telkie próby inwigilacji, ] innych niż właściciela są 1 tyka. Można się też wymię ini, na próbę, żeby zobaczJ idą tych wy-mian jest do J kogoś komórkę nie zost est raczej powiernikiem. ]


lić można się też zobowiązaniami komunikacyjnymi. Etnograficzny e cząstkowy z Zahaczewa pisany przez Agnieszkę Strzemińską czyta się i jak „Argonautów Zachodniego Pacyfiku” — tak ściśle regulowa-ane z moralnymi zobowiązaniami są reguły dzwonienia, oddzwa-. puszczania sygnałów, które są znakiem, że czeka się na telefon etc.

ności od tego, gdzie w sieci znajomych akurat znajdował się „kapitał r. odpowiedzialność za utrzymanie kontaktu wszystkich ze wszystki-awała się na odpowiednią osobę w grupie. To model dzielenia się L ooarty na zasadzie niedoboru - widzimy tu jak inne są „nowe” reguły 1 się dobrami, które tak jak cyfrowe pliki, a odwrotnie niż darmowe ^ i-est oparty na zasadzie nadmiaru.

[kie praktyki dzielenia się, mimo że przez młodych odczuwane ja-aiczne i nieformalne, mają swoją strukturę i porządek. Zasadzają kpewnych regułach, których rekonstrukcja ujawnia niezwykłą złożo-ielenie, mimo że uwikłane w zasadę wzajemności, nie jest obliczo-1 na prostą zwrotność. Służy podtrzymywaniu więzi towarzyskich ijak spoiwo relacji bliskości. Pozwala na szersze poznawanie świata kaz wspólne jego doświadczanie.

Dminaliśmy już wcześniej, silnym impulsem dla intensyfikacji dzięki są różnice wynikające z faktu, że treści wymieniane przez młodych paqą postać łatwych do powielenia plików komputerowych. W stosun-nych przedmiotów - jak telefony komórkowe, których nie można śnie pożyczyć i mieć w kieszeni, czy świadczeń związanych z wy-1 pieniędzy, jak udostępnienie komuś swojego telefonu do rozmo-

*    PiPlP

L

rysłania SMS-a - te niematerialne funkcjonują inaczej. Plik muzycz-Gośka dzieli się ze swoim chłopakiem, zostaje przy niej, na jej e, w komputerze-szafic, jak o nim mówi — składowisku różności, i się go pozbywać, mogąc się nim podzielić. W tym sensie istnieje i różnica między dzieleniem się utworem muzycznym w formacie em w formacie avi, czy obrazem zapisanym jako jpeg a pożycza-śażki, winyla, światłoczułej błony czy nawet odbitki na

e. Kultura, którą konsumują i współtworzą nasi młodzi współ-cy, to kultura oderwana od rzeczy materialnych. Multiplikowanie,


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
CCF20111211012 (2) 16 KULTURA POP Ul. ARNA 2010 NR I (27) 1 A PORT: MŁODZI I MEI ria wyda
CCF20111211040 154 KULTURA POP Ul. ARNA 2010 NR I 2 jj nym czynnikiem jest rosnąca liczba wolnych s
Dzieła Jana Sebastiana Bacha a■ SUITA ORKIESTROWA nr 1 C-dur Inspirację do tego utworu Bach w dużej
CCF20111211010 (2) 14 KULTURA POP U T. ARNA 2010 NR I (27) uport: młodzi i medi. skalują sieć
CCF20111211004 (2) 8 KULTURA POPULARNA 2010 NR I (2 j) RAPORT: MŁODZI I MEDIA Por. komentarz Zygmun
CCF20111211008 (2) KULTURA POPULARNA 2010 NR I (27) raport: młodzi i media centrum zainteresowania
CCF20111211026 (2) 30 KULTURA POPULARNA 2010 NR młodzi i medi 30 KULTURA POPULARNA 2010 NR&nbs
CCF20111211028 (2) 32 KULTURA POPULARNA 2010 NR I z t: młodzi i medi Tekst Marka Krejewskie-go publ
CCF20111211002 (2) 6    KULTURA POPULARNA 2010 NR I (27) cymi się kategoriami bardzi
CCF20111211020 (2) KULTURA POPULARNA 2010 NR I (2 du-Gadu link może poświadczać siłę więzi, bo poka
CCF20111211034 KULTURA POPULARNA 2010 NR I (27 ta Bożego Narodzenia wydaje ona przyjęcie, na które
CCF20111211038 KULTURA POPULARNA 2010 NR I (27 nicy staną się niezadowoleni, prędzej opuszczą organ
CCF20111211029 (2) e»T: MŁODZI I MEDIA 33 relacjami. Fakt, żc refleksyjność opiera się w dużej mier
CCF20111211003 (2) PULARNA 2010 NR I (27) raport: młodzi i media 7 PULARNA 2010 NR I (27) rapo
CCF20111211005 (2) RNA 2010 NR I (27) raport: młodzi i media 9 RNA 2010 NR I (27) raport: młod

więcej podobnych podstron