CCF20120519003

CCF20120519003



Tym co łączy wszystkie te procesy jest fakt, że mają one charakter społeczny, dotyczą kontaktów międzyludzkich, rozgrywają się w środowisku, a płaszczyzną ich oddziaływania jest osobowość wychowanka.

( Ul wybrane teorie rozwoju społecznego jednostki

Teorie rozwoju społecznego zajmują się zmianami specyficznie ukierunkowanymi, przebiegającymi progresywnie.

Rodzaje przebiegu procesów rozwojowych

RTźwojó charakterze progresywnym-to taki, w którym każde następne stadium czy etap charakteryzuje się wyższym poziomem funkcjonowania w rożnych aspektach funkcjonowania niż poprzedni. Zwój przebiega najbardziej dynamicznie w dzieciństwie a następnie w młodości by moc zwolnic w dorosłości i stopniowo obniżać się wiekiem.

Rozwój o charakterze degresywnym- to taki, którego początkowy rozwój nosi cech progresywnego, jednak w wyniku uszkodzeń o charakterze genetycznym czy tez poważnych schorzeniem sfery psychicznej, trafia na nieprzekraczalny dla niego poziom.

Trzeci rodzaj przebiegu procesów rozwojowych podobny jest do dygresji, ale poza zatrzymaniem następuje regresja," czyli cofanie się, obniżenie rozwoju poszczególnych funkcji. Powody sa charakteru społecznego z uwzględnieniem pozbawienie jednostki istotnych elementów stymulujących rozwój.

Koncepcje rozwoju społecznego jednostki

^tefan Śzuman:

— Polski psycholog __________


— 2 grupy czynników odpowiedzialnych za prawidłowe funkcjonowanie i wzrost funkcji psychofizycznych organizmu:


Czynniki wewnętrzne

Czynniki zewnętrzne

Anatomiczno-fizjologiczne wyposażenie organizmu: budowa ciała, odporność, zasób energii

Wpływy nieświadome, oddziaływania środowiska, normy, reguły i zasady życia społecznego

Czynniki psychiczne: motywy, dążenia, skłonności, temperament

Wpływy świadome, intencjonalne oddziaływania wychowawców, wzorce

— Jego koncepcja potwierdziła później postawiona tezę o tym, ze nikt nie rodzi się ludzkim a staje się nim w procesie wychowania i socjalizacji. To, jakim ktoś stanie się w dorosłości zależy od wpływów i oddziaływań w dzieciństwie.

Helena Radlińska:    " ~

Rozwój człowieka postrzegała, jako rozwój biosocjokulturalny \


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Obraz4 2 ~1 154 ZAKOŃCZENIE W uproszczeniu można więc stwierdzić, iż tym, co łączy wszystkie te mch
Teiytoria zależne typu kolonialnego Charakterystyczną cechą tych terytoriów jest to że mają one char
Pozytywizm 211 sumy przykrości. Tym jednak, co odróżnia Milla od Benthama, jest fakt, że wartość mor
Bez wątpienia wspólną cechą wszystkich definicji dowodzenia jest to, że łączą one to pojęcie z osobą
Wspólna pasja Jest często tym.co łączy najmocniej
228 229 Paweł FLorbnski f> Zakłada się przy tym (i, co najważniejsze, podświadomie), te jest to z
img010 (91) Motywacja ! Tym, co przede wszystkim decyduje o powodzeniu studiów, jest motywacja, czyl
img010 (91) Motywacja ! Tym, co przede wszystkim decyduje o powodzeniu studiów, jest motywacja, czyl
img010 (91) Motywacja ! Tym, co przede wszystkim decyduje o powodzeniu studiów, jest motywacja, czyl
img010 (91) Motywacja ! Tym, co przede wszystkim decyduje o powodzeniu studiów, jest motywacja, czyl
skanowanie0017 (62) Glawoząj (w przypadku Kathy) i torapoutycz* ntj (w przypadku Mary), tym, co prze
Koncepcja JiT - Toyota Kluczem drogi Toyoty i tym co wyróżnia naszą firmę, nie jest żaden
CCF20090625087 160 Czas i imacjinacja Tym, co łączy różne modele teoretyczne skierowane przeciwko n
Zarz Ryz Finans R08 9 Rozdział 8Kontrakty futures Zgodnie z tym, co powiedzieliśmy w rozdziale 2, ko
P1080645 stwa, jest poza bytem i poznaniem, którego kategoriami wszystkie te atrybuty. Jest czymś in
5. Składniki procesu słuchania (wszystkie te procesy przebiegają równolegle) a)
img323 (5) 170 Druidzi Najbardziej interesujący w tym wszystkim jest fakt, że opowieści o celtyckim

więcej podobnych podstron