DSC00748 (2)

DSC00748 (2)



Projektowanie luku Wowip

OU miwo projektowanej linii kolejowej uil.ili pę jej podstawowe wymagane parametry tioploiiimnr

•    maksymalną prędze pod.jgow pasażerskich v jkm/h|.

•    prędkość pociągów towarowych v, |km/h|

•    natężenie potworów q [Tf/rok|.

Promień luku kołowego o prędkości jaidy pociągów Występuje na nim bowiem przyspieszenie poprzeczne (odśrodkowe), którego wartość nie może przekroczyć określonej wartości dopuszczalnej.

Aby można było zmniejszyć wartość tego przyspieszenia 1 zastosować |flk największą prędkość, najczęściej podnosi się na luku tok zewnętrzny toru (poprzez odpowiednie przechylenie podkładów), tworząc tzw. przechyłkę.

Pierwszym zadaniem projektanta jest określenie minimalnej wartości promienia luku kołowego R. Wyznacza się ją na podstawie Odpowiednich warunków, łączących parametry kinematyczne i


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
PROJEKT KONCEPCYJNY PARKU KULTUROWEGO NA KANWIE DAWNEJ LINII KOLEJOWEJ NOWY TARC-SUCHA CÓRA5.
PROJEKT KONCEPCYJNY PARKU KULTUROWEGONA KANWIE DAWNEJ LINII KOLEJOWEJ NOWY TARC-SUCHA GÓRA ZDJĘCIA S
PROJEKT KONCEPCYJNY PARKU KULTUROWEGONA KANWIE DAWNEJ LINII KOLEJOWEJ NOWY TARG-SUCHA GÓRA WALORYZAC
PROJEKT KONCEPCYJNY PARKU KULTUROWEGONA KANWIE DAWNEJ LINII KOLEJOWEJ NOWY TARG-SUCHA GÓRA PROJLK I
12 Drogi szynowe. Podstawy projektowania linii i stacji kolejowych. Materiały do ćwiczeń. Część IWPŁ

więcej podobnych podstron