PUBL gospodarka morska w polsce w latach 1996 2007


UrzÄ…d Statystyczny w Szczecinie
Centrum Statystyki Morskiej
Materiały na konferencję prasową w dniu 26 września 2008 r.; http://www.stat.gov.pl
Gospodarka morska w
Polsce w latach 1996-2007
Podstawowe informacje
Rok 2008 rokiem jubileuszu 90-lecia
Głównego Urzędu Statystycznego
1. Żegluga morska i przybrzeżna
Polska morska i przybrzeżna flota transportowa w 2007 r. liczyła 136 statków
o łącznej nośności 2482,2 tys. ton oraz pojemności brutto (GT) 1839,3 tys.,
tj. 121 jednostek morskiej floty transportowej o nośności 2481,5 tys. ton
i pojemności brutto (GT) 1836,6 tys. oraz 15 statków morskiej floty
przybrzeżnej (wszystkie pasażerskie) o pojemności brutto (GT) 2,8 tys. Na Polska morska i przybrzeżna
koniec 2007 r. pod polską banderą pływało 17 statków i stanowiły one 14,0% flota transportowa w 2007 r.
ogólnej liczby jednostek, 1,3% nośności i 2,9% pojemności brutto. Średni wiek liczyła 136 statków (w tym
statku wyniósł 21,0 lat (dla statków pływających pod banderą polską  29,4 lat, 15 statków morskiej floty
natomiast dla statków pływających pod banderą obcą  17,8 lat). Większośd przybrzeżnej).
(95 z 121) to statki do przewozów ładunków suchych. Zmiany jakim uległ
potencjał polskiej floty w latach 1996-2007 przedstawia rys. 1.
Rysunek 1. Morska flota transportowa w latach 1996-2007
(stan w dniu 31 XII)
Średni wiek statku wyniósł
180
162
21,0 lat. Średni wiek statków
160
pływających pod polską
140
banderÄ… to 29,4 lat, natomiast
121
statków pływających
120
pod banderÄ… obcÄ…  17,8 lat.
100
80
60
40
Morska przybrzeżna flota
20
transportowa na koniec 2007 r.
0
liczyła 15 statków pasażerskich.
1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007
Wszystkie pływały pod polską
yródło: dane GUS
banderą, ich średni wiek
to 34,1 lat.
}ð Strona 1
W porównaniu z 2006 r. przybyło 7 statków o nośności 31,6 tys. ton
i pojemności brutto 69,6 tys. oraz ubyło 7 statków o nośności 82,6 tys. ton
Polscy armatorzy i operatorzy
i pojemności brutto 54,5 tys. (dodatkowe zmiany parametrów statków są
eksploatowali 5 morskich statków
efektem przeklasyfikowao). W rezultacie liczba statków morskiej floty
transportowych dzierżawionych od
transportowej pozostała bez zmian. Zmianie uległy natomiast jej nośnośd
armatorów zagranicznych.
(spadek o 2,0%) oraz pojemnośd brutto (GT) (wzrost o 0,8%). Rozkład wieku
statków morskiej floty transportowej na koniec 2007 roku przedstawiono na
rys. 2.
Ponadto polscy armatorzy i operatorzy eksploatowali 5 morskich statków
transportowych dzierżawionych od armatorów zagranicznych o łącznej
W 2007 r. przewoznicy morscy
nośności 41,3 tys. ton i o pojemności brutto 43,2 tys. Średni wiek tych statków
przewiezli 11432,3 tys. ton
wynosił 13,2 lat.
ładunków.
Rysunek 2. Rozkład wieku statków morskiej floty transportowej w 2007 r.
(stan w dniu 31 XII)
Przewoznicy żeglugi morskiej
i przybrzeżnej przewiezli
1538,0 tys. pasażerów.
Przewozy ładunków polskiego
handlu zagranicznego dokonane
w 2007 r. przez polskich
przewozników morskich
stanowiły 33,0% przewozów
yródło: dane GUS
ładunków ogółem morską flotą
Przewoznicy morscy przewiezli 11432,3 tys. ton ładunków (14,1% więcej niż
transportową i były niższe
w 2006 r.), wykonujÄ…c pracÄ™ przewozowÄ… 15,4 mld tonomil (10,3% mniej
o 7,0% w porównaniu z rokiem
w porównaniu z rokiem poprzednim). Żeglugą regularną w 2007 r.
poprzednim.
przewieziono 8447,0 tys. ton ładunków (w tym 61,3% promami w zasięgu
bałtyckim) natomiast żeglugą nieregularną - 2985,3 tys. ton ładunków.
W relacji z portami polskimi przewieziono 7830,0 tys. ton ładunków (12,8%
więcej niż w 2006 r.), a pomiędzy portami obcymi  3367,0 tys. ton ładunków
(o 18,0% więcej). W porównaniu z rokiem poprzednim z polskich portów
morskich wywieziono o 10,6% więcej ładunków i przywieziono o 15,1% więcej.
Pomiędzy portami polskimi przewieziono 235,3 tys. ton, co stanowi wzrost o
3,3% w porównaniu z 2006 r.
Przewozy ładunków polskiego handlu zagranicznego dokonane w 2007 r. przez
polskich przewozników morskich stanowiły 33,0% przewozów ładunków
ogółem morską flotą transportową i były niższe o 7,0% w porównaniu z rokiem
poprzednim. W 2006 r. przewozy ładunków polskiego handlu zagranicznego
stanowiły 40,4% przewozów ładunków ogółem.
}ð Strona 2
Rysunek 3. Przewozy ogółem polskiej żeglugi morskiej w latach 1996-2007
(w mln ton)
W 2007 r. obroty Å‚adunkowe
30
w portach morskich utrzymały
25,7
25 się na poziomie zbliżonym do
2006 r. i wyniosły 60,0 mln ton,
20
tj. o 0,4% mniej niż w poprzednim
roku.
15
11,4
10
5
Największe obroty odnotowano z
0
krajami Europy (77,5%), przy czym
1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007
obroty z krajami Unii Europejskiej
yródło: dane GUS
stanowiły 68,7% przeładunków
ogółem.
W przypadku przewozów polskiej żeglugi morskiej na przestrzeni lat 1996-2007
mamy do czynienia ze spadkiem i to znacznym co do skali wielkości, przy czym
spadek ten wynika ze spadku wielkości żeglugi nieregularnej.
W 2007 r. polscy przewoznicy żeglugi morskiej i przybrzeżnej przewiezli 1538,0
tys. pasażerów (włącznie z kierowcami samochodów ciężarowych na promach),
Udział obrotów ładunkowych
tj. 984,4 tys. osób statkami morskiej floty transportowej (z czego 982,8 tys.
z Ameryką wyniósł 10,1%
w komunikacji międzynarodowej, tj. o 4,5% więcej niż w poprzednim roku) oraz
(z Ameryką Północną  4,3%),
553,6 tys. pasażerów statkami morskiej przybrzeżnej floty transportowej.
z AfrykÄ…  7,0%, z AzjÄ…  3,5%.
Liczba kierowców samochodów ciężarowych przewiezionych promami
stanowiła 23,4% pasażerów ogółem. Morska przybrzeżna flota transportowa
na koniec 2007 r. liczyła 15 statków pasażerskich, tj. o 2 statki pasażerskie
więcej niż przed rokiem. Wszystkie pływały pod polską banderą, średni wiek
tych statków na koniec 2007 r. wyniósł 34,1 lat.
Do portów morskich w 2007 r.
zawinęło prawie 20 tys. statków
Rysunek 4. Struktura przewozów ładunków morską flotą transportową
transportowych, tj. o 15,2%
według grup ładunkowych w 2007 r.
więcej niż przed rokiem.
yródło: dane GUS
}ð Strona 3
W 2007 r. wzrost obrotów
2. Porty morskie
odnotowano w porcie Gdynia
(23,5% więcej niż w poprzednim
Obroty ładunkowe w portach morskich w 2007 r. wyniosły 60,0 mln ton, tj.
roku). W pozostałych
o 0,4% mniej niż w poprzednim roku; udział ładunków przywiezionych lub
podstawowych portach
wywiezionych przez polskich przewozników morskich stanowił 13,8% (w 2006
obroty ogółem zmniejszyły się:
r.  ok. 12%). Największy udział w obrotach polskich portów morskich miały
w Gdaosku o 12,4%,
porty o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej: Gdaosk (35,3%),
w Szczecinie o 3,9%,
Gdynia (29,2%), Szczecin (15,9%) oraz Świnoujście (15,2%). Obroty ładunkowe
w Świnoujściu o 1,0%,
portu w Policach stanowiły 4,0% obrotów, pozostałe porty zrealizowały 0,4%
w Policach o 2,5%.
obrotów ogółem. Analiza obrotów polskich portów morskich w latach 1996-
2007 ujawnia wzrostowÄ… tendencjÄ™ rozwojowÄ… (rys. 5).
Rysunek 5. Obroty polskich portów morskich ogółem w latach 1996-2007
(w mln ton).
70
60
60
Największy udział w strukturze
49
obrotów ładunkowych miała
50
drobnica (35,5%), ropa
40
i przetwory naftowe (24,4%)
oraz inne masowe (20,0%),
30
najmniejszy zaÅ› drewno (0,2%).
20
10
0
1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007
yródło: dane GUS
Obrót ładunków tranzytowych
Rysunek 6. Struktura obrotów ładunkowych według portów morskich
w 2007 r. wyniósł
w 2007 r.
11237,5 tys. ton (co stanowiło
18,7% ogólnych obrotów
Å‚adunkowych w portach
morskich) i zmniejszył się
w porównaniu z poprzednim
rokiem o 11,8%.
yródło: dane GUS
W międzynarodowym obrocie morskim przeładowano łącznie 58,6 mln ton
ładunków, tj. o 0,8% mniej niż w 2006 r., z tego wyładunek ze statków
zwiększył się o 30,5%, załadunek zaś zmniejszył się o 18,6%. Obrót
wewnątrzkrajowy stanowił 2,4% obrotów ogółem, tj. o 0,4 pkt więcej niż
w 2006 r.
}ð Strona 4
W 2007 r. wzrost obrotów odnotowano w porcie Gdynia - o 3,3 mln ton (23,5%
więcej niż w poprzednim roku). W pozostałych podstawowych portach obroty
ogółem zmniejszyły się: w Gdaosku - o 3,0 mln ton, tj. o 12,4%, w Szczecinie 
o 0,4 mln ton, tj. o 3,9%, w Świnoujściu  o 0,1 mln ton, tj. o 1,0%, w Policach 
o 0,1 mln ton, tj. o 2,5%. Analizując wielkośd obrotów w zasadniczych grupach
ładunkowych w ostatnich latach, zaobserwowad można wyrazny spadek
Analizując wielkośd obrotów w
obrotów w zakresie węgla i koksu (rys. 7) a wzrost w przypadku ropy
zasadniczych grupach Å‚adunkowych
i przetworów naftowych (rys. 8), wzrastają także obroty drobnicą (rys. 9).
w ostatnich latach, zaobserwowad
można wyrazny spadek obrotów w
Rysunek 7. Obroty międzynarodowe polskich portów  węgiel i koks 
zakresie węgla i koksu a wzrost w
w latach 1996-2007 (w mln ton).
przypadku ropy i przetworów
20
naftowych, wzrastają także obroty
18
drobnicÄ….
16
15,9
14
12
10
8
6
6,9
4
2
0
1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 Największy udział w strukturze
obrotów ładunkowych miała w 2007
yródło: dane GUS
roku drobnica (35,5%) oraz rropa
Rysunek 8. Obroty międzynarodowe polskich portów  rapa i przetwory
i przetwory naftowe(24,4%).
naftowe  w latach 1996-2007 (w mln ton).
16
14,3
14
12
10
6,7
8
6
4
2
0
1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007
yródło: dane GUS
Największy udział w strukturze obrotów ładunkowych (rys. 6) miała drobnica 
35,5% (wzrost o 4,5 pkt), ropa i przetwory naftowe  24,4% (spadek o 1,3 pkt)
oraz inne masowe  20,0% (wzrost o 2,6 pkt), najmniejszy zaÅ›  drewno 0,2%
(wzrost o 0,1 pkt).
}ð Strona 5
Rysunek 9. Obroty międzynarodowe polskich portów  drobnica  w latach
1996-2007 (w mln ton).
25
20,9
20
15
Najwięcej ładunków tranzytowych
9,9
przeładowano w portach: Gdaosk
10
(66,1%), Świnoujście (16,6%)
6,1
i Szczecin (14,8%), najmniej
5
w tym w kontenerach:
w Gdyni (2,4%).
1,6
0
1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007
yródło: dane GUS
W 2007 r. największy udział w łącznych obrotach ładunkowych polskich portów
miały obroty z krajami Europy, tj. 77,5%, w tym z krajami Unii Europejskiej 
68,7%. Udział obrotów ładunkowych z pozostałymi kontynentami kształtował
się następująco: z Ameryką  10,1% (z Ameryką Północną  4,3%), z Afryką 
7,0%, z Azją  3,5%. Największy udział w łącznych obrotach portów miały
Najwięcej pasażerów przewieziono w
Niemcy  14,6%, Szwecja  13,9%, Wielka Brytania i Holandia  po 7,6%,
relacji z portami szwedzkimi  75,2%,
Finlandia  6,7%, Dania  5,4%, Stany Zjednoczone i Belgia  po 3,5%, Francja 
niemieckimi  11,6% i duoskimi 
2,8% oraz Hiszpania  2,0%.
10,2%.
Rysunek 10. Międzynarodowy ruch pasażerów w polskich portach
morskich w latach 1996-2007 (w tys.)
5000
4465,1
4500
4000
3500
3000
2500
2000
1676,7
1500
1353,4
1000
500
0
1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007
yródło: dane GUS
Obrót ładunków tranzytowych w 2007 r. wyniósł 11237,5 tys. ton (co stanowiło
18,7% ogólnych obrotów ładunkowych w portach morskich) i zmniejszył się
w porównaniu z poprzednim rokiem o 11,8%. Największy spadek przeładunku
ładunków tranzytowych dotyczy ropy i przetworów naftowych (o 21,3%),
największy wzrost odnotowano dla węgla i koksu (trzykrotny). Najwięcej
ładunków tranzytowych przeładowano w portach: Gdaosk (66,1%), Świnoujście
(16,6%) i Szczecin (14,8%), najmniej  w Gdyni - 2,4%. Ponad połowę ładunków
}ð Strona 6
tranzytowych stanowiła ropa i przetwory naftowe (64,6%), prawie jedną piątą
(18,8%)  drobnica, 7,9% - węgiel i koks, 4,4% - rudy, 3,1% - ładunki inne
W 2007 r. polska flota rybacka
masowe, 1,0% - zboże oraz 0,2% - drewno. Obroty tranzytowe drobnicy
liczyła 870 jednostek (o 1,2%
odnotowano głównie w portach ujścia Odry, które łącznie obsłużyły 80%
mniej niż w 2006 r.), o łącznej
drobnicy tranzytowanej przez polskie porty.
pojemności brutto (GT) 31,2 tys.
Rysunek 11. Międzynarodowy ruch pasażerów w portach morskich (o 1,2% mniej niż w 2006 r.)
w 2007 r.
oraz o mocy 99,2 tys. kW
(o 0,6% mniej niż w 2006 r.).
Pomimo nieznacznego spadku
liczebności i zmian w strukturze
floty rybackiej odnotowano wzrost
połowów polskiego rybołówstwa
morskiego zarówno na Bałtyku
i zalewach, jak również na
Å‚owiskach dalekomorskich.
yródło: dane GUS
W 2007 r. do polskich portów morskich przypłynęło w ruchu
międzynarodowym na statkach pasażerskich, towarowych i promach 828,3 tys.
W 2007 r. połowy wyniosły
pasażerów, tj. o 9,3 tys. osób (o 1,1%) więcej niż w 2006 r.; wypłynęło zaś 848,4
132,9 tys. ton, w tym 80,8%
tys. pasażerów, tj. o 41,6 tys. osób (o 5,2%) więcej niż w 2006 r. Wzrost
pochodziło z łowisk bałtyckich.
międzynarodowego ruchu pasażerów odnotowano w portach: Międzyzdroje
(prawie sześciokrotny), Trzebież (o 18,7%), Gdaosk (o 9,2%) i Gdynia (o 2,1%);
spadek natomiast w portach: Darłowo (o 37,6%), Nowe Warpno (o 20,0%),
Szczecin (o 17,1%), Kołobrzeg (o 9,4%), Świnoujście (o 5,8%). Najwięcej
pasażerów przewieziono w relacji z portami szwedzkimi  75,2%, niemieckimi 
W 2007 r. nie dokonywano
11,6% i duoskimi  10,2%.
skupu ryb na Å‚owiskach
dalekomorskich.
3. Produkcja statków
W 2007 r. w polskich stoczniach zbudowano 30 statków (rys. 12), tj. o 6 więcej
niż w roku poprzednim. Aączna nośnośd tych jednostek wyniosła 373,7 tys. ton i
była niższa niż w 2006 r. o 40,4% (rys. 13). Całkowita pojemnośd brutto (GT)
statków, których produkcję sfinalizowano w 2007 r. wyniosła 530,6 tys. i była
niższa niż w roku poprzednim o 23,4%. Skompensowana pojemnośd brutto
(CGT) statków wyprodukowanych przez polskie stocznie ukształtowała się na
poziomie 396,5 tys., tj. o 19,8% mniej w stosunku do poprzedniego roku.
Najliczniejszą grupę wyprodukowanych statków stanowiły statki nietowarowe
(43,3%), oraz samochodowce (20,0%), natomiast pod względem nośności
przeważały kontenerowce (52,7%). Duży udział w ogólnej nośności
wyprodukowanych jednostek stanowiły także statki do przewozu samochodów
(23,0%).
}ð Strona 7
W całkowitej liczbie jednostek zamówionych w polskich stoczniach największy
udział stanowiły kontenerowce (40,6%) oraz statki nietowarowe (29,0%). Pod
względem nośności wśród zamówionych statków dominowały kontenerowce
(69,2%).
W 2007 r. w polskich stoczniach
zbudowano 30 statków,
Rysunek 12. Liczba wyprodukowanych statków w latach 1996-2007
tj. o 6 więcej niż w
45
roku poprzednim.
39
40
35
30
30
25
20
15
10
Aączna nośnośd zbudowanych
5
w 2007 roku statków wyniosła
0
373,7 tys. ton i była niższa
1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007
niż w 2006 r. o 40,4%.
yródło: dane GUS
Rysunek 13. Nośność (DWT) w tys. ton statków wyprodukowanych w latach
1996-2007
1000
930,2
900
800
700
600
W całkowitej liczbie jednostek
500
zamówionych w polskich
stoczniach największy udział
400
stanowiły kontenerowce
300
373,7
(40,6%) oraz statki nietowarowe
200
(29,0%).
100
0
1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007
yródło: dane GUS
4. Rybołówstwo morskie
W 2007 r. flota rybacka liczyła 870 jednostek, tj. o 1,2% mniej niż w 2006 r.,
o łącznej pojemności brutto (GT) 31,2 tys., tj. o 1,2% mniej niż w 2006 r. oraz
o mocy 99,2 tys. kW (o 0,6% mniej niż w 2006 r.). Do floty rybackiej zaliczono
4 trawlery dalekomorskie, 212 kutrów oraz 654 łodzie rybackie (spadek o 0,5%
w stosunku do roku poprzedniego), o łącznej pojemności brutto (GT) 4,1 tys.
(wzrost o 2,5%) oraz mocy 31,4kW (wzrost o 2,3%).
W 2007 r. połowy ryb i innych organizmów morskich statkami polskiej floty
rybackiej wyniosły 132,9 tys. ton (5,8% więcej niż w poprzednim roku).
Większośd połowów (80,8%) pochodziła z Bałtyku i zalewów. W strukturze
gatunkowej połowów nadal dominowały szproty (45,2% połowów ogółem),
}ð Strona 8
pozyskiwane wyłącznie na Morzu Bałtyckim. W 2007 r. połowy szprota wyniosły
60,1 tys. ton i były wyższe o 7,5% niż w poprzednim roku. Również większośd
połowów śledzia (87,5%) pozyskano z Bałtyku  25,2 tys. ton, tj. o 13,8% więcej
niż w 2006 roku, co stanowiło 19,0% połowów ogółem. Zmniejszyły się
natomiast o 26,1% połowy dorsza, które wyniosły 11,8 tys. ton (8,9% połowów
ogółem). Podobnie jak w przypadku szprota i śledzia, 93,0% połowów
pochodziło z łowisk bałtyckich. W 2007 roku wzrosły połowy ryb płaskich
i wyniosły 12,5 tys. ton (9,2% połowów ogółem). Znaczna częśd połowów tych
ryb - 88,6% - pochodziła z Bałtyku.
Połowy skorupiaków morskich (głównie kryla) w 2007 r. wyniosły 8,1 tys. ton, co
stanowiło 6,1% połowów ogółem, (37,9% więcej niż w roku poprzednim). Całośd
połowów pochodziła z łowisk dalekomorskich, na Oceanie Atlantyckim
w rejonie Antarktydy (tzw. Atlantyk antarktyczny).
5. PracujÄ…cy
LiczbÄ™ pracujÄ…cych w gospodarce morskiej w latach 1996-2006 przedstawiono
na rys. 14. W 2006 roku odnotowano wzrost liczby zatrudnionych w stosunku
do roku poprzedniego (z 77,0 tys. do 82,2 tys.), tym niemniej w poprzednich
latach liczba pracujących systematycznie malała.
Rysunek 14. Liczba pracujÄ…cych w spodarce morskiej w Polsce w latach
1996-2006 (w tys.)
120
112,95
100
82,26
80
60
40
20
0
1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006
yródło: dane GUS
}ð Strona 9
5. Aneks tabelaryczny
Tabela 1. Morska flota transportowa w 2007 roku
Statki pływające pod Statki pływające pod
Ogółem banderą polską banderą obcą
Ogółem 121 17 104
Statki do przewozu
95 6 89
ładunków suchych
Zbiornikowce 13 7 6
Promy 11 2 9
Statki pasażerskie 2 2 
yródło: dane GUS
Tabela 2. Morska flota transportowa według wybranych bander w 2007 r.
Pojemnośd
Nośnośd (DWT) brutto (GT)
Wyszczególnienie Liczba statków w tys. ton w tys.
Ogółem 121 2481,5 1836,6
W tym kraj bandery:
Malta 26 540,8 450,5
Cypr 22 548,2 386,9
Bahamy 17 270 311,8
Polska 17 32,7 52,9
Panama 13 195,8 132,5
Liberia 13 372,4 238,7
Vanuatu 7 454,8 257,2
yródło: dane GUS
Tabela 3. Produkcja i szacunkowy portfel zamówień w polskich stoczniach1
w 2007 r.
Liczba Nośnośd (DWT)
WYSZCZEGÓLNIENIE statków w tonach
a  produkcja
b  szacunkowy portfel zamówieo
OGÓAEM a 30 373693
b 86 1555208
a 1 39850
Chemikaliowce
b  

Drobnicowce/Statki wielozadaniowe a 
b 2 47400
a  
Gazowce LPG i LNG
b 5 135640
a 5 197107
Kontenerowce
b 35 1076500
a 2 520
Promy
b 5 2550
a 3 40000
Ro-ro
b 6 86800
a 6 86320
Samochodowce
b 8 168000
a 13 9896
Statki nietowarowe
b 25 38318
yródło: dane GUS
1
Statki o GT 100 i więcej
}ð Strona 10
Tabela 4. Obroty ładunkowe w portach morskich według grup ładunków
i portów w 2007 r.
Porty Ogółem Gdaosk Gdynia Szczecin Świnoujście Police
Ogółem 60049,1 21200,7 17510,3 9571,8 9152,8 2384,3
Węgiel i koks 6930,4 1895 675,8 2014,6 2307,8 9,4
Rudy 1187,9 30,7  525,2 560,9 71,1
Zboże 3803,4 774,1 1457,5 1451,8 64,6 
Drewno 122  37,9 65,2  
Ropa
i przetwory 14677,6 12435,7 1224,4 301,8 715,7 
naftowe
Inne masowe 12022,8 3417,6 3333,7 2696,2 202,6 2303,8
Drobnica 21305 2647,6 10781 2517 5301,2 
yródło: dane GUS
Tabela 5. Kontenery w międzynarodowym obrocie morskim w 2007 r.
Porty Ogółem
a - szt.; b - TEU z Å‚adunkami puste
OGÓAEM a 359490 136777
b 576336 196354
34978 23911
Gdaosk a
b 59369 37012
295987 105032
Gdynia a
b 473130 146433
24750 7162
Szczecin a
b 38512 11541
3775 672
Świnoujście a
b 5325 1368
yródło: dane GUS
}ð Strona 11


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Mikula Bilans przemian społecznych i gospodarczych w Polsce w latach 1989 2006
Tekst Cykle koniunkturalne i kryzysy gospodarcze w USA i w Polsce
kaszuba System propagandy państwowej obozu rządzącego w Polsce w latach 1926 39
Życie codzienne w Polsce w latach 1945 1955
Analiza rynku nieruchomości w warunkach załamania kredytowego w latach 2007 2009
J Szczapa?zrobocie w Polsce w latach90 07
Gospodarka morska i rybołówstwo
Zmiany w używaniu substancji psychoaktywnych przez młodzież w wieku 11 15 lat w Polsce w latach 2002
gospodarka i kultura polski w latach 30 tych
Samobójstwa rozszerzone na tle ogólnej liczby samobójstw w Polsce w latach 1991–2005
Samobójstwa rozszerzone na tle ogólnej liczby samobójstw w Polsce w latach 1991–2005

więcej podobnych podstron