DSC05421 (4)

DSC05421 (4)



nr Po/scn - Raport 2009

Bggg ******* p również większe przechodzenie klientów ż segmentów ekspcwowych do segmentów ekonomicznych, większe zainteresowanie rozwiąza-nmn dostarczającymi wartość dodaną klientowi, obniżenie średniej marży w ana-hrowanym segmencie rynku oraz wzrost tendencji do poziomej współpracy między poszczególnymi podmiotami na rynku. Natomiast wśród kluczowych czyn-n&ów sukcesu wymienia się; ścisłe zarządzanie kosztami, przywództwo w zakresie eiaowH rozwiązań opartych o technologie^infbrmacyjne i kompleksowych, «ąksx dopasowanie produktówr dla sektora B2C oraz strategię sprzedaży ukierunkowaną w większym stopniu na „polowanie" niż „wzrost” klientów.

Wartość europejskiego rynku KEP31 (na bazie 14 krajów UE) w 2008 r. szacowna była aa prawie 40 młd euro (przy czym 70% stanowił segment krajowy) i wcąifha 5 tnkł przesyłek. W badanym okresie zanotowano gydększy j$vzrost w segmencie przesyłek międzynarodowych (+2% w przychodach i jfe3% w wolu-nesiet natomiast po raz pierwszy zauważono spadek przesyłek ekspresowych (-2% w wolumenie). Wielkość poszczególnych segmentów, wielkość przychodów przypadających na przesyłkę oraz średnia waga przesyłki zostały pokazane w tabeli 3.7.1.

Tabela 3.7.1. Enopejski rynek KEP w 2008 roku w podziale na segmenty

Wskaźniki

I

(Międzynarodowy

ekspres

i-

Międzynarodowy

standard

(Krajowy | ekspres

jKfajowy

standard

.Przychody (* mkieuro)

j-;-

5,1

£™8,9

Ei9

i Pnrycfcódpraesyłkę (w emu)

1-

50

17,4

1*12,2

Jv5.2

Sre&aa waga (w kg)

I 1

14,7

6,8

^8,6

Zrodkr ąnawie własne aa podstawie A.T. Keamey, European CEP Market 2008.

Na europejskim rynku przesyłek kurierskich wyraźniej zaznaczył się trend znaiejszema poziomu aktywności operatorów w wyniku osłabieniaEgospodarczego ogk .jŁarrihalizacjr segmentu przesyłek ekspresowych przez segment „Standard”: o niższych parametrach jakościowych, w tym również dłuższym czasie dostawy, ale o zdecydowane niższych cenach. Kluczowym atrybutem jakości stała się niezawodność. Segment przesyłek B2C nadal rozwijał się w 2008 r. dzięki znaczącemu wzrostowi handlu internetowego. Nadal jednak występują znaczące różnice między różnymi krajan* w proporcjach rozwoju segmentu ekspres i .standard. Zostało tc zaprezentowane aa rysunkach 3.7.1 i 3.7.2.

PutWaw* jggg mttfca |gg    14 krajów: Austria, Belgia, Czechy, Dania, Francja, Hisz-

jMMiłiaimdM, Mmkjf, NonHtńfbMu, Szwajcaria, Szwecja, Wielka Brytania, Wiochy.

■ Ekspres ■Standard


Rys. 3.7.liproporcje między rynkiem usług ekspresowych i standardowych ■^•Wybranych krajach europejskich n Żródło: A.T. Keamey, European CEP Market 2008.

100% = 27 mld euro


I Ekspres I Standard

Rys. 3.7.2. Wartość całkowita rynku KEP oraz proporcje między rynkiem usług ekspresowych i standardowych v Źródło; A.T. Keamey, European CEP Market 2008.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
DSC05432 (5) logfstyto w Po/sce - Raport 2009 Tabela 4.2.2. Szacunkowa liczba wózków jezdniowych ręc
DSC05399 (2) ■H w Po/scc - Raport 2009 imych o S,4V tj. 5787 wagonów. Nadal największy park wagonów
DSC05435 (5) ŁagWyfci w Polsce - Raport 2009 Na podstawie podanych wielkości można stwierdzić, że do
DSC05441 (5) impw%fci w Potscm - Raport 2009 Tabela 5.1 Procentowa stnktun zapasów przedsiębiorstw p
Plik Nr: ankieta po polsku 2.doc/2009    13 Tłumaczył: PTU -DAMAR- Sosnowiec
DSC05396 (3) 9 Potec*
DSC05400 (3) w Potec* - Raport 2009 ■ analizowanym okresie praca przewozowa transportu laolejowego w
DSC05401 (3) w Polsce - Raport 2009 SSB    praewtizowe. Umowy te o charakterze niejaw
DSC05406 (4) ■■■rag w Potece i Raport 2009 stania jego możliwości. ale w parze z tym nie idą niestet
DSC05407 (4) Logistyki w Potsce - Raport 2009 Tabela 3.3.2. Morska flota transportowa według rodzajó
DSC05408 (4) w Polsce- Raport 2009 Tafeeb 13.4. Przeładunki kontenerów w największych polskich porta
DSC05409 (4) H w Potsc^ - Raport 2009 tepuniezmeh przewoźników1 . Największym polskim armatorem pozo
DSC05412 (4) w Potece
DSC05414 (6) ■MM w Poisce - Raport 2009 Bok inwestycji 8 rozwój infrastruktury lotniskowej ^Związane
DSC05415 (6) w Potsc9 - Raport 2009 Poniższy rysunek prezentuje lokalizację 30 punktów - terminalpko
DSC05418 (5) w Mm-Raport 2009 mjmmfx*cK M eksporcie i Polski’8. W związku z powyższym, lynek ten ma
DSC05420 (5) lęęistt*»w Pots(x-R»port2009 Badanu prowadzone prze* magazyn „cm”26 w 2009 r. ^skazują
DSC05422 (4) ■■■ I floto-Raport 2009 > ■ Ihfli^i i irwmiar segmentu ekspres ściśle zależą od: spo

więcej podobnych podstron