DSCN0232 (3)

DSCN0232 (3)



ODPRĘŻENIE

(z tradycji gier tensytywnychEncountortradllion)


CELE

Dzieci mogą sobie uświadomić, źc same wywołują w twoim ciele napięcia Szczególnie silnym napięciem może być sygnał mojego ciała, te byłem zbyt aktywny i te nie jestem jeszcze golowy, żeby ustąpić. Może to być ostrzeżenie mojego ciała, które sygnalizuje stany wyczerpania lub inne duchowe problemy. Dzieci uczą się, jak rozładować lżejsze napięcia,

UCZESTNICY Od 10 lat.



i CZAS TRWANIA

| 2 minuty.

^ ' PRZEBIEG GRY

I Pokażę wam moiUwoU unikania zbyt wielkich napięć.

Połóżcie się na podłodze i zamknijcie oczy...

Skoncentrujcie się na tym, jakie wasze ciało jest w dotyku.,. Odzie dotykacie tylną stroną swojego ciała podłogi?... Jak bardzo wasz ciężar gniecie podłogę?... (15 sek.J

Zwróćcie uwagą, jakie jest wnętrze waszego ciała w dotyku? Które części waszego ciała są luźne w dotyku?... Które części są raczej napięte?... (15 sek.) leraz skoncentrujcie się na jednym miejscu waszego ciała, które jest napięte w dotyku... Które jest to miejsce?...

Zróbcie o co was proszę. Napnijcie się tam jeszcze mocniej... jeszcze mocniej... a teraz zwolnijcie...

Powtórzcie to samo, napnijcicsięznowu,.,jcszczemocnięj„, j zwolnijcie... Powtórzcie to jeszcze kilka razy wc własnym rytmie,., (20 sek.)

Jakie jest to miejsce leraz w dotyku?...

Otwórzcie zaraz oczy i usiądźcie znowu prosto...


KRYTERIA OCENY

O W jakich sytuacjach jestem szczególnie spięty lub sztywny? rj Którą część ciała szczególnie napinam?

fj Jakie uczucia wyrażam tym napięciem?

O Co jeszcze rzuciło mi się w oczy?

DOŚWIADCZENIA

Ten prosty eksperyment należy często powtarzać, szczególnie po męczących fezach pracy. Dzieciom trzeba stopniowo uświadomić, że w napięciu tkwi z reguły niewykonana czynność. Gdy się na przykład boję, nie pozwalam sobie na ucieczkę, lecz blokuję ten impuls zesztywnieniem. Gdy mam ochotę naskoczyć na kogoś wściekle i nic pozwolę sobie na to, blokuję ten impuls także zesztywnieniem. To znaczy: impuls ruchu, który normalnie kierujeńę na zewnątrz, jest przeze mnie zastopowany i skierowany do środka. Odczuwam go jako napięcie lub zesztywnienie.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Img10311 n29WYOBRAŹNIA MUZYCZNA(z tradycji gier sensytywnych — Encountertradition)CELE Dzieci uczą s
Img10261 56AWARYJNE LĄDOWANIE (K. W. Vopel)CELE Dzieci mogą sobie uświadomić, na ile są gotowe wpływ
Img10332 POCZTA BUTELKOWA (K. W. Vopel)CELE Dzieci mogą sobie uświadomić częściowo oderwane aspekty
Img10261 56AWARYJNE LĄDOWANIE (K. W. Vopel)CELE Dzieci mogą sobie uświadomić, na ile są gotowe wpływ
Img10261 56AWARYJNE LĄDOWANIE (K. W. Vopel)CELE Dzieci mogą sobie uświadomić, na ile są gotowe wpływ
DSCN0233 (3) WSTYD I DUMA (z tradycji gier sensytywnydi — Encountertradition)CELE W tej zabawie dzie
Img10288 I 9ORKIESTRA (z tradycji gier sensytywnych — Encountertradition)CELE I W tej zabawie dzieci
Img10288 I 9ORKIESTRA (z tradycji gier sensytywnych — Encountertradition)CELE I W tej zabawie dzieci
Img10288 I 9ORKIESTRA (z tradycji gier sensytywnych — Encountertradition)CELE I W tej zabawie dzieci
DSCN0230 (2) I 34W KRYJÓWCE (2 tradycji gier sensytywnych — Encountertradition) CELE W tej zabawie i
13052 Img10292 13ŁAŃCUCH MASAŻU (z tradycji gier sensytywnych — Encountertradition)CELE Ta gra inter
Img10255 51MASZ TO ZROBIĆ I (według G. Castillo)CELE Tutaj dzieci mogą sobie uświadomić, na ile rząd

więcej podobnych podstron