DSCN0290

DSCN0290




i



l^U


MAGICZNA LASKA.


(według P. Rattray)

SI CELE

2 W tej klasycznej zabawie ze sprzężeniem zwrotnym dzieci ćwiczą przeka-^ zywanie sobie w sposób baśniowy informacj i zwrotnych. Zapoznają się poprzez zabawę z koncepcją feedback'u.

8 UCZESTNICY

Od 8 lat. Jest wskazane, żeby dzieci miały już doświadczenie w zabawach interakcyjnych. Wielkość grupy dowolna.

J\ CZAS TRWANIA


W zależności od wielkości grupy od 15 do 30 minut. sa£


POMOCE

| @ Linijka lub kij do wskazywania jako magiczna laska.


nasy wd    „lYiagi^Łua iaoi\u .

Jeden z was będzie czarodziejem. Może chodzić po sali i zaczarowywać poszczególne dzieci, mówiąc na przykład: „Zaczaruję cię w kogoś, kto będzie się ze mną częściej bawił”. Albo powie: „Zaczarowuję cię. Chciałbym, żebyś mi czasem pomagał w odrabianiu lekcji”. Czarodziej może więc w wyobraźni zamienić dzieci na takie, jakie chciałby, żeby były. Możecie zaczarować dzieci także w zwierzęta lub przedmioty, jeżeli wam się podoba. Macie zupełnie wolną rękę. Możecie je tak zaczarować, jak chcielibyście je widzieć. Na przykład możecie powiedzieć: „Zamieniam cię w zająca, żebyś nie był już dla mnie taki niebezpieczny”. Czy zrozumieliście, o co chodzi?...

Nauczyciel stwarza różnym dzieciom okazją do przeprowadzenia tego magicznego eksperymentu. Zabawa trwa, dopóki dzieci zgłaszają się na ochotnika.

RQ


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
DSCN0213 IŚWIADOMOŚĆ CIAŁA (według Glorii Castillo)CELE Eksperyment ma uwrażliwić dzieci na różne
Img10263 IWYŚCIGI NA KOCU (K.W. Vopel)CELE W tej sportowej zabawie dzieci mogą się wręcz namacalnie
DSCN0297 (2) MAŁA RADOŚĆ (POZYTYWNE SPRZĘŻENIE ZWROTNE I) (K. W. Vopel) CELE Ta zabawa ze sprzężenie
Img10289 10JABŁKO KRÓLEWNY ŚNIEŻKI (według bajki braci Gimm)CELE W tej zabawie dzieci nawiązują ze s
DSCN0229 (2) 00MAPA CIAŁA II (K. W. Vopel) H CELE W tej zabawie dzieci uświadamiają sobie, które czę
DSCN0230 (2) I 34W KRYJÓWCE (2 tradycji gier sensytywnych — Encountertradition) CELE W tej zabawie i
DSCN0231 (2) I I 1PRZECIWIEŃSTWA (z pedagogiki postaci — Gesta/tpadagogik) §§ CELE W ramach tej zaba
DSCN0233 (3) WSTYD I DUMA (z tradycji gier sensytywnydi — Encountertradition)CELE W tej zabawie dzie
Img10288 I 9ORKIESTRA (z tradycji gier sensytywnych — Encountertradition)CELE I W tej zabawie dzieci
?fi¥o dc 1% -Pv Si f $ro^o tej£ > ą Mf? nOSit 1 ii uŁSW1 ; itiir1
20187 zabawy logopedyczne15 2. Poszukiwane literyUstaw według wielkości poniższe litery.Tej, która j

więcej podobnych podstron