DSC72

DSC72



81


Teoria popytu (i konsumenta)

2 UŻYTECZNOŚĆ KRAŃCOWA A WYBÓR KONSUMENTA

. , . NADWYŻKA konsumenta $.*• •' '

Zachowania konsumenta podejmującego decyzje konsumpcyjne przedsta-i,j,nożna za pomocą teorii renty. Stanowi ona różnicę między najwyższą ceną, którą jest w stanie zapłacić konsument za dane dobro, a faktyczną ceną rynkową-

Nadwyżka konsumenta jest różnicą (zazwyczaj dodatnią) między sumą, którą jest skłonny zapłacić za dane dobra, a ceną rynkową tych dóbr.


Rys. 5.3. Renta (nadwyżka) konsumenta a)

Q*



NADWYŻKA

KONSUMENTA



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
DSC76 85 Teoria popytu (i konsumenta) Punkty A i B (rys. 5.5) przedstawiają dwa koszyki dóbr X i Y
DSC86 95 Teoria popytu (i konsumenta) icieźka ekspansji cenowej dla dóbr substytucyjnych ‘°nsut fe
DSC03 6 Spii treści Rozdział 5. TEORIA POPYTU (I KONSUMENTA) (Barbara BAKIER, Ewa ORUSZEWSKA) 5.1.
DSC74 Teoria popytu (i konsumenta) 83 Załóżmy, że dobro X to batony Mars, a dobro Y to jabłka. Kons
DSC84 Teoria popytu (i konsumenta) 93 Wraz ze wzrostem dochodów (rys. 5.13) wzrasta ilość kupowanyc
DSC90 Teoria popytu (i konsumenta) 99 gdzie; D - popyt, p - cena, a, b - parametry funkcji, lub w i
DSC92 Teoria popytu (i konsumenta) 101 Teoria popytu (i konsumenta) 101 musi jcen- powoduje zwiększ
popytu. Teoria wyboru konsumenta - ograniczenie budżetowe, użyteczność całkowita i krańcowa,
skanuj0090 (11) 98 Użyteczność krańcowa będzie wówczas ujemna, a użyteczność całkowita za cznic spad
Rozdział 1. Teoria popytu1.1. Preferencje konsumenta Konsument wyraża swoje preferencje w wyniku por
Slajd8 (36) I prawo Gossena prawo malejącej użyteczności krańcowej mówi, że wraz ze wzrostem konsump
UŻYTECZNOŚĆ KRAŃCOWA woda jest tania, a diamenty są drogie, ponieważ wody konsumujemy dużo i jej
Teoria wyboru konsumenta cz2. 1. Krzywa obojętności konsumenta (krzywa jednakowej użyteczności) obra
Teoria popytu Posługiwał się pojęciem ceny popytu czyłi ceny którą konsument chce zapłacie za jednos
Slajd5 I prawo Gossena prawo malejącej użyteczności krańcowej mówi, że wraz ze wzrostem konsumpcji d

więcej podobnych podstron