D (37)

D (37)





należy wykonać płozę ogonową wg rys. 5. W wersji wodnej płozy nie wykonujemy w ogóle.

Statecznik pionowy cz. 17 formujemy wklejając weń dźwigar cz. I7a

i żeberko cz. 17b i przyklejamy do kadłuba zwracając uwagę, aby był ustawiony idealnie w osi modelu. Ster kierunku cz. 18 wycinamy, wklejamy wewnątrz dźwigar cz. 18a i przyklejamy całość do wręgi VIII i dźwigara 17a. Zaczepy linek sterowych cz. 18e przyklejamy w oznaczonych miejscach na statecznikach i sterze kierunku.

Do modelu w wersji lądowej wykonamy ster kierunku cz. 45 wkle-

17

jając weń dźwigar 45a. Obramowanie kabiny nawigatora cz. 19 przyklejamy w oznaczonym miejscu.

Światło pozycyjne cz. 42 zwinięte w ciasną rurkę przyklejamy pasecz-kiem 42a w oznaczonym miejscu na sterze kierunku.

Płat górny

Dźwigary cz. 20a i 20b łączymy z sobą łącznikami 20c i 20d oraz żebrami 20e w sposób pokazany na rys. 6. Dwa środkowe żebra należy okleić paskami 20f. Część środkową płata (baldachim) cz. 21 oklejamy na szkielecie tak, aby z obu stron segmentu 21 wystawały połówki pasków 20f. Część 21 należy dobrze „obciągnąć” na szkielecie i przykleić do pasków 20f na całej powierzchni po to, by uzyskać profil wklęsło-wypukły charakterystyczny dla tego samolotu. Jeżeli po przyklejeniu do żeber krawędzie spływu skrzydła nie będą się pokrywały ze sobą, wyrównamy je po zaschnięciu ostrą żyletką. Dotyczy to wszystkich elementów płatów.

Wklejamy cz. 2la. Końcówki płata cz. 20P i 20Ł formujemy i przyklejamy do spodu żeber poczynając od krawędzi natarcia.

Gotowy płat należy teraz pozostawić do całkowitego wyschnięcia układając go. na równej płaszczyźnie i przyciskając niezbyt ciężką książką.

Płaty dolne

Lewy 22L i prawy 22P. Montować je należy uważnie, są to elementy niosące podwozie, a dźwigary ich będą łączone z sobą wewnątrz kadłuba, co jest trochę trudne w montażu.

Dźwigary prawego płata cz. 22aP łączymy żebrami 22c,    22d    i 22g

(uwaga: żebra cz. 22g nie naklejamy na tekturę!) i na końcówki naklejamy łączniki 22f i 22h, w sposób pokazany na rys. 7. Pokrycie płata cz. 22P oklejamy na szkielecie tak, aby krawędzie części przy-kadłubowej pokrywały się z płaszczyzną żebra 22e.

Lewy płat cz. 22L z jego elementami oznaczonymi literą L sklejamy identycznie. Teraz przystępujemy do montażu płatów dolnych z kadłubem. Smarujemy klejem powierzchnie żeber 22c oraz oznaczone miejsca na kadłubie. Jednocześnie wsuwamy końcówki dźwigarów obu połówek płata do wnętrza segmentu 4 kadłuba, kontrolując przez otwór wycięty w jego górnej części, czy końcówki dźwigarów lewych wchodzą w „tuleje” dźwigarów prawych.

W trakcie tych czynności model winien leżeć płasko na stole, uzyskamy wówczas równe ustawienie płatów względem kadłuba. Teraz możemy nakleić cz. 23 i wiatro-chron pilota cz. 24, który wycinamy i podklejamy czystą błoną fotograficzną lub filmową.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
3 3 Rys. R 14. Jakie działania należy wykonać w bocznicy 4-5 aby w bocznicy 3-4 (rys. a) nastąpiło
Burda018 Etap 1 Igłę wkłuć wg rys. w kolejne oczko lewe, nie spuszczając oczka z drutu. Etap 2 Igłę
Należy wykonać obróbkę frezowania czterech elementów wg zadanych parametrów przez prowadzącego. Po
003 4 Wg FP VI badanie należy wykonać odmierzając do kolby miarowej pojemności 100 ml odpowiednią ob
005 LITERATURA DO ZABYTKËW TEL 601979100 Rys. I. Motocykl SHL PRZED URUCHOMIENIEM NOWEGO MOTOCYKLA N
Rys. 8. Wyznaczenie współczynnika stabilizacji. Uwaga: wszystkie wykresy do punktów 1-4 należy wykon
OZS2042 Elemis bmp Uwaga: wykaz różnic materiałowych dla poszczególnych wykonań OZS 2042 wg. tabeli
normy23 BN-83/2211-24, 01 37, Wymiary a) Włazy rodzajów PZ i Pwr - wg rys. 1 i tabl. 3, Tablica 3
89458 Str201 (2) b (hi 1) C B 13.8. DOKŁADNOŚĆ WYKONANIA CZĘŚCI KORPUSOWYCH, wg [52] Rys. 13.8.1. Oz
D 22 26 Rys. 542a Rys. 6 wykonać trzy trzony sterów wg wzoru II. Wkleić na nie sklejone stery c
E Płozę ogonową wykonujemy z drutu 0,5—0,8 mm (spinacze biurowe) wg wzoru IV. Po osadzeniu częś
F C^D I Rys. 13 Rys. 11 Posługując się rysunkami 6, 8 należy wykonać z drutu 0 1 mm przewody kominow
mz0024 Sprzęgło. Montując sprzęgło (przestrzegać kolejności wg rys. 3.41 • 3.42) naipierw należy wło
T27 CORR T-27 ERRATA Wykorzystane zapas koloru zielonego z I arkusza należy wykonać dodatkowo w

więcej podobnych podstron