ET"4

ET"4



224 Słowniczek

mających lub osłabiających w skutkach (np. posiłek w restauracji przy akompaniamencie zespołu muzycznego, kawa i ciastko).

Marka turystyczna (tourism brand) - rozpoznawalny i wyróżniający się zbiór walorów (wartości) funkcjonalnych, materialnych i emocjonalnych, który jest ważny dla określonych grup nabywców usług turystycznych (ma istotne znaczenie) w procesie zakupu. Markę turystyczną należy utożsamiać z murkowym produktem turystycznym i rozumieć jako cechy produktu postrzegane przez nabywców.

Mnożnik turystyczny (tourism multiplier) - pozwala oszacować całkowite efekty (bezpośrednie, pośrednie i indukowane) początkowych wydatków turystycznych. Formuła mnożnika krążenia pieniądza wprowadzonego do sfery obrotu turystycznego wskazuje zatem na efekt, jaki osiągnie się z każdej jednostki pieniężnej wydanej na kupno towarów i usług w turystyce, zanim opuści ona sferę obrotu gospodarczego.

Motywy podróży turystycznych (travel purposes) - motywy, którymi kierują się konsumenci realizując popyt na usługi turystyczne (np. rekreacyjne, poznawcze, zdrowotne, rozrywkowe, wypoczynkowe).

Obsługa klienta (customer service) - wszystkie czynności niezbędne do przyjęcia zamówienia klienta, wytworzenia i dostarczenia przedmiotów zamówienia, a także działania zmierzające do naprawy błędów popełnionych na którymkolwiek etapie realizacji zmówienia. Obsługa klienta to niezawodne dostarczenie klientowi dóbr i usług w uzgodnionym czasie i miejscu, stosownie do jego oczekiwań. Jest to zatem zespół działań poszczególnych ogniw składowych podmiotu gospodarczego, uczestniczących w dostarczaniu dóbr i usług w sposób zgodny z oczekiwaniami klienta i zapewniających realizację celów firmy.

Odwiedzający (yisitor) - osoba, która podróżuje do innej miejscowości poza swoim stałym miejscem pobytu, dla której celem podróży nie jest podjęcie stałej pracy w odwiedzanej miejscowości. Wyróżnia się odwiedzających krajowych i międzynarodowych, turystów oraz odwiedzających jednodniowych (wycieczkowiczów).

Organizator turystyki (touroperator) - przedsiębiorca organizujący imprezę turystyczną. Organizator turystyki występuje w*e własnym imieniu jako usługodawca względem klientów, tj. osób zawierających umowy

0    świadczenie imprez turystycznych lub uprawnionych do korzystania z tych imprez na podstawie umowy zawartej przez inną osobę.

Pakiet turystyczny (tourism packet) - kombinacja dwóch lub więcej usług turystycznych sprzedawanych jako jeden produkt turystyczny po zryczałtowanej cenie, w której koszty poszczególnych pozycji nie są wyodrębnione.

Podaż usług turystycznych (tourism serrices supply) - wolumen usług turystycznych oferowanych na sprzedaż przy danej cenie i w danym okresie.

Polityka turystyczna (tourism policy) - kształtowanie optymalnych rozmiarów i struktury ruchu turystycznego przy zastosowaniu praw ekonomicznych w sferze gospodarki turystycznej, koordynacja rozwoju turystyki z uwzględnieniem jej funkcji i różnorodności jej związków z innymi sferami funkcjonowania kraju. Jest to także działalność polegająca na określaniu celów- ekonomicznych, politycznych, społecznych i kulturalnych związanych z rozwojem turystyki, uzyskiwaniu wszechstronnych pozytywnych efektów wynikających z istnienia popytu

1    podaży, dążeniu do zaspokojenia potrzeb społecznych w zakresie uprawiania turystyki i precyzowaniu niezbędnych do tego środków. Zadania polityki turystycznej mogą być realizowane przez podmioty międzynarodowe, państwowe organy ustawodawcze i wykonawcze, organizacje samofządowo-turystyczne, instytucje i inne podmioty wspierające rozwój turystyki oraz lokalne i regionalne podmioty polityki turystycznej.

Popyt turystyczny (tourism services demand) - wielkość zapotrzebowania ze strony aktualnych turystów na usługi turystyczne przy danej cenie i w danym okresie.

Pośrednik turystyczny (tourism intermadiary) - przedsiębiorca wykonujący na zlecenie klienta czynności faktyczne i prawne związane z zawieraniem umów o świadczenie usług turystycznych. Pośrednik turystyczny


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
lakierowanie o aktyny (rodzą, fluoryzacji kontaktowej) mający na o* uor oraz /lub miecenie nodwraił
ET5 10.3. Polityka turystyczna a zarządzanie turystyką 165 (np. w Hiszpanii) lub odpowiedni departa
skanuj0057 (49) Do łączenia pasów płaskich lub części ciernych (np. w hamulcach) stosuje się nity pa
skanuj0057 (49) Do łączenia pasów płaskich lub części ciernych (np. w hamulcach) stosuje się nity pa
IMGG88 420 twórczości poetów wybitnych, m.in. K. Tetmajera, lub przynajmniej znanych, np. M. Wolskie
tytuł opowiadaniu nazywając główny temat lub najważniejsze wydarzenie, np. Dziwny świat, Dziwna krai
EP 2 034 830 BI towego, jelit, serca i mózgu. Urazy niedokrwienne mogą być związane z, lub spowodowa
Różne konta Różne konta kosztów sb) x Wydanie towarów lub wykonanie usługi, np. WZ Przychody
foto (15) Litery na końcu znaku stan oznaczają jej przeznaczenie lub dodatkowe cechy, np.: 8 - sta
IMGA92 (2) 142 Warzywa paiankowate W całorocznej lub przedłużonej uprawie, np. z rozsady szczepionej
IMGI80 (2) Przyczyny aspiracji pokarmu do dróg oddechowych •    Brak lub osłabiania o
P2025497 24 Bazy danych I w tym polu motna wpisać potrzebne hasto lub wybrać je (np. klikn
Zdjęcie0863 (3) •eeiCo nasila a co osłabia konformizm?• Najistotniejsze czynniki nasilające lub osła

więcej podobnych podstron