fiesta3

fiesta3



Układy smarowania i chłodzenia

1.47. Mocowania kadłuba pompy oleju


Rys. 1.48. Położenie czujnika ciśnienia oleju


owego z płaskimi ścianami otworu w kole ;T:a‘ym pompy.

•    Zamontować ssak pompy oleju z nową :i:zelką.

•    -owiec pastą uszczelniającą powierzchnie mi-

olejowej przylegające do obsady pierścienia . :::zelniającego tylnego czopa wału korbowego nz stykające się powierzchnie kadłuba silnika ::_dowy pompy oleju.

•    Zatożyć miskę olejową z nową uszczelką lekko : o kręcając jej śruby mocujące do kadłuba sil-' ■ a. dokręcić śruby mocujące do obudowy ; • z/nki przekładniowej, a następnie śruby mo-

. zce do kadłuba silnika.

•    Za pomocą trzpienia odpowiedniej średnicy ■; Ford 2w1 -171) założyć nowy pierścień r zapełniający do obudowy pompy po uprzednim

::.. eczeniu olejem powierzchni ślizgowej czopa a-z korbowego oraz wewnętrznej krawędzi pier-:: ania uszczelniającego.

•    Zamontować koło zębate wału korbowego.

•    -stawić wały: korbowy i rozrządu w położeniu . rawczym i założyć na ich koła zębate pasek aazaty.

•    Zamontować (zależnie od wyposażenia) osłony : " -ca.

•    Uaiać do silnika olej silnikowy zalecanego ; ;zaju i w zaleconej ilości.

•    Sprawdzić szczelność silnika oraz prawidło-: sć jego pracy.

_waga. W celu umożliwienia napełnienia prze-:zów oleju w silniku i zapewnienia właściwego smarowania, należy przed pierwszym uru-: ;mieniem silnika wymontować przekaźnik : -ika elektrycznego pompy paliwa lub roz-srzyć złącze przewodów wyłącznika bezwład-■: setowego i włączyć rozrusznik na ok. 30 se-,-ó.

SPRAWDZENIE CIŚNIENIA OLEJU

•    odłączyć przewody elektryczne i wykręcić ::...nik ciśnienia oleju,

•    .'/kręcić na miejsce usuniętego czujnika odpowiednią złączkę umożliwiającą podłączenie manometru,

•    Podłączyć manometr.

•    Uruchomić silnik i nagrzać go do temperatury oleju 80JC.

•    Utrzymywać stałą prędkość obrotową wału silnika, wymaganą przy sprawdzaniu ciśnienia oleju, odczytać wskazania manometru i porównać je z ciśnieniem podanym w charakterystyce technicznej silnika.

•    Odłączyć manometr i wykręcić złączkę.

•    Wkręcić i podłączyć czujnik ciśnienia oleju wyposażony w nową uszczelkę.

•    Sprawdzić poziom oleju w silniku.

1.2.6. Układ chłodzenia

WYMONTOWANIE I ZAMONTOWANIE POMPY CIECZY CHŁODZĄCEJ

Uwaga. Wymontowanie pompy cieczy chłodzącej wymaga uprzedniego wymontowania paska zębatego napędu rozrządu.

Wymontowanie

•    Ustawić samochód na podnośniku warsztatowym (pożądane czterokolumnowym).

•    Jeżeli w samochodzie znajduje się kodowany odbiornik radiowy, przed odłączeniem akumulatora należy zanotować jego kod,

•    Odłączyć akumulator od instalacji elektrycznej.

•    Odkręcić śruby mocujące koło pasowe pompy cieczy chłodzącej.

•    Wymontować pasek zębaty napędu rozrządu,

•    Wykręcić śruby mocujące obudowę pompy cieczy chłodzącej.

•    Zdjąć pompę cieczy chłodzącej oraz jej uszczelkę.

Uwaga. Pompa cieczy chłodzącej jest niena-prawiaina. W przypadku niesprawności lub uszkodzenia należy ją wymienić.

75


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Obsługa i naprawa Audi (103) 2. SILNIKI BENZYNOWE I Rys. 2.141. POMIAR LUZU MIĘDZYZĘBNEGO KÓŁ ZĘBATY
301 2 7.2. ŹRÓDŁA I UKŁADY WODY CHŁODZĄCEJ Pompy wody chłodzącej mogą być umieszczone bezpośrednio n
ksiazka(135) Rya. 6-11. Czyści składowe pompy hamulcowej: 1 - kadłub pompy; 2 - podkładka ustalająca
Rydzanicz (47) i iiJaRys. 7.1 Pokrywa pompy zębatejRys. 7.2 Korpus tarczy wychylnejRys. 7.3 Korpus
4. Brak lub złe zarządzenie systemem smarowania i chłodzenia olejem destabilizuje lub uniemożliwia p
Straty objętościowe są spowodowane przepływem wstecznym pomiędzy wirnikiem a kadłubem pompy, który
W maszynach i urządzeniach stosuje się dwa podstawowe układy smarowania: indywidualny i centralny. P
W maszynach i urządzeniach stasuje się dwa podstawowe układy smarowania: indywidualny i centralny. P
Obsługa i naprawa Audi (195) 3.6. SMAROWANIE WYMIANA I SPRAWDZANIE POMPY OLEJUWymiana i sprawdzanie
Obsługa i naprawa Audi (199) wyłączona z obiegu płynu chłodzącego. Płyn chłodzący krąży tylko w kadł
Photo0001 I Rys. 3.40. Kadłub pompy o osi poziomej dzielony w płaszczyźnie osi (firmy Ham-worthy) a
Photo0008 Wskutek krążenia w przestrzeni między wirnikiem a kadłubem pompy, w strumieniu przepływają
309 2 7.2. ŹRÓDŁA I UKŁADY WODY CHŁODZĄCEJ W chłodniach wentylatorowych ciąg sztuczny jest wytwarzan
Kys. 14. Układ smarowania silnika motocykla M-72: 1—‘obudowa pompy olejowej; 2 — koło zębate pompy
Obieg układu chłodzeniaW obiegu układu chłodzenia płyn chłodzący tłoczony jest z mechanicznej pompy

więcej podobnych podstron