fotka8

fotka8



-    nadmierny luz w łożysku sterowym,

-    wybity otwór na sworzeń w półce górnej.

Niezbyt płynny ruch układu kierowniczego:

-    wgniecione bieżnie łożysk,

-    pęknięte kulki łożyska.

Zawieszenie przednie nadmiernie sztywne:

-    zgięte nogi nieruchome widelca teleskopowego,

-    zwiększenie wymiaru (średnicy zewnętrznej) tulejki dolnej,

-    nadmierna ilość oleju w amortyzatorach lub olej o większej lepkości niż Lux 10,

-    brak smarowania osłonki gumowej na górnej części nogi ruchomej (motocykl M21W2S).

Stuki w zawieszeniu przednim:

-    nadmierne luzy na skutek zużycia tulejek ślizgowych,

-    pęknięta sprężyna,

-    brak oleju na skutek wycieku przez połączenie noga ruchoma -

-    element tłumiący lub przez pierścienie typu Simmera.

Zawieszenie tylne zbyt sztywne:

-    zgięte tłoczysko amortyzatora,

-    ciasne spasowanie tulejek poliamidowych ze stalowymi przy naprawie łożyska wahacza.

Stuki w zawieszeniu tylnym:

-    brak oleju w amortyzatorze,

-    pęknięta sprężyna,

-    zniszczone tulejki gumowe w uchwytach,

-    uszkodzone elementy tłoczyska amortyzatora.

Zawieszenie tylne zbyt wiotkie:

-    duże luzy w łożyskowaniu wahacza,

-    duże luzy w łożyskach koła tylnego,

-    nie dokręcona dostatecznie nakrętka osi koła tylnego,

-    zbyt niskie ciśnienie w ogumieniu koła tylnego.

Zmniejszona skuteczność hamowania:

-    zanieczyszczone okładziny szczęk hamulcowych pyłem, smarem lub zamoczone,

-    nadmiernie zużyte okładziny szczęk hamulcowych,

-    nadmierny luz w układzie hamulcowym,

-    zużyty lub porysowany bęben hamulcowy,

-    nadmiernie nagrzane szczęki i bębny hamulcowe.

Blokowanie hamulców:

-    niewłaściwa regulacja hamulców,

-    zapieczony rozpieracz szczęk w pokrywie,

-    zniekształcona (zwichrowana) pokrywa,

-    pęknięta sprężyna powrotna szczęk,

-    pęknięte druty linki hamulca przedniego.

Motocykl ściąga w czasie jazdy:

-    wadliwe ustawieme koła tylnego,

-    niskie ciśnienie w ogumieniu koła tylnego,

-    zbyt cienka podkładka między płetwą wahacza i nakrętką tulei koła łańcuchowego (M21W2, M21W2S),

-    skrzywiona lub pęknięta rama lub wahacz,

„Trzepotanie" układu kierowniczego:

-    wadliwie założone ogumienie na koło przednie,

-    skrzywiona obręcz kola przedniego,

-    niskie ciśnienie w ogumieniu koła przedniego,

-    nadmierne zużycie łożysk w kole przednim.

Drgania kierownicy i podnóżków:

-    poluzowane śruby mocujące silnik do ramy.

3.5.2

USTERKI S

Silnik nie daje się uruchomić (paliwo nie dochodzi do cylindra):

-    niedrożny kranik zbiornika paliwa,

-    niedrożny przewód paliwa,

-    iglica zaworka zablokowana w swoim gnieździe,

-    zanieczyszczony filtr siatkowy w gaźniku,

-    zatkana dysza główna.

Silnik nie daje się uruchomić (zbyt duży dopływ paliwa do cylindra -świeca mokra):

-    nadmiernie długie zatapianie pływaka,

-    przechylenia motocykla na prawą stronę,

-    nadmiernie wkręcona śruba regulacji wolnych obrotów,

-    obrócona komora pływakowa (gaźnik GM26U3) w lewą stronę,

-    obrócony gaźnik na prawą stronę na króćcu silnika (silnik S01-Z3A J.ux),

-    nieszczelny pływak w komorze pływakowej,

-    nieszczelny zaworek paliwa komory pływakowej.

Trudny rozruch silnika zimnego (dopływ do cylindra zbyt ubogiej mieszanki):

-    silnik zasysa dodatkowe (fałszywe) powietrze na skutek nieszczelnego połączenia gaźnika z cylindrem,

-    komora pływakowa przekręcona w prawo (gaźnik GM26U3 w silniku W2B),

-    gaźnik przekręcony w lewo na króćcu (gaźnik G20M2A w silniku S01-Z3A Lux),

-    za dużo wykręcona śruba regulacji wolnych obrotów.

Silnik nie daje się uruchomić na skutek braku iskry:

-    uszkodzony bezpiecznik (motocykle M21W2, M21W2S),

-    brak przerwy na świecy zapłonowej lub przerwa zbyt duża,

-    uszkodzona świeca (przebicie na masę),

-    uszkodzony opornik w końcówce kątowej świecy,

-    brak przerwy na przerywaczu, zanieczyszczone lub nadpalone styki na przerywaczu,


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
072 5 wykańczaj ąco otwór na sworzeń tłokowy: trzymany w ręku tłok nasuwa się na obracający rozwiert
44365 Jeżdze motorowerem Komar5 Naprawa łożyska sterowego Niedomagania łożyska sterowego polegają n
Zdjęcie019 Luz łożyskowy • Ze względu na kierunek -    poprzeczny -
263 3 dełek mierzony na obręczy przekracza 1—1,5 mm, świadczy to o nadmiernym zużyciu łożysk. O
fotka9 amalować farba twarz konika >nce uszu na zielono, a oczy 5 biało i zielono. Namalowa
Image172 — przesyłanie informacji z rejestru R do akumulatora (otwarte bramki, sterowane sygnałem B2
Zdjęcie018 Problem łożyskowania wrzecionszybkoobrotowych Luz łożyskowy Kształt elementów tocznych&nb
skanuj0225 (4) Obliczanie łożysk ślizgowych wzdłużnych polega na obliczeniu średnic czopa z warunku
napędy i sterowanie Rys. 1. Napęd, na którym realizowana jest eksploatacyjna diagnostyka Online drga
7 Sterowniki dzieli się na trzy grupy: 1.    sterowniki małe - przeznaczone do obsług

więcej podobnych podstron