G (47)

G (47)



doc główki głowic, nakłuwałby w główkach otwory na szpilki, z który :h będą wykonane popychacze zaworów, i dopiero teraz wycinamy całe siatki głowic cylindrów, wyginamy je według rys. 10 i wklejamy wsuwając długimi szpiczastymi sklejkami do wnętrza cylindrów. Po odpowiednim wygięciu szpilek — popychaczy (patrz rys. 10) przesuwamy je przez otworki na głowicach z zaostrzonymi końcami, wbijamy w nakłute w walcu 37 punkty pod cylindrami. Normalne szpilki są nieco za długie — trzeba je odpowiednio skrócić obcinając obcęgami.

Silnik jest gotowy i można go wmontować do samolotu. W tym celu smarujemy klejem otwory pierścienia 39 i 40 oraz obwód walca tuż za silnikiem i wsuwamy go do kadłuba, aż silnik oprze się

0    pierścień.

Z kolei wycinamy osłonę silnika tez. 45), odpowiednio ją formujemy na okrągło (a właściwie w kształt połowy jajka), po czym ramiona jej przesuwamy między cylindrami i przyklejamy w równych odstępach na obwodzie pierścienia wykonanego z cz. 39 i 40. Jeżeli nie uda nam się wykonać przodu osłony zbyt dokładnie, możemy jej wygląd poprawić i wzmocnić przyklejając na przodzie kółeczko wzmacniające cz. 45a. ale nie jest to konieczne. Pozostaje nam jeszcze do wykonania pierścień Townenda (cz. 46) Sklejmy go w kształt obręczy i na przodzie wklejamy jego zagięcie (cz. 47). Tak wykonany kompletny pierścień wsuwamy na głowice cylindrów uprzednio lekko smarując je klejem i ustawiamy go tak, by miejsce jego połączeń wypadło na środku boku samolotu, jak to jest pokazane na rysunku zestawieniowym.

Następnie wykonujemy śmigło. Najpierw z grubsza wycinamy jedną jego połowę (cz. 48a) i naklejamy ją na prostokąt wzmacniający — cz. 48c, po czym wycinamy ją dokładnie według obrysu. Drugą stronę śmigła — cz. 48b — naklejamy na pierwszą wzmocnioną i zanim klej chwyci, skręcamy je w palcach i przytrzymujemy tak, aby łopatki śmigła nabrały ch ara kle ry sty czn ego zwi ch rowa n i a (rys. 12). W gotowym już śmigle wykonujemy otwór na oś i przv gotowujemy piastę śmigła (cz. 49). Po wycięciu dwóch otworków w piaście skręcamy ją na drucie w wałeczek i sklejamy wokół śmigła, uważając, by otwory w śmigle

1    piaście ułożyły się na linii prostej. Następnie brzegi piastv oklejamy dwoma pierścieniami (cz. 50a i b) i gotowe śmigło osadzamy na klej na wykonanym uprzednio z zapałki wale silnika Zespół napędowy jest już gotowy.

VIII. Uzupełnienia

Do końca pracy pozostało nam jeszcze wklejenie rurki Pitota na skrzydle (cz. 51) oraz z prawego boku kadłuba (cz. 52).

Przygotowanie tych części Wyjaśnia rys. 11 cz. 51. Część 51 skręcamy w rurkę w dwu prostopadłych kierunkach na drucie, sklejamy, po czym posmarowawszy końce klejem wstawiamy w otworek na lewym skrzydle do granicy białego paska. Cz. 52 skręcamy na drucie i sklejamy tak, aby z boku wystawała sklejka. Na prawym boku kadłuba odszukujemy znajdującą sie nad ramką liczby „06" kreskę, którą nacinamy żyletką i wsuwamy w nią — również smarując klejem sklejkę cz. 52 i dosu-wając rurkę do ścianki kadłuba. Budowa naszego modelu jest już skończona.

Gdy cały model dokładnie wyschnie (najlepiej następnego dnia) malujemy go kilkakrotnie lakierem nitro lub—jeszcze lepiej — nitrocellonem, który można dostać w sklepach modelarskich. Są to lakiery szybkosehnące. Dają piękną powierzchnię i bardzo wzmacniają model.



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
star266073 73 Sprzęgło3.7.4. Dźwignia sprzęgła Otwory łożyskowe dźwigni (rys. 3-16) wykonane są na w
skanuj0017 8 Maski zwierząt •    Wytnij wybrany wzór maski. •    Wytni
skanuj0271 270 Kominy24.3.4. Głowica komina Głowica komina jest narażona na zmienne warunki atmosfer
1238298V2590160462830?452218 n OJ. Pelc WMT.doc/19TRÓJOSIOWY (TRÓJWYMIAROWY) STAN NAPRĘŻENIA (3-SN)
19 (47) OBRABIARKI ELEKTROEROZYJNEZasada działaniausuwanie zewnętrznych warstw materiału na skutek
21875 ScannedImage 47 próba stworzenia organizacji społecznej, opartej raczej na religii niż na zwią
1 Kanklng 47 kierunków studiów Wszystkie uczw Poisca Zasady r na
Nr. 47 PRZEGLĄD TECHNICZNY 915 Zasobniki wodne, oparte na przepompowywaniu, w ramach gospodarki
DSC00107 (25) 47. Zespól Fallota jest wrodzoną wadą serca, na którą składają się: a.   &nb
P1000399 Główka a stopa na skrzynki #*    wewnętrzne mieszanką paiiWo^ ^ wane

więcej podobnych podstron