HPIM1502

HPIM1502



Proces Inwestycyjny

Ustawa o Zagospodarowaniu Przestrzennym określa, te pierwszym krokiem w procesie Inwestycyjnym jest wyfe pienie o wydanie Decyzji o Warunkach Zabudowy i Zagospodarowania Terenu.

Decyzję o WZ.iZ T. wydaje WyrizialArchitektury i Planowania Przestrzennego na wniosek inwestora.

Wniosek powinien zawierać określenie:

1) granic terenu - zaznaczonych na mapie zasadniczej z załączonym wykazem nazwisk i adresów wtatooa dziakr przeznaczonej pod inwestycję oraz działek sąsiedzkich.

2)    funkcji I sposobu zagospodarowania terenu oraz charakterystyki zabudowy • program inwestycji, rodzą zabudowy.

3)    zapotrzebowania na wodę, energię i sposobu odprowadzania lub oczyszczania ścieków oraz innych potrzeb w zakresie infrastruktury technicznej - wielkości zapotrzebowania w poszczególne media, uzgodnione z ich dysponentami, warunki techniczne zasilania, z pokazaniem tras podłączeń na mapie zasadniczą. warunki włączeń planowanej inwestycji do istniejącego układu drogowego.

4) charakterystycznych parametrów technicznych inwestycji - parametry określające powierzchnię zaóy-dowy. długość, szerokość i wysokość inwestycji, intensywność zabudowy, ocenę oddziaływania na środowisko krajobraz, ftp., przewidywane uciążliwości - jak hałas, wibracje, itp.

W przypadkach uzasadnionych szczególnym miejscem lokalizacji, charakterem inwestycji lub wynikających z ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Wydział A.i P.P. może zwrócić się do inwestora o uzupełnienie koniecznych materiałów - np. koncepcji urbanistyczno-architektonicznej, koncepcji urbanistyczną z projektem scalania gruntów, itp.

Jeźek zamierzenie inwestora nie jest sprzeczne z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego - administracja nre może odmówić ustalenia W.Z.i Z. T.

Dla tego samego terenu można wydać w/w ustalenia więcej niż jednemu wnioskodawcy. Przepisy dają inwestorom możliwość "sprawdzenia* dla przyszłej inwestycji kilku lokalizacji. Obowiązkowe powiadomienie o wydanych decyzjach wszystkich wnioskodawców daje inwestorowi informację o innych kontrkandydatach.

Administracja nie może żądać od inwestora spełnienia świadczeń na rzecz gminy, nieprzewidzianych obowiązują, cyma przepisami.

Obowiązujące prawo zakłada prosty i czytelny schemat działania - zwłaszcza dla inwestycji małych, jak np. budowa domu jednorodzinnego, czy kamienicy. Przy inwestycjach większych, formalności stają się kosztowne i czasochłonne - administracja może wymagać wykonania wielobranżowej koncepcji rozwiązań projektowych na kosa inwestora, przed pierwszym krokiem - czyli przed wydaniem decyzji o Warunkach Zabudowy i Zagospodarowania Terenu.

Dalszy tok postępowania inwestorskiego reguluje ustawa "Prawo Budowlane". Drugą decyzją administracyjną którą musi uzyskać inwestor jest pozwoleń ie na budowę. Aby je otrzymać inwestor musi posiadać:

1)    prawo dysponowania terenem przeznaczonym na cele budowlane.

2)    ważnądla tego terenu decyzję o Warunkach Zabudowy I Zagospodarowania Terenu.

Podstawowym dokumentem pozwalającym inwestorowi złożyć wniosek o wydanie pozwolenia na budowę jest projekt architektoniczno-budowlany. Zawartość projektu budowlanego została określona w Ustawie oraz w osobnym Zarządzeniu w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego.

Administracja przed wydaniem decyzji pozwolenia na budowę ma sprawdzić:

   zgodność projektu z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego.

•    wymaganiami ochrony środowiska.

•    zgodność z wydaną decyzją o Warunkach Zabudowy i Zagospodarowania Terenu Ponadto sprawdza się:

•    kompletność projektu określoną przepisami.

•    posiadanie wymaganych uzgodnień, decyzji i pozwoleń.

•    dokonanie weryfikacji projektu.

•    wykonanie projektu przez osoby posiadające wymagane uprawnienia.

Oprócz sprawdzenia projektu budowlanego, administracja może dać w poz-wołeniu na budowę różne zalecenia ■słotne dla prowadzenia inwestycji.

Wymogi szczegółowe Prawa Budowlanego kończą się. dla danej inwestycji, z wydaniem decyzji o pozwoleniu na budowę.

Przepisy szczegółowe regulują dodatkowo takie kwestie jak:

•    warunki techniczne, jakim powinny odpowiadać budynki I ich usytuowanie,

•    ustanowienie inspektora nadzoru inwestorskiego,

•    szczegóły dotyczące dziennika budowy oraz tablicy Informacyjnej.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Źródła prawa zagospodarowania przestrzennego □ Ustawa z 27 marca 2003 r. o planowaniu i
3) strefę przepływów wezbrań powodziowych określoną w planie zagospodarowania przestrzennego na pods
75824 skanuj0021 (178) W studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy 
DSC07411 W zagadnieniach związanych z prawidłowym zagospodarowaniem przestrzeni nie sposób nie zwróc
DSC60 PODSTAWOWEdokumenty prawne . USTAWA O PLANOWANIU I ZAGOSPODAROWANIU PRZESTRZENNYM Z DNIA 27 M
DSCF1963 Ustawa z dnia 27.03.2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. U
inwestycji celu publicznego * zagospodarowanie przestrzenne a ochrona środowiska, ochrona przyrody,
Ustawa z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym Rozdział 4 - poszukać Ro
obowiązywała już „nowa” ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Jej zapisy, szczególni
Prawo zagospodarowania przestrzennego i ochrony środowiska w procesie budowlanym Prawo budowlan
91 92 terenu i plan zagospodarowania przestrzennego najbliższej okolicy planowanej inwestycji. Strom
OCHRONA ŚRODOW ISKA W ZAGOSPODAROWANIU PRZESTRZENNYM I PROCESIE BUDOWLANYM PODSTAWY PRAWNE •Art. 71-
Podstawy prawne Art. 71-76 Poś Ustawa z 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzenn
Urząd Miasta Krakowa Biuro Planowania Przestrzennego Zmiana miejscowego planu zagospodarowania przes
Urząd Miasta Krakowa Biuro Planowania Przestrzennego Zmiana miejscowego planu zagospodarowania przes
Urząd Miasta Krakowa Biuro Planowania Przestrzennego Zmiana miejscowego planu zagospodarowania przes
Urząd Miasta Krakowa Biuro Planowania Przestrzennego Zmiana miejscowego planu zagospodarowania przes

więcej podobnych podstron