goździecki przenośniki 001zz

goździecki przenośniki 001zz



10

PRZEDMOWA

nych, stanowiących podstawę organizacji produkcji typowych elementów i zespołów skoncentrowanej w specjalistycznych zakładach, podano wreszcie ogólne warunki wykonania i użytkowania przenośników, bezpiecznego ich stosowania oraz praktyczne wskazówki doboru i obliczania.

Ograniczone ramy wydawnictwa oraz różnorodność typów i rodzajów przenośników i ich odmian konstrukcyjnych nie pozwoliły na pełne wyczerpanie zagadnienia.

0    wyborze i zakresie potraktowania poszczególnych zagadnień decydowała powszechność stosowania określonych grup przenośników, ich szczególne cechy charakterystyczne oraz stan zaawansowania prac badawczo-doświadczalnych, mających istotny wpływ na rozwój i postęp techniczny w tej dziedzinie. Szczególnie obszernie potraktowano przenośniki taśmowe, nie tylko ze względu na ich rozpowszechnienie i różnorodność stosowania, lecz również z tego względu, że można uważać je za najbardziej reprezentatywne. Wiele danych technicznych, które ich dotyczą odnosi się w całości lub częściowo do innych typów przenośników, a niektóre zespoły (np. mechanizmy napędowe) mogą być zastosowane w pełni lub częściowo do innych przenośników.

Przygotowując niniejsze opracowanie uwzględniono obowiązujące zalecenie stosowania jednostek miar układu SI. W rozdz. 1-4, poświęconym podstawom obliczania przenośników, zamieszczono odpowiednie wzory w tradycyjnym układzie cgs oraz najważniejsze odpowiedniki wyrażone w układzie SI. Na tej podstawie czytelnik może porównać obliczane wielkości w obu układach. W dalszym ciągu opracowania prowadzono jednak obliczenia w układzie tradycyjnym, podając jedynie w nawiasach odpowiadające względnie najbardziej przybliżone jednostki układu SI.

Na taką formę opracowania zdecydowano się biorąc pod uwagę fakt, że wszelkie dostępne źródła informacyjne, książki, wydawnictwa i prospekty, charakterystyki itp., podające dane techniczne o przenośnikach i materiałach przez nie transportowanych wyrażane są z reguły w jednostkach układu cgs. Należy przy tym zwrócić uwagę, że jednostki pochodne SI nie są identyczne, co do wartości z jednostkami tradycyjnymi.

1    tak np. kilogram-siła 1 kG = 9,80665 N = 0,980665 daN (dekaniutonów). Przyjmując, że 1 kG10 N = 1 daN, popełniamy błąd poniżej 2%. Prędkość obrotowa co = — 1 obr/s = 2ji rad/s » 6 rad/s (z dokładnością 4,6°/o).

Przedstawione w opracowaniu materiały stanowią w dużej mierze wyniki kilkunastoletniej działalności autorów w dziedzinie konstrukcji i produkcji przenośników, bezpośredniego kontaktu z użytkownikami wielu branż przemysłowych, a głównie przemysłu materiałów budowlanych oraz udziału osobistego w opracowaniach projektowo-konstrukcyjnych i normalizacyjnych w zakresie krajowym i międzynarodowym. Uwzględniono również materiały z wykładów prowadzonych na Wydziale Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej. Dużą pomocą była współpraca i kontakty osobiste ze specjalistami biur konstrukcyjnych i projektowych, prowadzących opracowania w zakresie urządzeń transportu ciągłego, a w szczególności Centralnego Biura Konstrukcyjnego Urządzeń Budowlanych w Warszawie, Centralnego Biura Konstrukcji Maszynowych w Bytomiu, Biura Projektów „PROMONT” w Radomiu ń i innych. W opracowaniu wykorzystano w zasadzie materiały i informacje zebrane do 1973 roku. Normy uaktualniono według stanu z września 1974 r.

Autorzy zdają sobie sprawę, że oddane do rąk czytelników opracowanie ma pewne luki oraz nie uwzględnia w pełni wszystkich wymagań i będą wdzięczni za życzliwą krytykę i uwagi, które pozwolą uzupełnić przedstawione materiały, dokładniej naświetlić, rozszerzyć względnie ograniczyć niektóre dane.

*) W wyniku zmian organizacyjnych wymienione instytucje noszą obecnie nazwy w kolejności: Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Maszyn Budowlanych w Warszawie, Centralny Ośrodek Badawczo--Rozwojowy Urządzeń Dźwigowych i Transportowych „DETRANS” w Bytomiu oraz Biuro Projektowania i Dostaw Transportu Technologicznego „TECHMATRANS” w Radomiu.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
goździecki przenośniki 001 V? 000513 Doc. dr inż. Maciej Goździecki, inż. Henryk Świątkiewicz .i
goździecki przenośniki 001z PRZEDMOWA / Coraz szersze zastosowanie urządzeń transportu ciągłego w
goździecki przenośniki 001zzz SPIS TREŚCI PRZEDMOWA................... S WYKAZ WAŻNIEJSZYCH OZNAC
goździecki przenośniki 001zzzz 6 SPIS TREŚCI 1.2.1.7.    Konstrukcje nośne........
goździecki przenośniki 001zzzzz 7 TREŚCI Specjalne zastosowania przenośników zgrzebłowych........
goździecki przenośniki 001zzzzzz 8 SPIS TREŚCI 2.1.2.    Automatyzacja obsługi zbi
goździecki przenośniki 001zzzzzzz Rozdział drugiPRZENOŚNIKI CIĘGNOWE Przenośniki cięgnowe tworzą
goździecki przenośniki 001zzzzzzzz 32 H. PRZENOŚNIKI CIĘGNO Przenośniki I
goździecki przenośniki 01 Układy tro$ przenośnika taśmowego Napinani t śrutowe Napinanie ciężarow
goździecki przenośniki 02 35 1. PRZENOŚNIKI TAŚMOWE —    przenośniki taśmowe z taś
goździecki przenośniki 03 36 II. PRZENOŚNIKI CIĘGNOWE z kolei powoduje zwiększenie oporów ruchu,
goździecki przenośniki 04 37 1. PRZENOŚNIKI TAŚMOWE Tablica II-l. Zależność grubości okładki nośn
goździecki przenośniki 05 38 IX. PRZENOŚNIKI CIĘ 38 IX. PRZENOŚNIKI CIĘ b. Taśmy z rdzeniem z lin
goździecki przenośniki 06 39 1. PRZENOŚNIKI TAŚMOWE Tablica II-3. Główne dane techniczne taśm tka
goździecki przenośniki 07 40 II. PRZENOŚNIKI CIĘGNOWE przy czym Rys. II-9. Promienie łuków przejś
goździecki przenośniki 08 1. PRZENOŚNIKI TAŚMOWE 41 StąA vA = ~tś>*    (2.7) Qf
goździecki przenośniki 09 42 II. PRZENOŚNIKI CIĘGNOWE Długość ścięcia skośnego a = 0,3B. Stąd sze
goździecki przenośniki 10 43 1. PRZENOŚNIKI TAŚMOWE Ze względu na funkcję jaką spełniają, zestawy
goździecki przenośniki 11 44 II. PRZENOŚNIKI CIĘGNOWE przeznaczonych do transportu materiałów luz

więcej podobnych podstron