Obraz2

Obraz2



Czujniki prędkości obrotowej i prędkości jazdy Pomiar względnej prędkości obrotowej i liniowej

43


30 mV Podstawową wadą czujników indukcyjnych jest zbyt duża wartość napięcia wyjściowego przy dużej prędkości obrotowej, znacznie przekraczająca 100 V, elektronicznie trudna do obróbki.

Na przykład, gdy wysokie szczytowe wartości napięcia zostaną obcięte przez diodę Zenera, z powodu związanej z tym zmiany impedancji resztkowej czujnika bardzo szybko powstają znaczne błędy kątowe, co w przypadku czujników położenia wału korbowego lub wałów rozrządu jest bardzo niepożądane, gdyż w takich zastosowaniach wymagana dokładność wyznaczania kąta wynosi ok. 0,2°.

Podczas pojedynczego magnetycznie biernego lub czynnego znakowania może ponadto dochodzić do wytwarzania przedimpulsów od pola resztkowego magnetycznego, które są pomijalne przy małych prędkościach obrotowych, ale przy większych prędkościach mogą dochodzić do rzędu wartości przekraczającego wartość progową dyskryminatora, a wtedy powoduje to jeszcze znacznie większe błędy (rys. 2). Z tego powodu wartości


Rysunek 2

a - pojedyncze magnetyczne znakowanie co obrót b - okresowy charakter przyrostowy (np. wieniec zębaty, wieniec biegunowy) c - układ rozpoznawania sygnałów

1    - krzywka (ząb)

2    - wrąb

3    - progi przełączania

4    - rozpoznawane ostre miejsce zerowe

5    - zbocze przygotowawcze

6    - zbocze wyłączania

7    - punkt włączania

8    - trzpień biegunowy

9    - czujnik

y/2 - przesunięcie fazowe


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Obraz0 Czujniki prędkości obrotowej i prędkości jazdy Pomiar względnej prędkości obrotowej i
Obraz1 42 Czujniki prędkości obrotowej i prędkości jazdy Pomiar względnej prędkości obrotowej i
Obraz3 44 Czujniki prędkości obrotowej i prędkości jazdy Pomiar względnej prędkości obrotowej i
Obraz4 Czujniki prędkości obrotowej i prędkości jazdy Pomiar względnej prędkości obrotowej i
Obraz5 46 Czujniki prędkości obrotowej i prędkości jazdy Pomiar względnej prędkości obrotowej i
Obraz6 Czujniki prędkości obrotowej i prędkości jazdy Pomiar bezwzględnej prędkości obrotowej 47 W
Obraz8 Czujniki prędkości obrotowej i prędkości jazdy Pomiar bezwzględnej prędkości obrotowej 49 Gł
Obraz0 Czujniki prędkości obrotowej i prędkości jazdy Czujniki prędkości obrotowej i przyrostowe
Obraz2 Czujniki prędkości obrotowej i prędkości jazdy Hallotronowe czujniki fazy 53 Różnicowe czujn
Obraz4 Czujniki prędkości obrotowej i prędkości jazdy Czujniki prędkości obrotowej w układzie
60188 Obraz8 Czujniki prędkości obrotowej i prędkości jazdy Piezoelektryczne kamertonowe czujniki k
Obraz6 Czujniki prędkości obrotowej i prędkości jazdy Czujnik indukcyjny zapłonu tranzystorowego w
Obraz0 Czujniki prędkości obrotowej i prędkości jazdy Mikromechaniczne czujniki kąta obrotu 61 rezo
Obraz2 Czujniki położenia (drogi i kąta) Zasady pomiaru 13 między długością rezystora drutowego lub
Obraz3 Czujniki położenia (drogi i kąta) Zasady pomiaru Rysunek 2 1    - tarcza

więcej podobnych podstron