PROJ USRK0

PROJ USRK0



- 76 -

stąd


(3.27)


Łr + h. . Ło+ Łz + Łp , <vz" V2 ^p-\)2

~V" -^    + ~^T~*    ........

Czas Tm przeznaczony na manewry obliczamy ze wzoru

zm


zl


(3.28)


gdzieś    .

M - lic zba przebiegów manewrowych w czasie T;

L - liczba przebiegów lokomotyw luzem w czasie T;

t__ - czas zajęcia wąskiego przekroju przez jeden przebieg

manewrowy §

tzi - czas zajęcia wąskiego przekroju przez jeden przebieg

lokomotywy luzem.

Czas zajęcia wąskiego przekroju można obliczyć podobnie,

jak czas zajęcia dla przebiegu pociągowego, korzystając ze

■ wzorów

zm

■ *0 ♦

(3.29)

zl

* *}i

(3.30)

1

jm

m

= -V

(3.3D

= vi

(3.32)


t

gdzie:

- czas jazdy na drodze przejazdu lokomotywy luzem;


t jm “ czas jazdy na drodze przejazdu manewru;

'jl


?m - średnia prędkość manewru na drodze t^m;

7^    - średnia prędkość lokomotywy na drodze t^, zwykle

30 km/h;

lm - długość drogi przejazdu manewru;

- długość drogi przejazdu lokomotywy luzem.

Długość dróg przejazdu należy ustalić wykorzystując układ torowy, podobnie jak dla przebiegów pociągowych.

Dla obliczeń bardziej uproszczonych, można pominąć lokomotywy luzemi zwiększając odpowiednio liczbę przebiegów manewrowych.

Obliczoną przepustowość wąskiego przekroju można porównać z zadaniami. Pozwala to na ustalenie pewnego zakresu właściwości urządzeń srk na stacji. Uwzględniając ograniczenia wynikające z wniosków kończących wstępne rozważania dotyczące urządzeń liniowych i urządzeń sterujących na górce, można z dużym prawd op od obi eństwem określić typ urządzeń srk na stacji wraz z jego szczególnymi właściwościami (np. urzą-d zenia systemu E2 wsp ó łp rac u j ąc e z blokadą samoczynną cztero-stawną).

Przedstawiony sposób postępowania jest rozumowaniem opartym na orientacyjnych wartościach liczbowych, ale pozwala na

wyciąganie logicznych wniosków z wartości porównywalnych, jest więc metodą ułatwiającą przebieg procesu podejmowania decyzji przez projektanta.

Proces wykonywania obliczeń może być zmechanizowany. Przykład programu realizującego obliczenia, na minikomputerze Tektronix wraz z przykładem wydruku wyników zawiera załącznik.

Przebudowa urządzeń srk

Przebudowa urząd zeń srk z reguły powodowana jest wymianą sygnalizacji kształtowej na świetlną lub przebudową układu torowego.

Wymiana sygnalizacji kształtowej na świetlną z zasady występuje przy elektryfikacji linii. Dodatkowo z reguły występuję niewielka przebudowa układu torowego polegająca na dobudowie w końcach stacji, tzw. przejść trapezowych. Przy wymianie sygnalizacji dąży się do zorganizowania wjazdów z torów szlakowych i wyjazdów na te tory z niektórych torów stacyjnych.

. Ten zakres przebudowy na ogół wykonywany jest w istniejących urządzeniach srk. Jeżeli możliwości techniczne istniejących urządzeń srk nie pozwalają na wykonanie wyżej przedstawionego programu, wówczas buduje się urządzenia nowe, lub na pewien okres czasu ogranicza się program przebudowy.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
PROJ USRK0 - 1.8 - wyższego wynika , że dokumentacja projektowa w procesie inwestycyjnym stanowi cz
PROJ USRK0 - 38 - maforze wjazdowym A mogą się ukazać tylko wtedy, gdy również odcinek izolowany it
PROJ USRK0 - 58 - W pewnych uzasadnionych przypadkach, wynikających z trudności związanych z wykona
PROJ USRK0 - 94 - wą). Grupy te oraz nagłówek należy oddzielić grubą (konturową) liniąi pozostałe l
Połącz cyfry a rabskie z od powiadający mi jm cyframi rzymskimi% 000¥002S 0^0¥000 ¥ ¥0 •. po k o lo
73555 IMG?0 Boutique.net *. Gm łr<»* Ujc < żmI JU#r    pm. h /‘cP~
Skanuj0038 76 Lekcja jedenasta en lo mismo ahora. Estoy curioso por ver si te gusta Cracovia. —- Y y
tezy01 olu,n*cj    wO 0 ^Co1 Lo ol    jc^ko • c.voC wi^
100)29 k- 0,54 k L-5ł/,6 >3Ć /3p-54,£: 2. - 27,3 *w^ą*p pYI^^ło 2.^/ S(l*HtJd7Łwc • ClWbes.3.
BEZNA~32 Po podstawieniu wartości własnych e_1,7t = a0-l ,7aŁ e-0,3 = a0 —0,3a! stąd a0 =
będę mówił poprawnie l i r0 I 4. Zaśpiewaj szybko na: la...., lo..., le..., lu... swoją ulubioną pi
27 (270) l^lo Oo>!/?U_ /LCkO>t«cD nnśPSĄ a-co monn/^ ć^t ćp^j I /v i H , ^ j ■> s * ^
76 (de 27:30 a 35:30) Une longue seąucnce didactiąue utilise de 1’animation pour nous raconter la
100)29 k- 0,54 k L-5ł/,6 >3Ć /3p-54,£: 2. - 27,3 *w^ą*p pYI^^ło 2.^/ S(l*HtJd7Łwc • ClWbes.3.
Laboratorium Elektroniki cz I 0 76 3.    Przedstawić i omówić charakterystyki staty

więcej podobnych podstron