ćwiczenia (23)

ćwiczenia (23)



Promocja


zwana również politykę komunikacji marketingowej Hub komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem)etanowi kolejny, integralny

element kompozycji marketingu-mix. Obejmuje ona zespól działań i środków za pomocą których przedsiębiorstwo przekazuje na rynek informacje charakteryzujące produkt iub/l firmę, kształtuje potrzeby nabywców, pobudza ukierunkowuje popyt oraz zmniejsza jego elastyczność cenową. Przedsiębiorstwo komunikuje się z rynkiem w celu wywołania zamierzonych reakcji (zachowań i postaw) ze strony potencjalnych klientów. Z koiei nabywcy komunikują się z przedsiębiorstwem poprzez akceptację względnie negacje (odrzucenie) jego polityki marketingowej- oferty produktowej,z określonym poziomem cen, dostępnej w określonych miejscach sprzedaży i popartej

kampanią promocyjną___________________promocja oznacza więc swoisty dialog między przedsiębiorstwem a jego otoczeniem-obecnymi

potencjalnymi nabywcami oraz innymi grupami interesariuszy firmy. Dialog ten jest realizowany z jednej strony poprzez działania informacyjno-nakłaniajace, a z drugiej-sprzężenie zwrotne łączące odbiorcę z nadawcą przekazu promocyjnego. V    60

'A_(PROMOCJA.)

Reklama


na eta Markę


nowi podstawową formę komunikacji marketingowej o charakterze masowym. Według definicji Amerykańskiego Stowarzyszenia

etingu (AMA)_______stanowi masową, odpłatna i bezosobową formę prezentowania oferty sprzedaży przez określonego

sprzedawcę.____-__________jest szczególną formą procesu komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, która może przybrać postać komunikacji

jedno- lub dwu- i więcej stopniowej (szczeblowej).

S~ Jk L jft_ Jj_ (REKLAMA)

Public reiations f PR]


pozytywnego


są instrumentem komunikacji marketingowej, który zmierza do kreowania, utrwalania i rozszerzania społecznego zaufania I izerunku przedsiębiorstwa. Definicja AMA określa_________________________jako .formę komunikacji kierownictwa


przedsiębiorstwa, której celem jest oddziaływanie na odczucia. Opinie lub przekonania klientów, zarówno obecnych, jak i potencjalnych, akcjonariuszy, dostawców, pracowników i innych grup docelowych, dotyczących organizacji, jej produktów lub ustug".

? U. ,£> L 1 Cs £ j£_ l__ _A_ T~ \_ i? O K    (Public relations)

można określić jako sformalizowany i powiązany wewnętrznie zespół ludzi, urządzeń i procedur, służących gromadzeniu, przetwarzaniu, analizowaniu, ocenie i udostępnianiu potrzebnych, trafnych i dokładnych informacji dla osób podejmujących decyzje marketingowe w przedsiębiorstwie.

_T_ J_    u V_    Jb_ 10_H_ _S_ _L_

N (    J__kJ 59 P O R_ M A- C ^ i_(MARKETING SYSTEM INFORMACJI)


Marketingowy system informacji'


aafsjt

Badania marketingowel można określić jako gromadzenie, analizę i interpretację danych, pomagających kierownictwu przedsiębiorstwa w zrozumieniu otoczenia, identyfikowaniu problemów i sprzyjających sytuacji, oraz rozwoju i przeprowadzenia działań na określonych rynkach. Ze wzgiętiu na funkcje spełniane przez badania i charakter gromadzonych informacji, można wyróżnić badania poznawcze, opisowe, przyczynowe. Biorąc pod uwagę formę badań można wyróżnić badania jakościowe i ilościowe.

fr_ fr_ _Ą_    T_ _L JL J&jO j£ £.

(BADANIA MARKETINGOWE)


ggffi i

idsięDi


Analiza SW jest podstawowym narzędziem zarządzania strategicznego. Znajduje zajstosowanie zarówno na poziomie zarządzanie całym


przedsiębiorstwem, jak i poszczególnymi obszarami funkcjonalnymi ( marketing, produkcja, zaopatrzenie, finanse, zatrudnienie ftp.) W

przedsiębiorstwie zorientowanym na rynek szczególne miejsce zajmuje______________ dokonywana pod kątem zarządzania

marketingiem. Służy bowiem wypracowaniu ogólnej strategii przedsiębiorstwa, a także strategii dotyczących poszczególnych jednostek biznesu.    ___

fr i\ł Pr V J_    _A_ _hL 32 O °3 J (anauzaswot)


jest jednym podstawowych instrumentów zarządzanie przedsiębiorstwem. Spełnia on szereg funkcji, a w szczególności: Stdńowi podstawę oceny realności planowanych przedsięwzięć rynkowych (funkcja weryfikacyjna)

•    Stanowi podstawę dla formułowania szczegółowych zadań i programów działania służb marketingowych i współdziałających z nim jednostek organizacyjnych(funkcja koordynacyjna)

•    Określa .normy* stanowiące podstawę bieżących regulacji i kontrolfskuteczności działań marketingowych (funkcja kontrolna)

L- Pr~ A    Ń 12 Pr JĆ__£T _[__/__cŁ jQl O.__kL J— (plan

MARKETINGOWY)


Pian marketingowy


?


Planowanie nowego produktu - wymaga wielu działań zmierzających do określenia:


—    optymalnego czasu Iwprowadzania produktu na rynek - chłonności potencjalnego rynku,

—    stopnia akceptowalności projektowanych dóbr i usług przez nabywców,

—    opłacalności nowych produktów dia przedsiębiorstwa.

Działania te należy podporządkować przyjętym wcześniej celom i strategiom przedsiębiorstwa, powiązanymi z jego zasobami i zdolnościami konkurencyjnymi.

W procesie planowania nowych produktów wyodrębnia się zwykle stadia:

—    poszukiwania pomysłu nowego produktu,

—    oceny i selekcji pomysłu,

—    analizy marketingowej,

—    rozwoju technicznego,



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Promocja 1) . Promocja - jest to sposób komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem, który ma się
37.    Opakowanie jako forma komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem, [w:] Marke
VI. Promocja jako instrument komunikowania się przedsiębiorstwa............151 6.1.
37.    Opakowanie jako forma komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem, [w:] Marke
88511 skanuj0022 (61) Intensywność oddziaływania promocji sprzedaży w systemie komunikowania się prz
PROMOCJA - aktywna faza procesu komunikowania się z klientem; poinformowanie otoczenia
37.    Opakowanie jako forma komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem, [w:] Marke
Reklama Jest podstawową formą komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. Celem reklamy jest: —
48012 skanuj0025 (52) SPRZEDAŻ OSOBISTĄ Sprzedaż osobista jest instrumentem systemu komunikowania s
AMt^JAK EFEKTYWNIE KOMUNIKOWAĆ SIE Z WYBORCA ROBERT STĘPOWSKI MARKETING POLITYCZNY Jak wygrać
Marketing politycznyDZIENNIKARSTWO I KOMUNIKACJA SPOŁECZNA Treści merytoryczne przedmiotu: 1/ Czym j
Reklamować? Promować? Komunikować się. Komunikacja marketingowa a marketing czy promocja
ćwiczenia (34) Promocja jako narzędzie marketingu Pytanie (do dyskusji) » Często obserwowane jest zj
skanuj0053 ZAGADNIENIE 10- Komunikacja w kampanii wyborczej - reklama polityczna -PR - marketing bez
skanuj0012 (267) 175 5.2. Turystyka etniczna do modelu „turystyki ACE” istnieje również w polityce t

więcej podobnych podstron