skanowanie0005

skanowanie0005



•    Po trzech minutach następuje zamiana ról i teraz osoba słuchająca demonstruje niezwykłe wręcz zainteresowanie tematem. Obserwator notuje jej zachowania.

•    Na tablicy wypisujemy:

Co ułatwia słuchanie?

Co utrudnia słuchanie?

-

• Wyjaśnijmy, jaki ma to wpływ na zdobywanie wiedzy podczas pracy w klasie? Kto to jest dobry słuchacz?

2. Co ma wpływ na skuteczne porozumiewanie się?

a)    intonacja — 4 osoby z klasy wychodzą po wylosowaniu jakiegoś zdania np. „Dzień dobry — ładny dzień”. Każda osoba wypowiada to zdanie w innej intonacji: az radością; bze złością; cze smutkiem; dz zapytaniem.

Klasa ma za zadanie określić jakie uczucia wypływały z wypowiedzi.

b)    gesty — 4 kolejne osoby losują zdania do przedstawienia za pomocą gestów np.: aprzeczytaj mi bajkę do snu; bpodpowiedz mi, nic nie umiem; cczy pójdziemy wieczorem na dyskotekę; dchodź, ulepimy bałwana.

c)    mimika — przedstaw fragment bajki za pomocą mimiki twarzy, gestów i nic nie mówiącego „bzz”. Bardzo dobry jest do wykorzystania przy tym temacie film „Język, gesty, słowa” opracowany na bazie filmu rysunkowego „101 dalmatyńczyków”.

3. Asertywność.

Jest to zdolność do zrównoważonego, szczerego i precyzyjnego wyrażania własnych myśli, przekonań, przeżyć i pragnień w sposób akceptowany społecznie, przyznając jednocześnie innym ludziom prawo do czynienia tego samego.

asertywność

uległość


◄-


agresywność


Jakie korzyści wynikają z zachowań asertywnych? — „burza mózgów”. Dobrze jest trzymać się 3 zasad:

•    mieć świadomość, że prawa wiążą się z odpowiedzialnością

•    nigdy nie zapominać, że inni ludzie też mają prawa

•    mieć stale w pamięci pytania kontrolne:

-    Gdybyś ty był tą drugą osobą, czy nadal uważałbyś, że prawa zostały przyznane uczciwie?

-    Czy prawa nakreślone przez Ciebie, prowadzą do pozytywnej autorozmowy i asertywnych zachowań?

-    Czy wynik będzie dokładnym odzwierciedleniem praw zarówno twoich, jak i tej drugiej osoby?

Można wykorzystać film „Asertywność — sztuka bycia sobą”.

4.    Prezentacja siebie — oswajanie nieśmiałości — zabawa pt. „Trzyminutowe publiczne wystąpienia”.

•    Losowanie tematów w wersji „a” lub „b” — każdy sam decyduje, który wariant wybiera:

1 a — Ludzie powinni co dzień rano zażywać pigułkę szczęścia

1 b — Szczęście nie zależy od zażywania pigułek, tylko od nas samych

Podobne przykłady układamy sami lub korzystamy z książki Hanny Hamer „Oswoić nieśmiałość” — scenariusze lekcji wychowawczych.

•    Przed wystąpieniem omówmy, co nam pomaga w likwidowaniu tremy. Nauczyciel kontroluje czas wystąpień, ucina przeszkadzanie mówcom oraz pilnuje, aby każde wystąpienie nagrodzić oklaskami.

5.    Szukamy pracy — jak zaprezentować się najlepiej?

•    W podziale na grupy: Czego oczekuje pracodawca? Czego oczekuje pracownik?

Wspólnie: Co zrobić, aby otrzymać wymarzoną pracę?

Uczymy się żyć w świecie rzeczywistym i w zgodzie ze społeczeństwem

1. Wakacje za własne pieniądze — forma zajęć i metoda do wyboru nauczyciela.

-    Źródła dochodów uczniowskich — skąd uczeń bierze pieniądze?

-    Jak samodzielnie zdobyć pieniądze?

-    Sposoby wydatkowania pieniędzy.

-Określenie sumy uważanej za minimum dla pracownika zaczynającego pracę, dla młodego małżeństwa, dla 4-osobowej rodziny.

Wychowanie na co dzień


V



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Zamiast wstępu jajko, w przeciętnych warunkach po trzech minutach kąpieli we wrzątku staje się jajki
DSCe77 NEUROPSYCHOLOGIA Rycina 10.1. Przypadek NG. Reprodukcja Figury Reya z pamięci po trzech minut
Stróżewski „O prawdziwości dzieła sztuki” O PRAWDZIWOŚCI DZIEŁA SZTUKI ników: w dwuwierszu następuj
61 2 po trzech latach, można zastosować w kolejnych latach następujące podstawy odpisów amortyzacyjn
76371 skanowanie0017 i, Do trzech kolbek stożkowych nalać po ok. 15 cm3 wody destylowanej, po czym w
I Następnie rozrabiamy gips i wlewamy do go korpusu po kilku minutach wyciągamy gwóźdź i suszymy
I Następnie rozrabiamy gips i wlewamy do go korpusu po kilku minutach wyciągamy gwóźdź i suszymy
Obraz7 (71) -140°C. Czas suszenia do pierwszego ważenia wynosi zwykle 1-2 godziny, a następnie po 3
I Następnie rozrabiamy gips i wlewamy do go korpusu po kilku minutach wyciągamy gwóźdź i suszymy
I Następnie rozrabiamy gips i wlewamy do go korpusu po kilku minutach wyciągamy gwóźdź i suszymy
I Następnie rozrabiamy gips i wlewamy do go korpusu po kilku minutach wyciągamy gwóźdź i suszymy
I Następnie rozrabiamy gips i wlewamy do go korpusu po kilku minutach wyciągamy gwóźdź i suszymy
I Następnie rozrabiamy gips i wlewamy do go korpusu po kilku minutach wyciągamy gwóźdź i suszymy
I Następnie rozrabiamy gips i wlewamy do go korpusu po kilku minutach wyciągamy gwóźdź i suszymy

więcej podobnych podstron