img126 (12)

img126 (12)



120 Backpropagatic

a przekonasz się, że tak jest w istocie: najpierw przyrosty są niewielkie i rozwój jest powolny. W miarę gromadzenia doświadczeń, kapitału i innych zasobów rozwój zaczyna przyspieszać i krzywa pnie się w górę coraz bardziej stromo. W chwili największego sukcesu, w najstromiej biegnącym w górę odcinku linii - rodzi się załamanie i krzywa ulega zagięciu w dól - na początku niezauważalnemu, potem jednak coraz bardziej radykalnie prowadzącemu do “nasycenia”. Końcem każdego rozwoju jest więc stagnacja, a po niej - czego już na krzywej logistycznej nie widać - nieuchronny upadek. Odmianą sigmoidy dla sygnałów bipolarnych (symetrycznie rozłożonych między -1 i +1) jest tangens hiperboliczny. Nazwa brzmi groźnie, ale to naprawdę sympatyczna funkcja. Najlepiej obejrzyj ją sobie sam wykorzystując kolejny program 07C.BAS. Prawda, że w tej funkcji też nie ma niczego budzącego obawy?

Rys. 7.4. Różne formy funkcji tangens hiperboliczny (widok z programu 07C.BAS)

Skoro już wiesz, jak wyglądają charakterystyki nieliniowych neuronów -pora zbudować z nich sieć i zacząć ją uczyć.

7.4. Jak działa wielowarstwowa sieć złożona z nieliniowych elementów?

Sieci wielowarstwowe złożone z nieliniowych elementów stanowią obecnie podstawowe narzędzie służące do tego, by używać sieci neuronowych w praktycznych zastosowaniach. Służy do tego mnóstwo gotowych programów, z których możesz w razie potrzeby z powodzeniem skorzystać. O gotowych programach modelujących różnego typu sieci (zarówno ogólnie dostępnych


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
img126 (12) 120 Backpropagatic a przekonasz się, że tak jest w istocie: najpierw przyrosty są niewie
img126 (12) 120 Backpropagatic a przekonasz się, że tak jest w istocie: najpierw przyrosty są niewie
PICT5875 O tym. że tak jest przekonano się w wyniku całego szeregu badań. Tak np. stwierdzono, że to
FizykaII01501 10 żać jeszcze tercye, przekonano się, że sznurek ten zawsze 120 drgań w jednej minuc
DSCN0277 20RODZICE W SZKOLE (K. W. Vopel)CELE Zabawa pomaga dzieciom przekonać się, że w szkole nie
IMG!12 1. Cel ćwiczenia:Zapoznanie się ze sposobem pomiaru przesunięcia fazowego metodą figur Lissaj
page0350 346 i t. d. Co więcej, przekonano się, źe istnieją różnice stałe co do ilości chromosomów n
076 (10) 127. „Mętne** ciecze W poprzednich doświadczeniach przekonaliśmy się. że rozpuszczając cuki
ćwiczenie młodych umysłów, nie można nie dostrzegać, że typowy student powinien móc przekonać się, ż
Cele szczegółowe Oprócz tego nauczyciel musi przekonać się, że uczniowie osiągnęli określone cele
076 2 127. „Mętne” ciecze W poprzednich doświadczeniach przekonaliśmy się. że rozpuszczając cukier w
076 (10) 127. „Mętne” ciecze W poprzednich doświadczeniach przekonaliśmy się. że rozpuszczając cukie

więcej podobnych podstron