IMG450 (2)

IMG450 (2)



WPD - 2 1995 r.

Rys. A.1.1.7rtstnnśf prędkości nuarodajnej od szerokości jezdni i krętości dwupasowej drogi dwukierunkowej

e. Zasad* asadarda prędkości miarodajnej dla wymiarowania skrzyżowania podano w pkt 9.2 omzm[MJ.

Wyznaczone na pndnauie niniejszych zasad prędkości miarodajne są wartościami obowiązują-opaś dla obu kierunków ruchu.

Do usaJsrda prędkości miarodajną na drodze mogą być używane inne metody dopuszczone do sumowania przez zarządzającego drogą.

2- Prędkość prejdaat a i miarodajna w projektowaniu drogi

Proces ustalania prędkości miarodajnej i parametrów drop jednojezdniowej omz kontroli jej geometrycznego ukształtowania, przebiega w następującej kolejności (rys. A. 1.2)

a.    (Smalenie prędkości projektowej oraz typu przekroju poprzecznego drop.

b.    Wyznaczenie przebiegi osi drop w planie.

c Podział drop na jednorodne odcinki ze względu na zagospodarowanie otoczenia i typ przebóg* poprzecznego.

d.    Ustalenie prędkości miarodajnych dla poszczególnych odcinków jednorodnych według zasad podanych w pkt 1 Aneksu 1.

e.    Porównanie prędkości miarodajnych na sąsiadujących ze sobą jednorodnych odcinkach drop i analiza tych prędkości według zasad podanych w pkt 4.Z3.

f.    Porównanie prędkości miarodajnych z prędkością projektową i korekta tych prędkości według zasad podanych w pkt 4.23.

S- Dla każdego odcinka jednorodnego ustala się wartości parametrów drop, skrzyżowań i węzłów (rys. A.1.2 i pkt 4.12) na podstawie prędkości miarodajnej o wartości zaokrągloną do 10 km/h.

Procedura ustalania prędkości miarodajnych i parametrów drogi dwujezdniową przebiega

podobnie jak dla drop jcdnojezdniowej, lecz nie zawiera czynności wymienionych w pkt. t if.

Na rys. A. 1.3 przedstawiono przykład ustalenia prędkości miarodajnych na drodze oraz dobór parametrów geometrycznych drop w planie.

Ry*. A.1.2. Prędkość projektowa j miarodajna w projektowaniu drogi


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
IMG359 (4) WPD-2 1995 r.4. PARAMETRY TECHNICZNE PROJEKTOWANIA DRÓG 4.1. PRĘDKOŚĆ PROJEKTOWA 4.LL Zal
CCI20080412028 12 Fizyka dla kandydatów> - 50. 1989/L A V(m/s) Z wykresu zależności prędkości kl
Scan10016 2 a) b) Prędkość obwodowa koła Rys. 1.4. Nośność graniczna w zależności od prędkości: a —
Scan10128 0,05 prędkość ruchu śrubowego vs [m/s] Rys. 8.3. Zależność współczynnika tarcia od prędkoś
IMG374 (2) WPD - 2 1995 r. Tmbt. 5.16. Ną/nui^/at zalecane odległości między załamaniami niwelety
OMiUP t1 Gorski)7 Rys. 4.2. Zależność prędkości opadania cząstek wody i piasku od średnicy przy sedy
26850 skanuj0016 (269) WPD-1 1995 r. c) przekroje poprzeczne PRZEKRÓJ A-A PRZEKRÓJ B-B <r PRZEKRÓ
CCI20080412028 12 Fizyka dla kandydatów> - 50. 1989/L A V(m/s) Z wykresu zależności prędkości kl
46213 IMG430 (2) WPD-2 1995 r. »,?.a Najmniej® szerokość chodnika odsuniętego od jezdni wynosi 1,0 m

więcej podobnych podstron