IMG491

IMG491



—    składowanie ładunków, ochrona'i zabezpieczanie przed ich zmianami;

—    gospodarowanie paletami i kontenerami;

—    gromadzenie i odsyłanie opakowań zwrotnych;

—    utrzymywanie w dobrym stanie środków wchodzących w skład wyposażenia magazynu;

—    wykonywanie czynności administracyjnych i załatwianie formalności zdawczo-odbiorczych oraz innych związanych z odbiorem ładunków. Magazyny te można przyrównać do obsługi taśmy produkcyjnej w fabryce.

Składowanie jest w nim czynnością wtórną, stosowaną z konieczności, np. ograniczone godziny pracy odbiorcy ładunku lub brak dostatecznej ilości ładunku do sformowania pojazdu zbiorowego. Przemieszczanie ładunków w magazynie oraz wszelkie manipulacje nimi powinny być zmechanizowane lub zautomatyzow ane.

Do poprawnej pracy magazynów spedycyjnych niezbędne są odpowiednio dostosowane i funkcjonalnie powiązane inne elementy budowli, tworzące placówkę spedycyjną (rys. 13.1).

Plac manewrowy dla środków transportu samochodowego

Rys. 13.1. Schemat zespołu obiektów placówki spedycyjnej


Typowy magazyn spedycyjny wyposażony w rampy ładunkowe, przystosowane do obgługi przez środki transportu kolejowego i samochodowego przedstawiony jest na rys. 13.2a, natomiast do obsługi przez transport samochodowy — na rys. 13.2b. Przedstawione rozwiązania pozwalają na wykonanie przeładunków- w układzie bezpośrednim wagon-samochód, samochód-samo-chód, przy zastosowaniu wózków jezdniowych.

Transporjbwe magazyny przewoźników zlokalizowane są w przedsiębiorstwach transportowych, np. transportu kolejowego, samochodowego i lotniczego. Magazyny przewoźników służą w większości przypadków do krótkotrwałego magazynowania przesyłek, np. przedsiębiorstwa transportu kolejowego

posiadają na stacjach nadania, przeładunku i odbioru magazyny do przechowywania drobnicy, place składowe, itp. Nowym rodzajem magazynów w transporcie, które powstały u przewoźników transportu lądowego, morskiego (lotniczego są magazyny kontenerowe, zaliczane do magazynów otwartych. Są to utwardzone i odpowiednio uzbrojone place składowe.



Rys. 13.2 Magazyn obsługiwany przez środki transportu: a) kolejowego i samochodowego, b) samochodowego

Transportowe magazyny portów wodnych łączą przewozy ładunków transportem lądowym i morskim. W portach morskich powstały dwa typy ma-| eazynów:

— magazyny drugiej linii, zlokalizowane na zapleczu magazynów pierwszej linii, służące do długoterminowego składowania, sortowania, paczkowania


i kompletacji ładunków. Są to magazyny wielokondygnacyjne, dwuram powc z obustronnymi torami kolejowymi.

*-    ’    - ”    --- .    ----”----- r-------—

winny być usytuowane w odległości ok. 40 m od linii cumowniczej nabrzeża.


Uwzględniając nowe technologie przeładunkowe, magazyny portowe po-


w celu swobodnego wykonania robót ładunkowych Nawierzchnie placów l składowych oraz mao:i/vniSw muszą być bezprogowe z uwagi na mechaniza-

183


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
33 kh K D M PRZEKRÓJ POPRZECZNY 1:20 1960 I powłoka ochronna zabezpieczająca przed działaniem
a.    szybkiego łączenia węży tłoczonych i zabezpieczenia przed ich samoczynnym
Zdjęcie0600 SKŁADOWANIE DESTRUKTU ASFALTOWEGO -    Zabezpieczenie przed działaniem
skanuj0213 212 Środki ochrony materiałów budowlanych Zabezpieczenie budynków i ich mieszkańców przed
11 Belki zespolone stalowo-betonowe należy zabezpieczyć przed rozwarstwieniem ich części składowych
Pojęcia2 2 POJĘCIA: OCHRONA- zabezpieczenie, zachowanie lub osłonięcie przed zniszczeniem ZABYTEK- m
IMG69 (3) 2. Wykrywanie szkodników i ich identyfikacja Podstawową i pierwszą czynnością z zakresu o
04.1-20 Ochrona budynków, budowli i ich otoczenia przed hałasem Kod
img58 Znacznik FRAME c.d 1.    Zabezpieczenie przed zmianą rozmiarów ramki: <
I IZABEZPIECZ URZĄDZENIE SZYFRUJĄC DANE Jedyną metodą na zabezpieczenie danych przed ich niepowołany
W budowie składowisk odpadów geowłókniny tworzą bariere ochronną, zabezpieczającą geomembraneprzed
OS00071 m W-d 9. Ochrona środowiska przed odpadami 1. Rodzaje odpadów i ich źródła 2. Wytwarzanie

więcej podobnych podstron