IMG05

IMG05



stwierdzi膰, 偶e uczyni艂o post臋p. Na przyk艂ad: na pocz膮tku terapii dziecko jedynie biega po pokoju, od jednego urz膮dzenia do drugiego, nie zajmuje si臋 jednak 偶adnym z nich w spos贸b zorganizowany, popycha hu艣tawk臋 czy hamak, ale nie wspina si臋 na nie. Jest to zachowanie niecelowe, nie pomaga dziecku w rozwoju. Po kilku sesjach terapeutycznych dziecko korzysta ju偶 z niekt贸rych urz膮dze艅, wydaje si臋 znajdowa膰 przyjemno艣膰 w czynno艣ciach aktywizuj膮cych system przedsionkowy, lubi dotyka膰 pluszowe zabawki, bawi si臋 zabawkami w spos贸b bardziej celowy my艣l膮c przy tym, w jaki spos贸b nale偶y si臋 nimi pos艂ugiwa膰. Wida膰 z tego, 偶e dziecko nauczy艂o si臋: - jak si臋 bawi膰, - jak planowa膰 ruch, - jak utrzymywa膰 cia艂o w r贸wnowadze,鈥 jak skoordynowa膰 ruchy r膮k i n贸g, - jak pom贸c swoim systemom zmys艂owym w dostarczeniu m贸zgowi bod藕c贸w koniecznych do rozwoju.

Dziecko uczy si臋 wykonywania celowych reakcji adaptacyjnych. Wi臋kszo艣膰 dzieci w spos贸b naturalny odkrywa odpowiedni rodzaj zabawy. Dziecko z powa偶nymi deficytami w zakresie integracji sensorycznej wygl膮da na wyhamowane, niezdolne do reagowania i dzia艂ania i ma trudno艣ci z prawid艂ow膮 dojrza艂o艣ci膮 w zakresie zabawy i samoobs艂ugi.

Tak wi臋c podczas dokonywania oceny dziecka i podczas sesji terapeutycznych, pilnie obserwuj膮c dziecko, nieustannie zadawaj sobie nast臋puj膮ce pytania:

1.    Czy dziecko cieszy si臋 z danej aktywno艣ci; czy reaguje na ni膮 w spos贸b celowy?

2.    Czy dzi臋ki tej aktywno艣ci czego艣 si臋 uczy i lepiej organizuje?

3.    Czy ta aktywno艣膰 sprzyja rozwojowi?

4.    Czy podczas ka偶dej sesji terapeutycznej daje si臋 zaobserwowa膰 pewne oznaki post臋pu?

5.    Czy wprowadzi艂e艣 odpowiedni poziom aktywno艣ci terapeutycznych, czy nie s膮 zbyt 艂atwe lub zbyt trudne? Czy ca艂a sesja terapeutyczna stanowi dla dziecka wyzwanie, czy nie jest zbyt trudna lub zbyt 艂atwa?

Na pocz膮tku pomagaj dziecku wzi膮膰 udzia艂 w aktywno艣ciach terapeutycznych, stopniowo wycofuj si臋 pozwalaj膮c mu po trochu przej膮膰 kontrol臋 i nauczy膰 si臋 samodzielno艣ci w wykonywaniu danej czynno艣ci. Dzi臋ki temu zauwa偶ysz post臋p. Dziecko potrzebuje czasu na przystosowanie si臋 do danej aktywno艣ci i na eksplorowanie w艂asnych wewn臋trznych mo偶liwo艣ci.

Ten 鈥瀢ewn臋trzny p臋d鈥 dziecka b臋dzie stopniowo si臋 ujawnia艂.

132


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
IMG?05 stwierdzi膰, 偶e uczyni艂o post臋p. Na przyk艂ad: na pocz膮tku terapii dziecko jedynie biega po pok
skanuj0009 mo偶na stwierdzi膰, 偶e wp艂yw temperatury na wsp贸艂czynnik podzia艂u nie jest znacz膮cy, je偶eli
IMGu08 zcc; ypospolit<-j Polskiej 艢wiadectwa Ochronnego, stwierdzaj膮cego, 偶e prnwo ochronne na ww
Stwierdzono, 偶e du偶y wp艂yw na Tp stali ma obr贸bka cieplna, mianowicie stal konstrukcyjna niskostopow
30 tury, czasu oraz rodzaju materia艂u [13]. W wyniku tych bada艅 stwierdzono, 偶e podstawowy wp艂yw na
60693 IMG?83 Analizuj膮c dalej poszczeg贸lne, skar偶one okoliczno艣ci nale偶y stwierdzi膰, 偶e materia艂 dow
Zdj?cie089 Stwierdzono, ze u oko艂o 1/3 cierpi膮cych na zaburzenia od偶ywiania, takie Jak anoreksj
DSC03913 resize Przegl膮d materia艂贸w pozwala stwierdzi膰, 偶e tak jak i na innych H
2009 03 21 2116 02 Prakseologia - teoria sprawnego dzia艂ania W wyniku bada艅 E. Mayo stwierdzono, 偶e
468,469 468Teorie literatury HM czynowo-skutkowej: p艂e膰 biologiczna / p艂e膰 kulturowa, stwierdzaj膮c,
na pocz膮tku zapowiada艂o si臋 艣rednio, bo nauczycielka stwierdzi艂a, 偶e z angielskim jest na bakier, al
P1170403 (2) 70 Jan D膮browski Przegl膮d materia艂贸w pozwala stwierdzi膰, 偶e tak jak i na innych^ obszar

wi臋cej podobnych podstron