27675 Jeżdze motorowerem Komar9

27675 Jeżdze motorowerem Komar9



I

łów ustawiona jest tak, że gwarantuje wygodę jazdy, możemy przystąpić do regulacji usytuowania kierownicy. W tym celu zluzowu-jemy śruby mocujące kierownicę, następnie siadamy na motoro-werze w pozycji lekko pochylonej do przodu i opieramy wyprostowane ręce na kierownicy. Jeżeli długość naszych rąk nie odpowiada odległości do rączek kierownicy przeprowadzamy regulację -przez jej przekręcenie. Wraz z obrotem kierownicy zmienią swoje położenie zamocowane na niej dźwigięnki, musimy więc dostoso-wać ich położenie tak, żeby przylegały do wyciągniętych- dłoni w chwili gdy siedzimy na motorowerze z wyprostowanymi ramionami. Tylko takie położenie dźwigienek zapewni nam możliwość vj szybkiego manipulowania nimi. Tymczasem bardzo często widzi się motorowery ze źle ustawionymi kierownicami i dźwigienkami. Szczególnie młodzi ludzie mają tendencję do ustawiania pałąka kie- *1 równicy w płaszczyźnie poziomej, grożącej przy większych skrętach uderzeniami kierownicy o zbiornik. Często widzi się też dźwig-nic umieszczone pod spodem kierownicy w pozycji wiszącej. Takie stylizowanie motoroweru na pojazd wyścigowy może okazać się dla użytkownika bardzo niebezpieczne w sytuacji grożącej wypadkiem. Taka sytuacja może się przecież zawsze zdarzyć. Dlatego 4 jeszcze raz zachęcamy gorąco do poważnego potraktowania powyższych uwag i ustawienia .wszystkich mechanizmów sterujących^ w pozycji jak najdogodniejszej i gwarantującej zachowanie bez- pieczeń5iwa jazdy.

3.4. Przygotowanie motoroweru do jazdy

Zanim wyruszymy motorowerem w drogę, musimy wpierw % sprawdzić działanie jego mechanizmów. W tym celu należy wykonać następujące czynności:

1.    Sprawdzić czy w zbiorniku znajduje się wystarczająca ilość ^

paliwa. Sprawdzamy oczywiście po odkręceniu nakrętki wlewu. M Po nabraniu większego doświadczenia sprawdzanie będziemy mogli wykonywać bez odkręcania nakrętki, słuchając jedynie „chlupolania” paliwa w zbiorniku przy poruszaniu motorowerem.    /

2.    Sprawdzić stan oleju w skrzynce biegów i komorze sprzęgła. Czynność tę wykonujemy przez odkręcenie wkrętu 2 (rys. 4-1)

i stwierdzenie czy poziom oleju sięga dolnej krawędzi otworu.

W przypadku gdy poziom jest niższy, należy go uzupełnić olejem wymienionym w punkcie 4.2. Nie wolno użytkować motoroweru w przypadku niższego poziomu oleju. Czynność sprawdzenia wykonujemy przy zakupie motoroweru oraz gdy zachodzi podejrzenie, że mógł nastąpić ubytek oleju.

3.    Sprawdzić ciśnienie powietrza w ogumieniu. W razie potrzeby ciśnienie należy uzupełnić, gdyż jazda przy zbyt niskim ciśnieniu jest dla opon bardzo szkodliwa.

4.    Sprawdzić działanie hamulców. W przypadku mało skutecznego hamowania należy dany hamulec wyregulować.

5.    Sprawdzić dokręcenie ważniejszych połączeń śrubowych, szczególnie nakrętek kół i śrub kierownicy.

C. Sprawdzić działanie sygnału dźwiękowego. Do nowych motorowerów wytwórnia nie zakłada ogniw zasilających ze względu na możliwość wyczerpania się energii podczas magazynowania. Sposób zakładania ogniw podany Jest w punkcie 7.9.1.

7. Sprawdzić instalację elektryczną i światła. Sprawdzenie tych elementów jest możliwe dopiero po uruchomieniu silnika.

3.5. Uruchomienie silnika

Po przygotowaniu motoroweru do jazdy możemy przystąpić do

uruchomienia, czyli mówiąc popularnie "zapalenia silnika”. Czynność tę należy wykonać w następujący sposób:

1.    Otworzyć kran paliwa przez przekręcenie pokrętła w pozycję pionową. Widoczna na korpusie literka O oznacza otwarcie kranu, -i

2.    Kilkakrotnie nacisnąć przycisk pompki rozruchowej gażnika. Przy uruchamianiu silnika zimnego wystarczy 2 lub 3-krotne naciśnięcie przycisku. Przy uruchamianiu silnika ciepłego nie należy używać pompki rozruchowej. Przycisk pompki rozruchowej znajduje się po lewej stronie gażnika. Dojście do przycisku znajduje się w lewej osłonie silnika, przez wydęty do tego celu otwór.

3.    Sprawdzić czy motorower nie jest na biegu. W okienku korpusu rączki biegów powinna być widoczna cyfra 0.

4.    Rączkę pokrętną gazu obrócić o około pół obrotu do siebie.

5.    Ustawić pedał w górnej pozycji i energicznym naciśniędem uruchomić silnik. HI"«!

Jeżeli motorower jest sprawny rozruch silnika powinien nastąpić po dwóch, najwyżej trzech naciśniędaćh pedału. W czasie dużych mrozów lub bardzo gorących dni mogą wystąpić przy rozruchu pewne trudności W pierwszym przypadku uruchomienie silnika jest ciężkie dlatego, że niska temperatura utrudnia parowanie benzyny i tworzenie się mieszanki paliwowej. W drugim przypadku, tzn. podczas upałów, trudności rozruchowe mogą wystąpić na skutek tzw. „zalania” silnika, polegającego na nadmiernym wzbogaceniu mieszanki.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Jeżdze motorowerem Komar9 I łów ustawiona jest tak, że gwarantuje wygodę jazdy, możemy przystąpić d
86703 Jeżdze motorowerem Komar8 Po prawej stronie kierownicy znajduje się również rączka pokrętna 2
71414 Jeżdze motorowerem Komar2 Siodło przymocowane jest do rury podsfodłowej 2. W dolnej części ru
67549 Jeżdze motorowerem Komar3 jącym pręcie. Oznacza to, że tłok znajduje się 3 mm przed ZZ. Jest
Jeżdze motorowerem Komar1 Jeżeli kondensator pozwoli się przesunąć, oznacza to że jest obluzowany.
15789 Jeżdze motorowerem Komar6 wyprzedzać nawet wtedy, gdy z przeciwka nadjeżdża inny pojazd. Taki
Jeżdze motorowerem Komar6 k Zasada działania gaźnika jest Identyczna jak zasada działania rozpylacz
Jeżdze motorowerem Komar9 gacenie mieszanki, wykręcanie — jej zubożenie. Jest to regulacja dokładna
Jeżdze motorowerem Komar8 Lampa tylna zamocowana jest na tylnym błotniku. Służy ona do ostrzegania
Jeżdze motorowerem Komar0 raźnie dla usunięcia niedomagania można końce sprężyny przygiąć, tak żeby
Jeżdze motorowerem Komar7 8.3. Koła Motorower wyposażony jest w dwa koła umieszczone w jednej płasz

więcej podobnych podstron