87308 ksiazka(034)

87308 ksiazka(034)



/zob. rozdział "Wymontowanie ailnika"/, ustawić go na stanowisku, spuścić z miski olejowej olej, obrócić silnik 1 zdjąć miskę olejową. Następnie wykręcić śruby mocujące pompę oleju i wyjąć ją razem ze smokiem.

Wmontowanie pompy oleju w silnik wykonuje się w kolejności odwrotnej do opisanej wyżej.

demontaż i montaż

Zamocować ostrożnie pompę oleju w imadle, by nie uszkodzić jej kadłuba, po tym należy:

-    wykręcić śruby 1 zdjąć smok razem z zaworem redukcyjnym ciśnienia oleju;

-    zdjąć pokrywę 3 /rys. 2-68/ z kadłuba pompy i wyjąć z niego wałek z kołem zębatym napędzającym i koło zębate napędzane.

Rys. 2-68. Demontaż pompy oleju:

1 - zawór redukcyjny; 2 - sprężyna; 3 - pokrywa; 4 - kadłub; 5 - wałek

Przy montażu również oatrożnie zacisnąć kadłub pompy w imadle i wykona' następujące czynności ;

-    wstawić w obudowę pompy wałek z kołem zębatym napędzającym, a koło zębate napędzane założyć na oś w kadłubie;

-    przykręcić pokrywę kadłuba, zamocować zawór redukcyjny wraz ze sprężyną i zamocować smok oleju do kadłuba pompy.

Uwaga. Po zmontowaniu pompy 1 pokręcaniu jej wałka od ręki koła zębate pompy winny obracać się płynnie i bez zacinać.

Weryfikacja części pompy

Po demontażu wszystkie części pompy umyć w nafcie lub benzynie i przedmuchać sprężonym powietrzem, następnie obejrzeć kadłub 1 pokrywę pompy; przy stwierdzeniu pęknięć części wymienić .

Za pomocą kompletu szczelinomierzy sprawdzić luz między zębami kół pompy, oraz między zewnętrznymi średnicami kół zębatych a ściankami kadłuba pompy/rys. 2-69/. Luz ten winien być odpowiednio 0,15 mm /dopuszczalny do 0,25 mm/ i 0,11-0,18 mm /dopuszczalny do 0,25 mm/. Jeżeli luzy przekraczają wielkości podane,to należy wymienić koła zębate i ewentualnie również kadłub pompy.

Rys. 2-69. Sprawdzenie luzu promieniowego w pompie oleju

Rys. 2-70. Sprawdzenie luzu osiowego w pompie oleju

Za pomocą szczelinomierza i liniału /rys. 2-70/ sprawdzić luz między czołami kół zębatych i płaszczyzną podziału kadłuba. Luz ten winien być w granicach 0,066-0,161 mm /graniczny dopuszczalny 0,2 mm/. Jeżeli jeBt większy niż 0,2 mm,to wymienić należy koła zębate lub kadłub, zuleżnie od tego, która ze współpracujących części uległa większymu zużyciu.

Po pomierzeniu części określić luz między kołem zębatym napędzanym a Jego osią. Luz ten winien być 0,017-0,057 mm /dopuszczalny do 0,1 mm/. Sprawdzić luz między wałkiem pompy a otworem w kadłubie. Luz ten winien być w granicach 0,016-0,055 mm /graniczny - do 0,1 mm/. Gdy luzy przekraczają wymiary graniczne - wymienić zużyte części .

36 -


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
IMG 60 110 Część 2, rozdział IV wiadamy; ustawicznie wyrazów na złe używamy i nie masz tak zdrożnych
Fizyka jądrowa w ośrodku warszawskim (rozmowa ze Zdzisławem Wilhelmim) ślą o ustawieniu go na wiązce
ksiazka(005) SILNIK i ROZDZIAŁ II.SILNIK Rysunek 2-1 i 2-2 przedstawiają przekrój wzdłużny i poprzec
Rozdział 2 Rysunek 2.1 Tablica ustawień lokalizacji (AutoCAD 2010) Wprowadzanie danych odbywa się w
ksiazka(005) SILNIK i ROZDZIAŁ II.SILNIK Rysunek 2-1 i 2-2 przedstawiają przekrój wzdłużny i poprzec
034 035 Rozdział III riięzne to przede wszystkim zdolność posługiwania się narzędziami, metodami,
ksi??ka ekonomia3 318 Rozdział XIII. Międzynarodowa równowaga i nierównowaga płatnicza4. Krótkookr
ksi??ka ekonomia5 322 Rozdział XIII. Międzynarodowa równowaga i nierównowaga płatnicza5.1. Czynnik
76 76 (zob. rozdział 2.3.2.5.1.). [i^siyrkt
76 [instynkt]. [kuuśt],

więcej podobnych podstron