75549 ksiazka(056)

75549 ksiazka(056)



uszkodzenie pierścienia uszczelniającego tłoków pompy lub cylindra wyprzęgającego.

Przy odpowietrzaniu:

-    poziom płynu w zbiorniczku układu hydraulicznego wyprzwgnika winien być wyżej niż otwór rurki łączącej zbiorniczek z pompą wyprzegnika:

-    koniec rurki do odpowietrzania winien przez cały czas być zanurzony w płynie.

Po odpowietrzeniu uzupełnić płyn w zbiorniczku do poziomu dolnej krawędzi gardzieli wlewu.

WYMONTOWANIE I WMONTOWANIE SPRZĘGŁA

Y/ymontowanie. Wymontować uprzednio skrzynkę biegów /zob. "Skrzynka biegów"/. Wykręcić śruby i zdjąć oprawę sprzęgła razem z pierścieniem dociskowym. Przy tym nie wolno podnosić zespołu za oporowy kołnierz sprężyny dociskowej.

Wmontowanie sprzęgła wykonać w kolejności odwrotnej, przy tym:

-    sprawdzić stan łożyska osadzonego w gnieź-dzie wału korbowego i w razie potrzeby wymienić Je;

-    sprawdzić stan wielowypustów w piaście tarczy sprzęgła i na wałku sprzęgłowym skrzynki biegów. Wielowypusty oczyścić i nasmarować cienko smarem stałym JICU-15 lub J1MT0JI-24 ;

-    ustawić tarczę sprzęgła częścią wystającą piasty z rowkiem pierścieniowym ku skrzynce biegów i wypośredkować tarczę względem łożyska za pomocą trzpienia A.70081, imitującego koniec wie-lowypuatowy wałka sprzęgłowego /rys. 3-4/.

Rys. 3-5. Sprawdzanie zużycia sprzęgła:

1 - oporowy kołnierz sprężyny dociskowej; 2 -centralna sprężyna dociskowa; 3 - pierścień dociskowy; 4 - pierścień

pujący tarczę sprzęgła. Po przykręceniu oprawy sprzęgła do podstawy kontrolnej wykonaó cztery próby wyłączenia sprzęgła, naciskając z siłą 1400 N /140 kG/ na kołnierz oporowy sprężyny sprzęgła. Skokowi wyłączenia 8 mm winien odpowiadać skok pierścienia dociskowego na wysokość 1,6 - 1,7 mm /minimalny dopuszczalny - 1,4 mm/.

Odległość od podstawy kontrolnej do powierzchni roboczej pierścienia ciernego kołnierza oporowego wynosić powinna 40 - 43 wra. Podczas eksploatacji samochodu wskutek zużywania się powierzchni tarcz sprzęgła wymiar ten stopniowo powiększa się. I jeżeli odległość ta osiągnie 48 mm lub skok pierścienia dociskowego będzie mniejszy niż 1,4 mm, to oprawę w komplecie z pierścieniem dociskowym należy wymienić.

Okładziny cierne tarczy sprzęgła kwalifi-

I

Rys. 3-4. Środkowanie tarczy sprzęgła trzpieniem A.70081:

1 - koło zamachowe; 2 - sprzęgło kompletne; 3 -trzpień A.70081

WERYFIKACJA SPRZĘGŁA

Stan techniczny sprzęgła sprawdza się na specjalnej podstawie kontrolnej, która imituje koło zamachowe silnika 1 ma metalowy pierścień pośredni 4 /rys. 3-5/ o grubości 8,2 mm, zastę-

Rys. 3-6. Wymiana okładzin ciernych tarczy sprzęgła:

1 - oprawka 67.7851.9500; 2 - tarcza sprzęgła;

3 - prowadnik 67.7822.9517

- 58 -


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
ksiazka(056) uszkodzenie pierścienia uszczelniającego tłoków pompy lub cylindra wyprzęgającego. Przy
f uszkodzenie gumowych uszczelek (pierścieni) złącza
Photo0012 pompy) pierścienia ślizgowego 4. Oba pierścienie uszczelnione są dodatkowo pierścieniami g
Tłok Sworzeń tłokowy Pierścienie uszczelniające Pierścień zgarniający Koło
PIERŚCIENIE TŁOKOWE Pierścienie uszczelniające - uszczelniają przestrzeń nad tłokiem i odprowadzają
39295 Rydzanicz (102) ab Rys. 13.10 Położenie pierścienia uszczelniającego w przypadku zabezpiecze
instrukcja N126de 3 Łożysko stożkowe 30203 I Łożysko stożkowe 30204 Pierścień uszczelniającyRys. 3
skanuj0272 Kominy 271 Jeżeli zastosujemy górną część komina z pierścieniem uszczelniającym jako elem
Skany1 JrT!LL Rys. 19.8. Schemat dławnicy z pływającymi pierścieniami uszczelniającymi; 1 — .pływaj

więcej podobnych podstron