48555 ksiazka(159)

48555 ksiazka(159)



kręcić śruby i zdjąć pokrywę 1 razem ? wirnikiem

16.

Odłączyć pokrywy po stronie komutatora od obudowy. Wyjąć zaślepkę gumową 2 dźwigni z pokrywy, wyjąć zawleczkę i oś dźwigni 3 uruchamiającej rozrusznik, po tym wyjąć dźwignię oraz wirnik z pokrywy.

Aby zdjąć z wirnika sprzęgło należy usunąć pierścień osadczy npod pierścienia ograniczającego 21 /rys* 7-13/. Sprzęgło można rozmontować po zdjęciu z piasty sprzęgła podkładki ustalającej-

Po rozmontowani u przedmuchać czw 'ci rozrusznika sprężonym powietrzem 1 wytrzeć.

f! e ry f i k a c j a i na praw a

Wirnik. Sprawdzić raegnmiorzem lub za pomocą lampy kontrolnej zasilanej napięciem 220 Vt czy nie ma zwarcia uzwojenia wirnLka z masą .

Napięcie podłącza się poprzez lampy do płytek komutatora 1 do rdzenia wirnika, 'upaleni'* niy lampy świadczy o zwarciu uzwojenia lub działek komutatora z masą . Przy pomiarze megomlełzem jego wskazania winny być nie mniejsze od 10 kii . Wirnik wykazujący zwarcie na manę wymienić na nowy.

Przy użyciu specjalnego przyrządu sprawdzić, czy nie ma zwarcia między sekcjami uzwojenia wirnika lub między działkami komutatora, jak również czy wyprowadzenia sekcji nie są oderwane w miejscach lutowali do działek komutatora.

Obejrzeć powierzchnię roboczą komutatora i sprawdzić Jej bicie w stosunku do czopów wału /rys. 7-17/. Zanieczyszczoną lub onaloną powierzchnię komutatora oczyścić drobnoziarnistym papierem ściernym. Jeżeli uszkodzenia powierzchni są znaczne lub bicie przekracza 0,06 mm, to należy przetoczyć komutator na tokarce, usuwając Jak można najmniejszą warstwę metalu. Po przetoczeniu oszlifować komutator drobnoziarnistym papierem.

Sprawdzić bicie rdzenia względem czopów

Rys. 7-17. Sprawdzanie bicia komutatora przy użyciu czujnika wału. Jeżeli jest ono większe niż 0,08 mm - to wirnik należy wymienić.

Sprawdzić stan powierzchni wiciowypustów i czopów wału wirnika. Nie powinno być na nich zadziorów, wgnieceń lub nadmiernego zużycia. Jeżeli na wielowypuntach wału stwierdzi się ślad barwy żółtej od tulei zębnika, to należy go usunąć drobnoziarnistym papierem, aby nie był przyczyną zacinania się zębnika na wale.

Sprzęgło jcćnokicrunkowe. Zęby zębnika sprzęgła nie mogą mieć nadmiernego zużycia. Jeżeli na pracujących ntrOnach zębów stwierdzi się wgniecenia, zbicia, to przeszlifować należy zęby drobnoziarnistą ściernicą o małej średnicy. Kółko zębate /zębnik/ powinno się lekko obracać względom piasty sprzęgła, ale tylko w kierunku obracania sit wirnika w czasie uruchamiania silnika.

Jeżeli części sprzęgła są znacznie uszkodzone lub zużyte,to jc wymienić nn nowe.

StoJan. Sprawdzić megnraierzem lub lampą kontrolną zasilaną :20 V, czy nie ma zwarcia uzwojenia stojana z maną . Napięcie podłącza się poprzez lampę do wyprowadzenia uzwojenia l obudowy stojana. Jeżeli lampa zapali się lub megomierz wskazuje porność mniejszą od 10 kS2 , jak też, gdy uzwojenie wykazuje ślad przegrzania /poczernienie izolacji/, to uzwojenie należy wymienić.

W celu wymiany cewek uzwojenia stojana należy zdjąć nahiegunniki, wykręcając uprzednio wkrętakiem wkręty mocujące. Przed zdjęciem nabiegunników wykonać nn obudowie i nabiegunnikach znaki, aby przy montażu ustawić je na poprzednie miejsca.

Przed zakładaniem cewek uzwojenia zaleca się .jo nagrzać do 50°C, aby nadać Im elastyczność i ułatwić Lr.h ułożenia na nabiegunnikach. Nabiegun-niki winny być dokręcone wkrętami do oporu, aby odstęp między wirnikiem i nabiegunnikami był zachowany w poprzedniej wielkości, tzn. 0,38 mm, sprawdzany szczelinomierzem.

Po zamocowaniu nabiegunników sprawdzić między niinl wewnvtx*zną średnicę, która winna być w granicach 67,00 - 67,97 mm. Oprócz tego, za pomocą sprawdzianu tłokowego o 0 67,66 mm sprawdzić współ-osiowość obudowy i nabiegunników. Sprawdzian winien swobodnie wchodzić i przekręcać się między nabiegunnikami przy wprowadzeniu do wewnątrz obudowy. Jeżeli powyższe wymaganie nie jest spełnione, to należy ponownie przeprowadzić montaż nabie-gunnikćw, ponieważ złożone były nieprawidłowo.

Zabrania się roztaczanie nabiegunników.

Pokrywy. Sprawdzić, czy pokrywy nie mają pęknięć. Jeżeli są - wymienić pokrywy na nowe. Sprawdzić stan tulei w pokrywach. Jeżeli są nadmiernie zużyte, to wymienić pokrywy w całości lub tylko tuleje. Nowe tuleje po wciśnięciu rozwiercić do 12f015+0#015 nim. Aby wymienić tuleje w pokrywie ze strony komutatora należy uprzednio wyjąć zaślepkę.

- 161 -


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
48555 ksiazka(159) kręcić śruby i zdjąć pokrywę 1 razem ? wirnikiem16. Odłączyć pokrywy po stronie k
ksiazka(159) kręcić śruby i zdjąć pokrywę 1 razem ? wirnikiem16. Odłączyć pokrywy po stronie komutat
star266191 Układ kierowniczy 191 3.    Odkręcić cztery śruby i zdjąć pokrywę górną&nb
ksiazka(140) KOREKTOK HAMOWANIA KÓŁ TYLNYCH WYMONTOWANIE I WMONTOWANIE Odłączyć drążek 12 /rys. 6-22
Zdj?cie1593 Elementy sygnalizacyjne i sterujące są ukryte pod pokrywą. Aby zdjąć pokrywę należy odkr
ksiazka(044) Demontaż Raźnika Zdjąć sprężynę powrotną 7 /ryo. 2-91/ dźwigni, ograniczającej otwarcie
Obraz1 (48) OBSŁUGA • Zdjąć pokrywę obudowy kluczyka w kierunku strzałki. • Wyjąć zużyte baterie z
BEZPIECZEŃSTWO * BEZPIECZEŃSTWO * Usytuowanie apteczki Aby uzyskać do niej dostęp, zdjąć pokrywę

więcej podobnych podstron