kurmaz010

kurmaz010



Tabl. 1.1.1. Orientacyjne wartości współczynników sprawności 7] [16]

1 Rodzaj przekładni

! Zamknięta Otwarta

Walcowa przekładnia zębata *

: 0,96*0,98 0,92*0,94

Stożkowa przekładnia zębata *

| 0,95*0,97 j 0,91*0,93 i

Przekładnia planetarna I-st *

| 0,90 *0,95 |

Il-st *

| 0,85*0,90

Przekładnia ślimakowa

- niesamobamowna Z\=\

0,65*0,70 i 0,50*0,60

; Z\-2

0,70*0,75 0,60*0,70

Z,= 4

0,85*0,90 '

- samohamowna Zi= 1

0,4 0,3

Przekładnia łańcuchowa

0,95*0,97 : 0,90 v 0,93

Przekładnia cierna

0,90*0,96 ! 0,70*0,85

j Przekładnia pasowa

- o pasie klinowym

0,94*0,96

- o pasie płaskim

0,95*0,97

Łożyska toczne (jedna para)

0,990*0,995

Łożyska ślizgowe (jedna para)

- o tarciu płynnym

0,990*0,995

- o tarciu mieszanym

0,975*0,985

Sprzęgła

0,97*0,98

• Wartości współczynników sprawności przekładni są podane bez uwzględnienia sprawności łożysk.

Tabl. 1.1.2. Orientacyjne wartości przełożeń u przekładni jednostopni owych [20]

Rodzaj przekładni

Przełożenie

i zalecane

max

i Zębata zamknięta **

2,5 *6,0

- o kołach walcowych

8

i - o kołach stożkowych

2*3

5

Zębata otwarta

- o kołach walcowych

4*7

12

- o kołach stożkowych

3*5

7

Ślimakowa ” Zx-\

28*50

80

\ Z\~ 2

14*40

60

Z\-4

8*30

40

Pasowa

2*5

7

Łańcuchowa ***

2*6

8

•* Zalecane przełożenia wg PN (tabl. 1.5.2.5).

Uwaga! Ze znormalizowanych wartości przełożeń przekładni zębatych korzysta się w przypadkach projektowania reduktorów przy ich masowej produkcji.

*** Zalecane przełożenia wg PN (tabl. 1.4.1.2).

Tabl. 1.1.3. Polecenia dla podziału przełożenia dla reduktorów i napędów [9], [16], [32]

Reduktory jednostopniowe

(tabl. 1.1.2)

Reduktory stożkowo-walcowe

“st<uw (usi - 0,9 / u0)

Reduktory walcowe 2-stopmowe

u0$45 (łwśĆO) (rys. 1.1.2)

Reduktory walcowe 3-stopniowe

uo$2Q0 (Um„«c300)

(u,>U2>U3; ^Ml<V/W2<'^M3) (rys. 1.1.2)

Reduktory walcowe wielostopniowe

Ua=UrU1.Uy..

(u1>u2>u3- ; V'Ml<fMz<V'M3-'

Napęd z wykorzystaniem pasowej przekładni i reduktora jednostopniowego (rys. 1.1.1)

Upp<upz (Upp~0,9/uo)

Tabl. 1.1.4. Obciążenie wałów schematu układu napędowego (rys. 1.1.1)

r*. kw i

Dj, 1/min

Tj, N-m

dj, mm

1 7'- !

n& =

Ts = 9550 Ps /n%

d, - (tabl. 1.2,2)

r,= 9550P1/n1

drd.

P2=FcVpp !

n2^ni/Upp

T2= 9550 P2/T) 2

\ dj=2~\lOiTj/(0,2kg)

! Fi = P2Vp2-Vi

n^n2/upz

T2= 9550 P3/n 3

, U-2.3)

| Pl>P2>Pj i

ni>a2>n3

1 Tl<Tz<T2

d2<d3

Rys. 1.1.2. Polecenia dla podziału przełożenia na poszczególne stopnie dla walcowych 2- i 3-stopniowych reduktorów [15], [16]

*•** Poleca się obliczenia prowadzać wg mocy obliczeniowej Pso.



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
kurmaz010 Tabl. 1.1.1. Orientacyjne wartości współczynników sprawności r [16] Rodzaj przekładni
010 3 Tabl. 1.1.1. Orientacyjne wartości współczynników sprawności r; [16] Rodzaj
010 3 Tabl. 1.1.1. Orientacyjne wartości współczynników sprawności 7j [16] Rodzaj
010 2 Tabl. 1.1.1. Orientacyjne wartości współczynników sprawności 77 [16] Rodzaj
Str012 (7) 12 Tabl. 2.1. Orientacyjne wartości współczynników sprawności 77, wg [5, 10, 15,42,49,52]
Tabl. 1,1.1. Orientacyjne wartości wspWczynników sprawności (77) [u] Rodzaj
Str012 (7) 12 Tabl. 2.1. Orientacyjne wartości współczynników sprawności 77, wg [5, 10, 15,42,49,52]
IMG00012 12 Tabl. 2.1. Orientacyjne wartości współczynników sprawności 77, wg [5,10,15,42,49,52] Tab
CCI20101229016 f Tabela _3, f Orientacyjne wartości współczynnika sprawności tj ! Wydłużenie rzec
14566 skanuj0367 Tablica 14.1 Orientacyjne wartości współczynnika przeciążenia K dla sprzęgieł [wg 1
P3073612 Przybliżone wartości współczynnika przejmowania ciepła Rodzaj czynnika h wWk Powietrze l
skanuj0005 (4) Orientacyjne wartości współczynnika intensywności chłodzenia H dla różnych ośrodków

więcej podobnych podstron