68900 mowisz masz (119)

68900 mowisz masz (119)



123


ZACHĘCAJ DO WSPÓŁPRACY

Debra skupiła się więc na bułkach, a inni goście również stwierdzili, że ich pie-;zywo było nieco czerstwe. Skontaktowała się z szefem piekarni, umówiła się, że zoranie zrobiona nowa partia bułek, i nadal prowadziła swoje rozmowy telefoniczne, które miały pomóc w przyspieszaniu procesu poprawiania jakości obsługi w hotelu.

Najlepszą drogą do wzmocnienia i ulepszenia wszystkich relacji jest zatrzymanie się i zastanowienie. Czy dotyczy to relacji z klientem, kolegą z pracy, ze współmałżonkiem czy też z przyjacielem, dowiedz się dokładnie, na czym stoisz, i dokonaj ulepszeń tam, gdzie są one potrzebne. Chcąc poprawić jakikolwiek rodzaj relacji, musisz znaleźć czas, aby zapytać o szczerą, pełną informację zwrotną na temat tezo, w jaki sposób możesz poprawić stan rzeczy.

Informacja zwrotna często pojawia się na Twojej drodze nawet wtedy, kiedy o nią nie prosisz. Może mieć ona charakter krytyczny i może być sformułowana w ostry sposób. Ważne jest, abyś po usłyszeniu krytyki, natychmiast dał znać drugiej stronie, że chętnie przyjmujesz uwagi. Nie oznacza to, że na pewno zgodzisz się z nimi czy uznasz je za słuszne. Istotne jest, aby otwarte były kanały komunikacyjne oraz by druga osoba wiedziała, że szanujesz jej punkt widzenia.

Proponuję dwustopniowy dialog. Najpierw powiedz:

„Naprawdę cieszę się, że mi o tym mówisz, i chcę wiedzieć, jak się czujesz.

Dziękuję Ci za to, że czujesz się wystarczająco swobodnie, by powiedzieć

mi, co naprawdę myślisz”.

Następnie kontynuuj, pytając o konkrety. Nie odrzucaj krytyki po usłyszeniu ogólników. Zamiast tego pytaj o więcej szczegółów.

„Pomóż mi, proszę, zrozumieć, dlaczego tak się czujesz? Co takiego zrobiłem, że

spowodowałem taką reakcję? Chcę uważać na to w przyszłości”.

Specjaliści od obsługi klienta, doradcy zajmujący się produktywnością pracowników oraz terapeuci rodzinni stale przypominają nam, abyśmy pytali, jak możemy poprawić nasze relacje. To dobra rada. To, w jaki sposób pytasz, jest niemal tak samo ważne, jak samo pytanie. Przyjmij, że mogłoby iść Ci lepiej w jakimś obszarze Twojej relacji, a potem zapytaj, o jaki dokładnie obszar chodzi. Nie pytaj, czy wszystko jest w porządku; pytaj, w jaki sposób możesz coś ulepszyć.

Szybka powtórka

Co możesz zrobić już teraz?

Uczyń swoim codziennym nawykiem zadawanie przynajmniej jednego pytania polepszającego relację.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
mowisz masz (119) 123 ZACHĘCAJ DO WSPÓŁPRACY Debra skupiła się więc na bułkach, a inni goście równie
41375 mowisz masz (125) 129 ZACHĘCAJ DO WSPÓŁPRACY Elementem większości sytuacji konfliktowych są wy
mowisz masz (107) 111 ZACHĘCAJ DO WSPÓŁPRACY mzeżywać błogosławieństwo dobrej koniunktury. Mój przyj
mowisz masz (111) 115 ZACHĘCAJ DO WSPÓŁPRACY •■strzymując się od wypowiadania własnych opinii, by un
mowisz masz (113) 11 7 ZACHĘCAJ DO WSPÓŁPRACY Zamiast mówić: „Chcę dać każdemu szansę, aby zasugerow
mowisz masz (129) 133 ZACHĘCAJ DO WSPÓŁPRACY powiedz: „Zapraszam, aby wybrał pan taki sposób postępo
mowisz masz (133) 137 ZACHĘCAJ DO WSPÓŁPRACY wiedzieli, że odpowiedni nawóz będzie kosztował sto pię
mowisz masz (117) 121 ZACHĘCAJ DO WSPÓŁPRACY Które pytanie zachęci Twojego klienta do udzielenia peł
mowisz masz (121) 125 ZACHĘCAJ DO WSPÓŁPRACY Teraz powiedz głośno: „To, co mogę zrobić, to wydać pan
mowisz masz (125) 129 ZACHĘCAJ DO WSPÓŁPRACY Elementem większości sytuacji konfliktowych są wyimagin

więcej podobnych podstron