Obraz3

Obraz3



V /.tluwj ruchowa Spacer po lesie. Nauczyciel recytuje wiersz li I c wa i u I < >wsk iej A loże z obie żywy.

Dzieci w t /asie recytacji chodzą |h» sali ua palcach. (Jdy słyszy nazwy zwierz.|t leśnych (sarna, wiewiórka, dzięcioł) występujących w wierszu, naśladuj.) ich ruchy.

1). Lewandowska Może zo bieży my

Idźmy łeinq icieżktj cicho, cichuteńko może Zbliżymy uimiipko Z sarenki).

Może zahaczymy

winridicczkę mali), jak wesoło skacze zgidęzi nag,ih)ź.

I niech nikł po lesie nie gwiżdże, nic u\da może usłyszymy pukanie dzięcioła.

A może zasiewa między\sih)zkami iakii mały ptaszek, klóiego nie znamy.

I będzie nas witał wesołtj piosenką.

Tytko idźmy lasem cii lio, cichu lalko.

•I Słuchanie opowiadania M. Kownackiej O tym, jak Mit sjtorzijdzał spis (M. Kownacka Kazan ze słonkiem, Złota jesień, s. 102) ilustrowanego sylwetami zwierząt popizypinanych na makiecie lasu.

M. Kownacka O tym, jak Mii sporządzał spis

Napisał do A lisia /mm leśniczy:

- Z. u'ierzęta u> lesie trzebi jsolicz)/.

Kochany niedźinrJziu brunatny, ty ijeden do tego zdalny! Co więc tobie? Trudna rada! Mii okrakiem na pilili siada. Siada Mii na pieńku, liczy Ihmialeńku...

Trzy dni się mozolił, wreszcie nagryzmolił:

Spis „ludnoici lam"

I puchacz, Ct plomykówek, razem dużych i małp li sóurk    7

I wielki kopice mróiirk    /

osiem saren •    ft

dwa jelenie

myszy leśnych zatrzęsienie

X

(p


dzięciołów nie matu pojęcia, sześć dziupli do wynajęcia 11 tik byljeden, la z«/.// nurka, bo się banko - lęki „Kapturka " l.iuńrnii• łydzie w spisie, /k» fhwiylily mi się I drozdów śpiewaków było, jak maku, nleodlecitily!

Miodu w leśnej Kmi dla Misia nie starczy (brak pszczół)

< idzie sę głuszce i i ielrzewie, Ugo nikt do dzisiaj nie wie!

Hot suk przestrzegł borsuka! Nie mogłem icli odszukaś!

( )d wiewiórek >tz się roi!.Me skaczę ciągle, żadna nie j>ostei! Zajęcy, {kinie leśniczy, nikt łsez błędu niejhdiczy, a /hm\(d jest taki, że kryję się w krzaki.

Kukułki i wilgi latały, ale gdzieś się zadziały.

Sojka skrzeczy niecni rzeczy, że za morze {tołeciały!

11ówiadaję, żejeże f>oszly już spać. A liśteż się niedługo

wybierze!

Owady, niech jkin leśniczy miii sobie jH>liczy!

I.oś jest jeden    I

Żubry dwi    2

Niedźwiedźjeden, czylija    I

Razem    27


Je.ili co jest niedokładnie, poprawcie, a jakże!

Idzie jesień, dobranoc!

-    (idzie mnie szukać?

-    W^wtłYw/

lak się wam /xnloba tej leśnej „ludności" spis?

Czy się dobrze spisał przy tym spisie... A liś?

5. Ustalenie wrozmowic z dziećmi:

-    kolejności wydarzę 6 opowiadani^,

-    nazwy |>ostaci występujących w nim naz.wysi bronienia niedźwiedzia (gawra)

przyi zyny niemożności policzenia /wn i/.)t w lesie (duża ich liczba, zapadanie w sen zimowy ud.)

(p. Zabawa ruchowa rozwijająca wyobraźnię Kim jestem? Nauczyciel każdemu dziecku przyczepia na plecach kartkę, której nie widziało. Na kartkach narysowane są leśne zwierzęta dobrze znane dzieciom, występujące w wysłuchanym opowiadaniu. Dzieci muszą odgadnąć, jakim są zwierzęciem. W tym celu chodzą po sali i zadają pytania swoim kolegom, np.: Czy mam rogi? Czy mam ogon? itd. Pytania muszą być tak sformułowane, żeby odpowiedź brzmiała „tak" lub „nic" (II. Ikuun, Odkr)’wamy...,\.(t\).

V


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Obraz3 V /.tluwj ruchowa Spacer po lesie. Nauczyciel recytuje wiersz li I c wa i u I < >wsk i
15274 Obraz3 V /.tluwj ruchowa Spacer po lesie. Nauczyciel recytuje wiersz li I c wa i u I < >
Obraz3 (60) i. Zabawa ruchowa Spinor po losie. Nauczyciel recytuje wiersz li. I ow.liulowsku
60484 Obraz1 (47) 24,    SPACER PO ŁĄCE Obrazki: agrafka, aparat, ba ran, beczka, bu
PAUJEŁ miLDNER Podczas spaceru po lesie odkryć... Ilustracja Pawła Mildnera inspirowana jego książką
Jest piękna pogoda, świeci słońce i śpiewają ptaszki. Lis Bobik wyszedł na spacer po lesie. Spotkał
40 Dokumentacja nauczyciela klasy IV—VI Zagadnienia uzupełniające - Spacer po majątku
63983 Obraz4 Zabawa ruchowa Wysoko nisko Kic»l dzieci usl)s/.
Spacerkiem po muzyce. Ćwiczenia dla studentów i nauczycieli Autor: Lucyna Matuszak Włocławek
skanuj0020 „Łączenie się w grupy” Dzieci rozchodzą się po sali. Nauczycielka wypowiada jakąś liczbę

więcej podobnych podstron