30271 Obraz4 (58)

30271 Obraz4 (58)



TOriKNII* MARZANNY (fragment)

Niech rozćwicrka sit; przedwiośnie, dr/cwa w listki niech obros»;j, zmykaj, zimo, gdzie pieprz rośnie, bo sit; z tol>.| rozprawimy ostro!

Ze śpiewań, ze śmiechem, z |x>śpicchun» topimy ty z,imow;\ wiechę.

Spływaj żywo. mroźna panno, siostio Szronu Siwona.

Marzanno!

/.gubisz zimno na rozdio/u i zginiesz, w głębinie, aż w morzu, ho ej!

Hanna ł.*H Iiocka

y Wspólne wykonanie kukły marzanny z wykorzystaniem materiałów wymienionych w środkach dydaktycznych. Wycinanie sukienki ze ścinków materiału, naklejanie na niej elementów ozdobnych w kształcie kwiatów, listków, motyli. Wykonanie włosów / kawałków włóczki (można je zapleść w warkocze). Mocowanie cienieli* tów za pomoci| sznurka, taśmy klejącej, kleju.

•I. Zabawa z elementem równowagi ..Omiń kałuże’*.

5. Spacer z mar/anmi tlookola przedszkola, leżeli sjod|>owiednie w.minki .środowisko* we. można kukłę topie (z zachowaniem od|xiwicdnicli środków bezpieczeństwa).

(t. Wykonanie ćwiczenia graficznegoMarzanna, właściwe rozmieszczenie kwiatów na całej płaszczyźnie sukienki. ()bscrwowanic. w jaki sposób nauczyciel rysuje na tablicy linie faliste, wykonywanie takich samych ruchów w powietrzu i na jnullodze. Płynne rysowanie linii falistych na kartce w' książce.

PROPONOWANY ZAPIS W DZIENNIKU ZAJI^Ć

1.    Rozmowy na temat zaobserwowanych zmian zachodz.jcych w otoczeniu w okresie przedwiośnia. Zwracanie uwagi na kolory nieba ciemne chmury i jasny błękit, roztopy, bioto, silny wiali przeginający gałęzie drzew. Zachęcanie dzieci do mówienia o swoich obserwacjach poczynionych w drod/c do przedszkola i o tym, co można zobaczyć przez okno w sali przedszkolnej.

II.    I. Słuchanie wiersza II. I.achockłej topienie inun/inny Ocle: Poznawanie zwyczajów związanych z wiosennymi tradycjami ludowymi. Wspólne zastanawianie się, z czego można zrobić marzannę. Pomoce: wiersz Ił. Locliockicj Topieni*' marzanny. obrazek przedstawiający przedwiośnie i topienie marzanny.

2.    Wspólni* wykonanie kukły iiior/nnuy z wykurzy sianiem materiałów, takich jak: kijek, słoma, wcina, ścinki tkaniny, mule koraliki, gn/iki. ( cle: Wykazywanie pomysłowości w projektowaniu, knnstiuownuiu i modelowaniu tej postaci. Nabywanie umiejętności ws|)óld/ialaiiia w /cs|K)lc.

Zabawa z. elementem równowagi ..Omiń kałuże’’.

III.    Spacer z mar/auiii| dookoła pr/cds/kulu. lópienic marzanny z zachowaniem od* irowieduich środków osliożuośei. < zyniu* uczestnictwo w pielęgnowaniu zwyczajów

I jl ludowych. Wykonu nic ćwiczenia graficznego Marianna. Cele: Właściwe to f»M* w«/»nlc kwiatów nu całej powierzchni sukienki. Plenne rysowanie linii fnlislycl I 'Minie MU Ksnfżkti piyciolalka, cz. 3.,$. 13.

   MM l \ 2.

II MAI llili/wny wiosenne kwinty

linh/Ail /.AJI-O:

•    i )gli|diillic żywych okazów wiosennych tulipanów,

•    Wykonanie ćwiczeniu graficznego Inh/Miny.

•    / ihuwn dydaktyczna „Powiedz, co słyszysz?" |>ol;|c/ona ze słuchaniem wiersz Heli ny Hechleiowej Możezolhiczyniy.

MM)DKI DYDAKTYCZNI*:

•    iMliualnc okazy tulipanów o różnych kolorach, długościach łodyg, w pi|knc I o |o/ihylonych płatkach, w różnych gatunkach, naczynia / wodi| wyższe l nizs/i

•    illnhinka, paiyc/ek na |>odsiawce lub karton, nitka, nalepki, llamastiy.

•    iMstnnnenty perkusyjne ( jh» jednym dla każdego dziecka),

•    wieisz I hieny Hechlerowcj Może zobaczy my.

IMI/I MII c; ZAJĘĆ

I /ub.iwa rozwijająca słuch i poczucie rytmu „Słuchaj uważnie Dzieci pod I le miłkiem nauczyciela przy|H)ininaj:| sobie różne przysłowia /wii|zjinc / porami lok' I w\hn i.i).| jetlno z. nich: „Kwiecień plecień. Iw przeplata iroctu; zimy, Inn li

I    ila Dzieci wyslukuj:| |>odany prz.cz nauczyciela rytm i równocześnie wy|towła ilnji| tekst Jeżeli nic ma instrumentów’ jicrkusyjnych, rytm można wyklaskiwać lul W\slukiwać o podłogi;. Dl.it stołu, krzesełka (nauczyciel zmienia podawane tylni i w>powiadane kwestie).

/obuwa dydaktyczna „Powiedz, co słyszysz?*1 2 3 4 pohjczona ze słuchaniem wiersz-

II    Het hlerowej Może zahuczymy.

** i,

MD/.K '/.OH \< /YMY

Idźmy leśn;| ścieżk.| i iclio, cichuteńko, może zobaczymy namii|tko z saicnk.j.


A może zaśpiewa między gah|zkami jakiś mały ptaszek, którego nic znamy.


I Itęd/ic nas witał wesohj piosenką, 'tylko idźmy lasem cicho, cichuteńko. Helena Hcclilerowa


Może zobaczymy wiewióreczki; mai.*), jak wesoło skacze / gali;/i na galj|ź.

1

niech mkt po lesic

2

nie gwiżdże, nic wola

3

może usłyszymy

4

pukanie dzięcioła. w


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Obraz4 roriKNii: marzanny (rnigmenl) Niech rozćwicrka się przedwiośnie, drzewa w listki niech
Obraz2 (58) ^ cuifetyęfćC L*>’    ajU»oi *jX> yfkutfSU?LXUr*{A   &n
Obraz0 (58) 28 JEDNOSTKA A SPOŁECZEŃSTWO dziele tym zawarta jest analiza wkładu dwóch następnych pa
Skanowany obraz 1 9 58.    Jakie były główne postawy czytelników raportu Meadowsa: a)
obraz1 (58) stępnego oznaczonego epifanią, to znaczy pojawieniem się, przez i w znaczącym, czegoś n
Obraz4 (58) Ii obliczenia odkształcenia po przeprowadzonej operacji, korzystam z zależności zawarte
18111 Obraz6 (58) ■ GEOGRAFIA - ZAKRES ROZSZERZONY f    ...... .....~ [ I 7b1  
20910 Obraz7 (58) Drugą charakterystyczną cechą rozpuszczalników, z punktu widzenia przebiegu w nic
67863 Obraz2 (58) OM OM fl: Y gol oh • ociyszczaai* brzeczek przez filtrowani#, -    
obraz1 (58) stępnego oznaczonego epifanią, to znaczy pojawieniem się, przez i w znaczącym, czegoś n

więcej podobnych podstron