54342 Obraz2

54342 Obraz2



za prowadzącym. ale leż pt/.ykucaji|.    znlt/ymuj;| su;.    na ku nim t

mchu licznika. ka/d;| zmianę w|>m\vml/;t prowadzący w s|>osól> zdecydowani, choć wolny.

V Zabawa „Ślimak z licznikami".

Dzieci, lak jak w popizediliej zabawie. lwor/q wi|ż. ti/ymaj;jc się /ii rogi ręczników Prowadzący zatacza coraz mniejsze kola, zwijając go w ślimaka, (idy ślimak |i »t już zwmięty, oslalnia osoba w wężu zaczyna go Ołlwijnć w przeciwnym kierunku Zabawi można powtórzyć kilka razy, za każdym razem zmieniając osoby* pionu dz.|C.i.

4.    Zabawa „Gdzie jeM mydło?".

Do zabawy należy przygotować małe mydełko, takie, które bidzie się miesi lin w d/ieciiccj dłoni. I )zieci usiawiaj.) się w kole. ciasno luz. obok siebie. Jedno z nl» ll wchodzi do środka kola i zamyka na chwili oczy. W tym czasie nauczyciel wiyi t>\ któremuś / dzieci mydło. Wyznaczone do szukania mydlą dziecko otwiera *h/> Wszystkie dzieci zamykają obie dłonie i naśladują mycie r.|k. Towarzyszy im molu dia piosenki Hop tlo wanny. Podczas przerwy w muzyce dziecko trzymające mydłu w likach podaje je dalej, do następnego kolegi. Stojące wewnątrz kola dżin ko obserw uje kolegów i stara się odnaleźć mydło. Dziecko może dwa, trzy razy piobn wać odgadni|ć. Jeśli mu się nic uda. odchodzi z zabawy, a na jego miejsce wchodzi inne dziecko.

5.    Zabawa „Podaj dalej”.

Przy akompaniamencie piosenki granej na pianinie d/ieci w kole podaje sobli mydło z r.|k do ri|k w prawo lub w lewo. Gdy muzyka milknie, dziecko, klon li/yma akurat mydło w ręku. odchodzi z zabawy.

UWAC JA; po zabawach / mydłem, dzieci powinny umyć ręce

Hop do wanny

U Afj»o/l«0«l' « muf TfcktiU l*aN«.a

Lin A’    I)

Fm

I)


Pil-Cu. pil • cu. cliła - pil, chla• ptl. na co jc-s/c/c c/c*ka>/ ga * I*’

Lin Ał    D    F.m A7    I)

- U—Jrzjipll

t1

llopiio \vo •    dy, hop    do wan-ny. Jt*>    hm • da • \ck    wy • M *    PJ * ny*

2. Mydli* w winl/ic ju/ się kręci I 'myj nogi. umyj ręce.

I ( icpl.i \v«h!a z kranu leci, chlapie i /iiprus/a d/icci.


Kcl Pucu. |>ucu. clila|>u. clilapu. nu co jeszcze c/ckas/ gapo?

I lup do wody. Iiop Jo wanny Juz. brodawek wykąpany.


Ref.: Pucu. pucu...


.V (iąbkn lekka lak |ak puszek, wy szoruje plecy, brzuszek.


Ref.: Piku. pucu

UMA I KOMIM KKSONW NR IS: l*r/vrodn lui«l/i s*v do >>cln ( I I I - OPERACYJNE:

•    d/iccko |H3li«ili zaśpiewać obszerne fragmenty piosenki IIkróli wiouni,

•    rozwija zdolność muzycznej wyobraźni,

•    kształci pamięć, uwagę i słuch muzyczny.

II MAI: /.budź się, wiosno |«)I)/AJRZAJI-Ć:

•    Nauka piosenki Wkniicc wiosno. zabawa nicłunv;i z. lekwizylaml, zabawy ze spieki iii ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

•    kwiaty, liście, trawki z. klepmy lub sztuczne, po dwa każdego rodzaju musi być ii tyle, ile jest dzieci.

PK/.I MliG/.AJI-Ć:

I Wysłuchanie i nauka piosenki Wkrótce wiosna.

..Wiosenny bal z kwiatami".

Do zabawy należy przygotować około 10 par różnych kwiatów, liści, traw. Dzic dostają |>o jednej trawce, kwiatku lub listku i muszi| odnaleźć paitnera z tym s; mym liściem, trawką lub kwiatem. 'Ihnczą w parach walczyka do melodii piosenWkrótce wiosno, jur usłyszeniu akompaniamentu do maszerowania zostawiają swi ieb partnerów i wybierają się na „wiosemly spacer". Na hasło „zamiana wymii niają się rekwizytem z najbliżej stojącym dzieckiem i szukają nowych paitneró z takim samym kwiatkiem, liściem czy trawką. Gdy już odnajdą, rozbrzmiewa m< lodia walczyka i pary tańczą w rytm muzyki, t Zabawy z wykorzystaniem śpiewu.

a)    „licho". Nauczyciel śpiewa krótkie tragmenty piosenki, gra je na pianinie, w klaskujc jej lytm lub recytuje tekst, /udaniem dzieci jest jak najwierniej powb i zyć po nauczycielu zadany motyw. I;ragmenty przeznaczone do powiur/un pizez dzieci powinny być dość krótkie, najwyżej dwulaktowe.

b)    „Rośnięcic". Wszystkie dzieci zarzynają cicho śpiewać piosenkę, siedząc w k eki i w tiakeie śpiewania „rosną”. Im stają się wyżsi, tym głośniejszy jest śpk* i odwrotnie.

c)    ..Głuche dźwięki". Dzieci śpiewają piosenkę noimalną głośnością, ale po diii wionym znaku, danym przez nauczyciela, glos zanika • dalej śpiewają glucl -bezdźwięcznie aż do następnego znaku ręką.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Obraz2 za prowadzącym. ale leż pt/.ykucaji
Obraz5 (49) >01 >8 >8 □JJ J J 14 ^wl* «ai-vtco / Uv» .- gnr.na« KU a >»*••
Obraz6 (9) szych walk, ale też celowo nie posłał mu żadnych posiłków. (id stało się oczywistym, że
Obraz7 3 7H I I ).is/ykowsk.i lako.śi >yil.i w
82013 Obraz3 (19) uczestniczyć w rzeczywistości, jaką zrodził czas — powtarza Mochnacki za Schiller
Obraz3 (12) Popularnie zwane ROR-y prowadzone są przez banki. Ich otwarcie jest darmowe, natomiast,
394 OJCZE NASZ. panna róża (głosem urywanym). Dzięki za wizytę. Ale widzi ksiądz proboszcz, dziś mi

więcej podobnych podstron