Zagadnienia na egzamin MARKETING dzienne IV EKON 2008 09


MARKETING
zagadnienia na egzamin (IV EKON, rok akad. 2008-09)
1. Istota i funkcje marketingu. 52. Cykl życia produktu (istota cyklu życia, etapy, możliwe działania w
2. Koncepcje funkcjonowania przedsiębiorstwa (koncepcja poszczególnych fazach, kształty krzywej cyklu życia, proces dyfuzji
produkcyjna, produktu, sprzedaży, marketingowa). innowacji).
3. Marketingowa koncepcja funkcjonowania przedsiębiorstwa. 53. Standaryzacja procesu usługowego a delegowanie uprawnień.
4. Rodzaje marketingu (marketing transakcyjny i marketing partnerski; 54. Cechy podstawowych instrumentów promocji (reklama, promocja
strategie ofensywne i defensywne). sprzedaży, public relations, sponsorowanie, sprzedaż osobista,
5. Podstawowe pojęcia związane z marketingiem (życiowa wartość marketing bezpośredni).
klienta, kluczowy klient, CRM, marketing wewnętrzny, potrzeba, 55. Promocja jako proces komunikacji.
popyt, wartość, wymiana, zadowolenie). 56. Selektywna percepcja.
6. Istota zarządzania marketingowego. 57. Planowanie programów promocji.
7. ZarzÄ…dzanie strategiczne a zarzÄ…dzanie operacyjne. 58. Strategia  push i  pull .
8. Marketing mix (4P, 4C). 59. Cechy reklamy.
9. Cechy usług i instrument marketing usług (7P). 60. Wpływanie na postawy odbiorców reklamy  model AIDA.
10. Podstawowe decyzje strategiczne. 61. Podstawy psychologii reklamy (a. powtarzanie  efekt czystej
11. Misja przedsiębiorstwa. ekspozycji; b. warunkowanie klasyczne; c. perswadowanie  tor
12. Analiza SWOT. centralny i peryferyjny).
13. Metody portfelowe (macierz BCG i GE). 62. Rodzaje apelów reklamowych (racjonalny, emocjonalny i
14. Pojęcie strategicznych jednostek biznesu. moralny).
15. Rodzaje planów marketingowych (strategiczny, taktyczny, 63. Rola i elementy briefu kreatywnego.
operacyjny). 64. Cechy dobrego przekazu reklamowego.
16. Proces formułowania strategii marketingowej. 65. Planowanie reklamy.
17. Strategie marketingowe (macierz GE; macierz Ansoffa; 66. Budżet reklamy.
wyodrębnione w oparciu o: typ przewagi konkurencyjnej, udział w 67. Wskazniki intensywność kampanii reklamowej.
rynku). 68. Intermedia a intramedia.
18. Struktura planu marketingowego. 69. Media ATL i BTL oraz TTL.
19. Istota segmentacji rynku. 70. Zalety i wady reklamy w TV, radiu, prasie codziennej i magazynach.
20. Nisza rynkowa. 71. Reklama w Internecie.
21. Podstawowe metody segmentacji (a priori i post hoc  istota i 72. Nowe i niekonwencjonalne media oraz formy reklamy (np. buzz
procedura). marketing, reklama wirusowa, event marketing, trendsetting).
22. Kryteria segmentacji rynku. 73. Zasady konstrukcji reklamy prasowej oraz anonsów reklamowych.
23. Strategie wyboru segmentów docelowych. 74. Slogan reklamowy.
24. Zachowania konsumenckie (rodzaje decyzji konsumenckich, 75. Metody oceny kampanii reklamowej.
proces podejmowania decyzji o zakupie, potrzeby a motywy, 76. Istota i zalety public relations (PR)
ryzyko związane z zakupem, satysfakcja klienta, dysonans 77. Główne środki oddziaływania PR (media zewnętrzne, media
pozakupowy). organizacyjne, kontakty bezpośrednie, lobbing, sponsorowanie).
25. Pojęcie i znaczenie produktu w marketingu. 78. Istota e-PR.
26. Podział produktów konsumpcyjnych. 79. Rodzaje kryzysów i plan działań w sytuacjach kryzysowych.
27. Struktura (wymiary, poziomy) produktu. 80. Istota i rodzaje sponsoringu.
28. Pojęcie i znaczenie marki (dla konsumentów i właścicieli marki). 81. Istota oraz wady i zalety promocji sprzedaży.
29. Praktyczne i symboliczne aspekty marki. 82. Instrumenty promocji sprzedaży (promocja konsumencka, detalisty,
30. Poziomy znaczeniowe marki. handlowa, skierowana na własny personel sprzedażowy).
31. Budowanie silnej marki (ogólny model tworzenia marki, model 83. Istota i narzędzia merchandisingu.
tworzenia marki BRAND FOUNDATIONS, procedura STP). 84. Istota sprzedaży osobistej/bezpośredniej.
32. Siła a wartość marki. 85. Istota i instrumenty marketingu bezpośredniego.
33. Czynniki wpływające na wartość marki. 86. Ogólny proces marketingu bezpośredniego
34. Istota i procedura pozycjonowania oferty. 87. Bezadresowe i adresowe przesyłki pocztowe (mailing)  istota,
35. Podstawy pozycjonowania/różnicowania element, techniki zwiększające skuteczność.
36. Tożsamość a wizerunek marki. 88. Elementy i metody budowy bazy danych.
37. Świadomość marki. 89. Podstawowe decyzje związane z dystrybucją.
38. Lojalność wobec marki. 90. Projektowanie kanałów dystrybucji.
39. Rodzaje marek ze względu na sponsora marki (marka producenta, 91. Kanały konwencjonalne a kanały zintegrowane pionowo i
pośrednika itd.). poziomo.
40. Strategie nadawania nazw (strategia marki indywidualnej, rodzinnej 92. Franchising  istota umowy franchisingowej, zalety, wady.
itd.). 93. Istota dystrybucji fizycznej (logistyki marketingowej).
41. Strategie marki  rozwój marki (rozszerzenie linii, rozszerzenie marki 94. Koszty dystrybucji fizycznej.
itd.). 95. Poziom obsługi dystrybucyjnej.
42. Rodzaje nazw marek (nazwy abstrakcyjne, sugestywne, 96. Optymalna partia dostaw.
skojarzeniowe, opisowe). 97. Cena jako instrument marketingu.
43. Cechy dobrej nazwy marki. 98. Cena a użyteczność (wartość).
44. Projektowanie nazwy marki. 99. Wrażliwość konsumentów na wzrost ceny.
45. Tożsamość (identyfikacja) wizualna  istota i elementy. 100. Elastyczność cenowa popytu.
46. Elementy opakowania. 101. Procedura ustalania cen.
47. Downsizing. 102. Metody i techniki ustalania cen (metody kosztowe, metody oparte
48. Jakość produktów/usług (istota jakości, rodzaje jakości). na ocenie popytu, ustalanie cen w oparciu o wartość, metody
49. Podstawowe pojęcia związane z asortymentem. oparte na analizie konkurencji).
50. Zarządzanie asortymentem. 103. Analiza progu rentowności.
51. Wprowadzenie nowego produktu na rynek (znaczenie nowych 104. Strategie ustalania cen na nowe wyroby (skimming, cenowa
produktów, zródła pomysłów na nowe produkty, procedura penetracja rynku).
rozwoju nowych produktów). 105. Istota i rola badań marketingowych.
Literatura podstawowa:
- Kotler Ph., Marketing, Rebis, Warszawa 2005 lub wyd. nowsze.
- Kotler Ph., Armstrong G., Saunders J., Wong V., Marketing  podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2001.
Powodzenia!
©Robert FURTAK http://marketing.umcs.lublin.pl/furtak


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
marketing miedzynarodowy zagadnienia na egzamin
Mikoekonomia zagadniania na egzamin tabelka
[ASK] Opracowanie zagadnień na egzamin w trakcie składania
Zagadnienia na egzamin z Historii Polski
Opracowanie Zagadnień na egzamin Mikroprocki
Międzynarodowa polityka społeczna ZAGADNIENIA NA EGZAMIN
zagadnienia na egzamin
HPN ZAGADNIENIA NA EGZAMIN (1)
zagadnienia na egzamin
Zagadnienia na egzamin 10

więcej podobnych podstron