photo108

photo108



zakresy możliwości jazdy, np. na drugim i trzecim biegu, pokrywają się na pewnym niewielkim odcinku w granicach (przykładowo) 20 — 30 km/godz. Z szybkością tą można więc jechać albo na drugim biegu — przy dużej ilości obrotów silnika, albo też na trzecim biegu — przy malej ilości obrotów silnika. Podobnie jest z każdą parą sąsiednich biegów.

Aby włączyć niższy bieg, trzeba odczekać, aż szybkość jazdy na danym biegu zmniejszy się tak, że można by osiągnąć ją również i na najbliższym, niższym biegu. Następnie należy wykonać następujące czynności: wyłączyć sprzęgło, zwiększyć obroty silnika przez krótkotrwałe, szybkie otwarcie przcpustnicy, włączyć niższy bieg przez odpowiednie naciśnięcie dźwigni zmiany biegów i zwolnić dźwignię sprzęgła, zmniejszając szybkość zwalniania w końcowej fazie skoku dźwigni, aby uniknąć szarpnięcia w chwili ostatecznego sprzęgania silnika i skrzynki biegów przy większej różnicy obrotów tarcz sprzęgła.

Trzeba pamiętać, że pierwszy bieg powinien być używany tylko do ruszania z miejsca lub jazdy w wyjątkowo ciężkich warunkach drogowych. Bieg najwyższy (trzeci lub czwarty) jest biegiem przeznaczonym do normalnej jazdy, tak po szosach, jak i w mieście. Na biegu tym uzyskuje się duże szybkości. Biegi drugi i trzeci są biegami pośrednimi i korzysta się z nich wszędzie tam, gdzie bieg najwyższy jest za szybki; prócz tego wykorzystuje się je jako szczeble pośrednie między biegiem pierwszym i biegiem najwyższym.

Należy unikać jazdy przy włączonym zbyt niskim biegu. Silnik zużywa wtedy dużo paliwa, a szybkość jazdy jest mała. Szkodliwa jest także jazda przy włączonym zbyt wysokim biegu dla danej szybkości jazdy. Mechanizmy napędowe i układ korbowy silnika podlegają wówczas szarpaniom, przyspieszającym zużycie części.

W początkach nauki jazdy pewne trudności może sprawiać jazda na zakrętach. Poprawna, tzn. bezpieczna, a jednak dostatecznie szybka jazda na zakrętach uwarunkowana jest przede wszystkim dobrym wyczuciem właściwości ruchowych motocykla i przestrzeganiem kilku ważnych zasad. Inaczej należy się przy tym zachowywać zakręcając w prawo, a inaczej zakręcając — w lewo.

Ogólnie biorąc, przy ruchu prawostronnym korzystniej, a więc bezpieczniej i łatwiej jest skręcać w prawo niż w lewo. Wynika to przede wszystkim z wypukłości większości dróg i z tego. że zakręt w prawo na-stępuje po łuku o mniejszej długości.

108


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
photo108 zakresy możliwości jazdy, np. na drugim i trzecim biegu, pokrywają się na pewnym niewielkim
84335 photo108 zakresy możliwości jazdy, np. na drugim i trzecim biegu, pokrywają się na pewnym niew
Sprawozdanie Ćwiczenie 1 strona 2 4.3 Stanowisko III - Simrad 83/93 . Cel: Badanie wpływu zmiany
Zdjecie4 tylko możliwe. Ze względu na wrzenie wody górną granicą jest 98 °C. Zakładaną temperaturę
DSC03362 (5) Jaką rolę pełni w nim gwara? A teraz przeczytaj np. fragment I tomu trzeciego (133—137)
ZARZĄDZANIE „Szeroki zakres analiz jak również duże możliwości programu pozwalają na bieżąco
IMG#49 (4) GIBERELINY wpływają na (możliwość partenokarpii np. u winorośli)
22480 Obraz8 (7) OBSŁUGARuszanie Nastawić wymagany zakres jazdy. Odczekać na przełączenie się skrzy
44001 PrepOrg cz I5 - 125 - ko.we w tych zakresach przynoszą wiele cennych informacji o budowie czą
CCF20091122026 W następnych latach zmieniały się warunki wychowania; tak na przykład już w drugim i
utrzymywać kierunek jazdy na wprost; —    możliwie najmniejsze oddawanie na kierownic
114 4 (np. na rys. 10-19 przez zakreskowanic) od stanów w których Q" = 0 (bez zakreskowania). W
MN J/ird Ile małpek ukryło się na pierwszym, drugim i trzecim drzewie? Policz i wpisz odpowiednią li
n (109) 168 ograniczonym zakresie. Np. na dworze cesarskim marszałek dworu pretendował do jurysdykcj

więcej podobnych podstron