45359 s07 (11)

45359 s07 (11)



Lądowanie no śniegu. Z lewej strony widoczny jest dodatkowy zbiornik paliwa


PODWOZIE


części kadłuba umieszczone są dodatkowe węzły mocowania zbiornika podwieszonego o pojemności 150 litrów. W wersji sanitarno--łącznikowej śmigłowiec ma dodatkowe wyposażenie sanitarne, składające się z podwieszonych gondol sanitarnych, instalacji tlenowej i podręcznej apteczki lekarza.

KADŁUB

Kadłub śmigłowca składa się z trzech podstawowych części: głównej z kabiną, belki ogonowej oraz belki końcowej. Główna część kadłuba wykonana jest w postaci przestrzennej kratownicy spawanej z rur stołowych, do której mocuje się szkielet kabiny z przynito-wanym pokryciem duralowym. Belka ogonowa konstrukcji półskorupowej składa się z wręg, podłużnie oraz pracującego pokrycia. Belka końcowa konstrukcji skorupowej składa się z wręg i pracującego pokrycia. W przedniej części kadłuba znajduje się oszklona kabina pilota i posażerów. No końcu belki ogonowej umieszczony jest sterowany stabilizator.

KABINA

Kratownica jest podstawową nośną strukturą konstrukcji śmigłowca, przejmująca na siebie wszystkie główne obciążenia. Szkielet kabiny spawany jest z rurek chromonsilowych p średnicy 10 mm do 16 mm. Pokrycie kabiny wykonane jest z blachy o grubości 0.6-r-0.8 mm. Mocuje się go do szkieletu przelotowymi nitami duralowymi z soczewkowymi łbami. Kabina oszklona jest szkłem organicznym o grubości 3ri-4 mm. Oszklenie kabiny zapewnia widok do przodu, w dół. do góry, na boki i częściowo do tylu. Dla obserwacji do tyłu zostosowano boczne wypukłe szyby wystające pozo zewnętrzny obrys pokrycia W przedniej części kabiny u dołu znajduje się reflektor lądowania, wyżej - przedział wyposażenia radiowego.

Kabina izolowona jest od przedziału silnikowego przegrodą przeciwpożarową wykonaną z blach durolowych o grubości 0,6 mm. W celu izolacji dźwiękowej i cieplnej cała powierzchnia przegrody od strony kobiny.,okle-jona jest materiołem izolacyjnym oraz tkaniną ognioodporną. Przez dolną część przegrody przechodzą popychacze. linki oraz przewody wyposażenia. W prawym górnym rogu przegrody przeciwpożarowej znajduje się okno wentylacyjne z ruchomą zasłonką połączone rurą z komorą wentylatora. Podczas pracy silnika wentylator przez tę rurę wysysa powietrze z kabiny.

Za kabiną rozmieszczony jest przedział silnikowy, w którym znajduje się silnik wyposażony w kątowy reduktor z wyprowadzeniem mocy na pionowy wał, kombinowane sprzęgle włączania transmisji i wolnego biegu, a także wentylator osiowy z kierownicami, służący dc chłodzenia silnika.

Podwozie trójkołowe stałe skłodo się z: podwozia przedniego, podwozia głównego oraz płozy ogonowej.    ^

Podwozia przednie i główne wyposażone są w amortyzatory olejowo-powietrzne, które pochłaniają energię uderzenia śmigłowca o podłoże podczas lądowania, kołowania oraz przyjmują obciążenie stateczne podczas postoju.

Do tylnej części kadłuba przymocowona jest płoza ogonowa chroniąca przed uszkodzeniem śmigło ogonowe w czasie lądowania.

TRANSMISJA

Transmisjo śmigłowca przekozuje moc od silnika na wirnik nośny i śmigło ogonowe. Składo się ona z hamulca wirnika, wału głównego, przekładni głównej, wału tylnego, przekładni pośredniczącej, wału końcowego i przekładni tylnej. Przekazywanie mocy następuje od pionowego wyprowadzenia na przekładni silnika przez bęben hamulca wirnika nośnego i wał główny na przekładnię główną. Z przekładni głównej moc przekazywana jest przez dwustopniową przekładnię na wał wirnika nośnego oraz przez parę kół zębatych stożkowych na wał tylny, a następnie przez przekładnię pośredniczącą, wał końcowy i przekładnię tyłną na śmigło ogonowe.

Hamulec wirnika nośnego typu klockowego przeznaczony jest do hamowania wirnika podczas rozruchu i podgrzewanio silnika oraz do zatrzymywania wirnika po wyłączeniu silnika. Bęben hamulca wykonany jest z materiału o dużym współczynniku tarcia. Klocki homulco-we składają się z części profilowej, do której przynitowone są nakładki cierne z materiału ferrodo, powodujące podczas hamowonia odpowiedni moment torcie. W stanie niezaha-mowanym sprężyna ściąga klocki hamulcowe.

1


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
510-Konstrukcje murowe 510.2.11 Drzewo projektu Z lewej strony ekranu widoczne są cały czas poszczeg
C (57) Rys. 1 Część 39. Przyklejamy ją z lewej strony od wręg 3, 10 do wręg 4, 11. Część 40. Przykle
scan 1 11 2009h7m54s GRZYBY Wytnij figury. Pozaginaj je według wzoru. Przygotuj zieloną kartkę. Z l
< 11 >> Różnorodne algorytmy obliczeń i ich komputerowe realizacje nej) stojącej po lewej s
Znaki Boczne Znaki lewej strony " Region A " Znaki prawej strony Światło czerwone Światło
— 130 — — 130 — r N. 16. Nosal (1215). Regiel, z lewej strony drogi, wiodącej z Zakopanego do Kuźnic
21 1 lewej strony ku prawej, po kolei: Bystrą (2250), Kamienistą (2128), ku Z. Smreczyński (2068),&n
SNB13665 74 Osoby niepełnosprawne w Polsce „ Renta na złamanie kręgosłupa, paraliż lewej strony po p
Poznajemy rysujemy dla 6 latków 46 Z lewej strony znajdują się portrety dzieci z różnych stron świa
Poznajemy rysujemy dla 6 latkówU Przyjrzyj się uważnie rysunkowi z lewej strony i spróbuj narysować

więcej podobnych podstron